نوري در تيم ملي هم مي‌تواند كارگشا باشد

مرجع خبری پرسپولیس : در دهه 60 پرسپوليس يك شماره 20 فوق‌العاده داشت كه بيشتر گل‌هاي پرتعداد اين تيم با خلاقيت، هنرنمايي و ديد فوق‌العاده او پايه‌گذاري مي‌شد. محسن عاشوري هافبك بازيساز و سابق پرسپوليس عصر روز شنبه و در قامت مربي پاس همدان رو در روي سال‌ها خاطره‌اش ايستاد. او كه با مديرروستا همراه است پيش از اين، دو فصل پيش دو بار ديگر رو در روي پرسپوليس قرار گرفته بود.

 

عاشوري پس از توقف پرسپوليس در خانه درباره اين بازي مي‌گويد: «نيمه اول تيم ما شرايط خوبي نداشت. فكر مي‌كنم بعضي از بازيكنان تحت تاثير جو ورزشگاه قرار گرفته بودند. در نيمه دوم كمي شرايط‌مان بهتر شد اما در مجموع انتظاري كه ما از بازيكنان داريم برآورده نشد.»

 

وي ضمن ابراز رضايت از نتيجه بازي مي‌گويد: «با توجه به شناختي كه از تيم خودمان داريم مي‌دانيم كه قادر به ارائه فوتبالي بسيار باكيفيت‌تر هستيم. اگر بازي‌هاي ما مقابل سپاهان، نفت و سايپا را ديده باشيد، با ما هم عقيده مي‌شويد.»

 

عاشوري درباره ريسك مديرروستا براي بازي دادن به بازيكنان جوان در غيبت دو مدافع مياني اصلي تيم مي‌گويد: «خب خود آقاي مديرروستا كه نمي‌توانست بازي كند. ما قبلا خسروي را در اين منطقه تست كرده بوديم و آقاي عابدين‌نژاد هم سابقه بازي در ليگ برتر را داشت. البته فاصله بازيكنان ما با هم زياد نيست و خوشبختانه همه كيفيت نزديك به هم دارند. اتفاقا همين موضوع به علاوه جواني بازيكنان برگ برنده تيم ما در ليگ امسال است.»

 

عاشوري اما درباره كيفيت پرسپوليس امسال هم صحبت مي‌كند: «اتفاقا در صحبتي كه با آقاي خوردبين داشتم به ايشان گفتم كه اين تيم شرايط خيلي خوبي ندارد. شايد من يك مقدار ايده‌آليست باشم اما به جز چند نفر بقيه بازيكنان اين تيم در حد پرسپوليس نيستند، شايد هم احتياج به زمان دارند تا در تيم بزرگي مثل پرسپوليس جا بيفتند.»

 

مربي پاس كه از نزديك كيفيت تيم سابقش را ديده درباره مشكلات اين تيم مي‌گويد: «پرسپوليس در اين بازي يك مقدار در دقايق پاياني افت كرد. به نظر من پرسپوليس بايد در سرعت دادن به بازي، استفاده از تمام نقاط زمين و امتحان راه‌هاي متفاوت براي رسيدن به گل بيشتر كار كند تا مقابل تيم‌هاي جواني مثل پاس به مشكل برنخورد. البته اين تيم مربيان توانا و بزرگي مثل علي دايي و حسين عبدي دارد كه من از آنها شناخت دارم. آنها هم تحصيلات خوبي دارند هم تجربه و با توجه به اينكه من بازي‌هايشان را از پاي تلويزيون مي‌بينم و فقط دو بازي به‌صورت دقيق زير نظر مي‌گيرم‌شان، خود آقاي دايي و عبدي مشكلات تيم‌شان را بهتر از من مي‌دانند و حتما براي حل اين مشكلات تلاش خواهند كرد.»

 

عاشوري كه در ابتداي بازي همراه با محسن گروسي با كريم باقري خوش و بش مي‌كرد به اين ديدار اشاره كرده و مي‌گويد: «خب كريم با آقاي گروسي شرايط سني يكساني دارد و با ايشان در تيم ملي بوده اما وي هميشه به پيشكسوت‌هاي پرسپوليس احترام مي‌گذارد و به خاطر همين چيزهاست كه او از بقيه بازيكنان متمايز مي‌شود.»

 

هافبك سابق سرخ‌ها درباره رويارويي با پرسپوليس و تجديد خاطراتش مي‌گويد: «اولين چيزي كه به ذهنم رسيد زمين استاديوم آزادي بود. اتفاقا به حسين عبدي گفتم حيف اگر اين زمين در زمان ما وجود داشت چقدر سطح بازي‌مان تفاوت پيدا مي‌كرد.»

 

وي از تقابلش با حسين عبدي مي‌گويد: «ما در تيم پرسپوليس مكمل هم بوديم. خيلي وقت بود كه حسين را نديده بودم و واقعا از ديدنش خوشحال شدم. خيلي خوشحالم كه وي در كارش موفق است. حسين هميشه در كارش پشتكار داشت و علاقه‌مند بود تا ياد بگيرد.»

 

مربي پاس و پيشكسوت پرسپوليس درباره اينكه آيا پرسپوليس مدعي قهرماني خواهد بود يا نه، مي‌گويد: «اگر مشكلاتي كه در اين تيم وجود دارد حل شود مي‌توان به اين اتفاق اميدوار بود. به نظر من پرسپوليس در چند پست احتياج به بازنگري دارد اما كادر فني اين تيم نسبت به بازيكنانش چربش دارد و بزرگتر به‌نظر مي‌رسد.»

 

عاشوري درباره محمد نوري كه حدود 20 سال بعد از او پست هافبك طراح پرسپوليس را در اختيار گرفته مي‌گويد: «نوري اين توانايي را دارد كه مشكلات پرسپوليس در امر بازيسازي را حل كند. البته او بايد شرايطش را به لحاظ بدني بهتر كند. به نظر من محمد نه براي پرسپوليس بلكه براي تيم ملي هم مي‌تواند
مثمر ثمر باشد.»

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)