پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس شکست تلخی مقابل السد قطر داشت و روز خوب شاگردان برانکو نبود.

حمید استیلی، افزود: وقتی یک تیم می بازد قطعا اشتباهاتی وجود داشته و بازیکنانش عملکرد خوبی نداشتند. من فکر می‌کنم دیروز روز بد پرسپولیس بود. شاید چنین روزهایی برای هر تیمی اتفاق بیفتد. در طی سال‌های گذشته شاید بتوان گفت از زمانی که برانکو آمد، پرسپولیس فقط سه روز بد داشته که یکی مربوط به بازی الهلال بود، یکی در داربی که یک بر صفر جلو بودیم و در نهایت باختیم و یک بازی هم مربوط به بازی دیشب می‌شد. در بازی دیشب از نظر من تیم هم مشکل روحی و تاکتیکی داشت و هم مشکل جسمانی و گویی بازیکنان نمی‌توانستند اصلا در زمین دوندگی خوبی را داشته باشند.

وی افزود: به اعتقاد من بازیکنان پرسپولیس جز سیدجلال حسینی که با خودش فاصله زیادی نداشت و سیامک نعمتی که در آن دقایق خوب بازی کرد سایر نفرات عملکرد خوبی نداشتند و روز خوبشان نبود. بشار رسن هم جزو بازیکنانی بود که خوب انجام وظیفه کرد.

استیلی با اشاره به آرایش پرسپولیس گفت: پرسپولیس می توانست با یک مهاجم بازی کند و با ۵ هافبک میانه میدان را بگیرد و عملکرد بهتری داشته باشد ولی اشتباهاتی داشت و میانه میدان را هم از دست داده بود. بازیکنان تیم حریف هم به ویژه در خط میانی در جدال های یک به یک بهتر عمل کردند. به طور کلی پرسپولیس دو مهاجم داشت ولی توپ به خط حمله نمی رسید و همین برتری در خط میانی و دوئل‌های یک به یک شرایط را به نفع السد رقم زده بود.

استیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعویض‌های برانکو و این که آیا بهتر نبود این تعویض‌ها زودتر انجام می‌شد گفت: تفکر برانکو همیشه این گونه بوده است. او طی سال‌های اخیر نشان داده که گاهی اوقات در بازی‌ها دیر تعویض می‌کند و این تفکر او است. من به خاطر ندارم بازی‌ای که پرسپولیس ۲ بر صفر یا ۳ بر صفر عقب باشد و برانکو بتواند با تعویض‌هایش بازی را برگرداند. البته در بازی‌ای که شکست یک بر صفر را پرسپولیس تجربه کرده توانسته چنین کاری انجام دهد. بازیکنانی هم که به بازی آمدند نشان دادند اگر کمی زودتر به بازی می‌آمدند یا حتی اگر از ابتدا در بازی بودند روند بازی تغییر می‌کرد. به طور مثال اگر محسن مسلمان به بازی می‌آمد، در آن شرایط می‌توانست با پاس‌های دقیق و عمقی خودش فرصتی خوب برای مهاجمان ایجاد کند. البته من فکر می‌کنم در بازی دیروز پرسپولیسی‌ها حتی نتوانستند از ضربات ایستگاهی و کرنرها به خوبی استفاده کنند چرا که از این گونه ضربات می‌توانستند به حریف ضربه بزنند و دروازه تیم السد را باز کنند. گلی که در همان نیمه نخست وارد دروازه پرسپولیس شد به نوعی شیرازه تیم را از هم پاشید.

وی تصریح کرد: السدی ها واقعا تیم خوبی هستند و من  آنها را مدعی قهرمانی  آسیا می دانم. السد ۸ بازیکن غیرقطری دارد که پاسپورت قطری گرفته اند و از ۴ بازیکن خارجی گران قیمت مثل ژاوی و پورعلی گنجی بهره می برد و ملی پوشان زیادی هم دارد. در مجموع فکر می کنم که اگر پرسپولیس با ۵ هافبک بازی می کرد می توانست روز بهتری داشته باشد. برخی بازیکنان اشتباهات فردی داشتند و این هم در باخت پرسپولیس تاثیر داشت.

او اضافه کرد: هیچ چیز الان تمام نشده است. من به شما قول می‌دهم و با اطمینان می‌گویم که پرسپولیس از گروهش قطعا صعود می‌کند. این تیم داربی را پیش رو دارد که برای هواداران بسیار با اهمیت است. الان هم که با پیروزی در دو بازی می‌تواند قهرمانی را در لیگ جشن بگیرد. من فکر می‌کنم باخت به السد شوک خوبی به تیم در لیگ قهرمانان ‌آسیا وارد کرد. تیم به این شوک نیاز داشت. درست است که در این بازی اشتباه کردیم و راه برگشت وجود دارد اما از این به بعد دیگر حق اشتباه نداریم چرا که اگر در بازی‌های حذفی چنین اشتباهی بکنیم، داستان بازی الهلال به وجود می‌آید. الان تجربه خوبی از سال قبل دارد و می‌داند بازی در آسیا با لیگ متفاوت است. کارمان برای حضور موفق در آسیا سخت است اما این پرسپولیس می‌تواند نتایج خوبی بگیرد.

استیلی در ادامه گفت: انتظار ما این است که اگر انتقادی می شود سازنده باشد و از منطق خارج نشود. فراموش نکنیم که پرسپولیس در سالهای اخیر در حالی که بازیهای زیادی انجام داده فقط سه چهار باخت داشته که شامل باخت به الهلال و السد در آسیا و پیکان در لیگ برتر بوده است. پرسپولیس فاصله زیادی با رقبای خود در لیگ دارد و تردید ندارم در آسیا هم صعود می کند. از آنجا که بازیهای حساسی در پیش است و پرسپولیس باید به زودی در دربی به میدان برود انتظار می رود که شاهد حمایت همه جانبه از این تیم خوب باشیم. هواداران پرسپولیس قطعا شرایط را درک می کنند و با یک باخت پس از ۱۷-۱۸ بازی حمایت خود را از تیم دریغ نخواهند کرد. آقای برانکو عملکرد بسیار خوبی داشته و بازیکنان پرسپولیس هم روزهای بسیاری خوبی برای هواداران رقم زده اند و نباید با یک روز بد و یک شکست شاهد انتقادات باشیم.

سرمربی سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تعداد گل‌های زیادی دریافت می‌کنند و این در حالی است که تیم ملی ایران در آسیا چند سال است برابر تیم‌های آسیایی شکست نخورده و با کمترین گل خورده به جام جهانی صعود کرده است گفت:‌ تیم‌های ملی در آسیا فقط با بازیکنان بومی خودشان شرکت می‌کنند. این در حالی است که باشگاه‌های آسیایی سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای جذب بازیکنان خارجی تراز اول انجام می‌دهند. الان می‌بینید که چین چه بازیکنانی را به خدمت گرفته است. البته این را هم باید اضافه کرد که کارلوس کی‌روش تیم‌های حریف را به خوبی آنالیز می‌کند و با شیوه خاصی به مصاف حریفان می‌رود یعنی در بازی‌ها به بازیکنان دقیقا وظایف مشخصی را محول می‌کند که همین امر باعث می‌شود تیمش بتواند برابر تیم‌های قدرتمند همچون آرژانتین و نیجریه بازی‌های قابل قبولی ارائه کند.

او ادامه داد: من معتقدم تیم‌های ایرانی باید وقت بیشتری روی آنالیز تیم‌های حریف بگذارند و بر اساس تیم حریف به بازیکنان‌شان وظیفه محول کنند یعنی به طور مثال یک هافبک دفاعی دقیقا باید بداند وقتی تیمش توپ را در اختیار دارد باید چه کار کند و وقتی توپ در اختیار تیم حریف است کجای زمین چه کاری انجام دهد. وقتی زورمان به حریف نمی‌رسد قاعدتا باید با تاکتیک خاصی وارد زمین شویم که گل نخوریم.

استیلی درباره برد استقلال مقابل الهلال گفت: برد ارزشمندی بود و این که الهلال ۵-۶ ستاره اصلی را اصلی خود را در اختیار نداشت یک موضوع است اما به طور کلی الهلال تیم پرستاره و پرمهره ای است. استقلال استراتژی خوبی برای این بازی داشت و بازیکنانش عملکرد خوبی داشتند، این برد راه صعود استقلال را هموار کرد. این برد ارزشمند است و باید نگاه ملی داشت، ما مقابل یک تیم عربستانی پیروز شدیم که در این سالها مسائل مختلفی بین آنها و ما اتفاق افتاده و قطعا این باخت برای الهلال گران تمام شده که قصد تغییرات در کادرفنی تیمش را دارد. استقلال می تواند در بازی برگشت هم نتیجه بگیرد اما الهلالی ها قطعا انگیزه های زیادی برای جبران خواهند داشت. برخی کری خوانی ها به هنگام برد و باخت های سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا برای من قابل هضم نیست، امیدوارم در این مسائل و به خصوص در تقابل با تیم های عربستانی نگاه ملی بیشتری داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)