نمی خواستند شیث در اروپا بازی کند / قطبی کینه ای است
مرجع خبری پرسپولیس : قبل از اینکه مقابل شیث بشینیم تنها خاطراتی که از او داشتیم حواشی بود که در ذهن هواداران به یادگار گذاشته. ماجرای پرواز شیراز، درگیری لفظی با افشین قطبی و باقی حواشی که هیچ کس مایل به یادآوری آن نیست.

 

به گزارش اختصاصی مرجع خبری از “پرسپولیس”؛ شیث رضایی معتقد است که بعضی ها دوست نداشتند در اروپا ستاره شود به همین خاطر مانع از حضورش در اشتوتگارت شدند. او البته بازگشت به پرسپولیس را نقطه عطفی در دوران حرفه ای اش می داند.

 

* دلیل عدم توافق با اشتوتگارت چه بود؟
_ دلیل اصلی پرونده باز دادگاهم بود که در نهایت این فرصت را از من گرفت. البته کارشکنی بعضی از روزنامه های داخلی و فکس هایی که به باشگاه زده بودند مزید بر علت شد تا با مسئولان اشتوتگارت به توافق نرسم.

 

* پرونده دادگاهی؟!


_ ماجرای پرواز شیراز.

 

*یعنی بجز این قضیه مسئولان اشتوتگارت نظر مثبتی روی تو داشتند؟
_ بله کارم تمام شده بود و حتی جدا از 5000 پیراهنی که با اسم و شماره من برای هواداران سفارش داده بودند و بازی دوستانه ای که قرار بود اولین حضور من با پیراهن اشتوتگارت باشد، مارکوس بابل گفت من بازیکن باهوشی هستم و تنها باید کمی با تجربه تر شوم. حتی آرمین فه، سرمربی اشتوتگارت در همان مجله کیکر گفته بود که جانشین فرناندو میرا مدافع 24 ساله ایرانی است که به تازگی جذب کردیم.

 

* دلیل اصلی جوسازی های داخلی علیه خودت را چه می دانی؟
_ به خاطر حضور در پرسپولیس، خیلی ها دوست نداشتند من در اروپا بازی کنم. باید این را از خودشان بپرسی.

 

* از حضورت در صبا بگو و اینکه چه شد بازگشت تو به ایران با تغییرات زیادی همراه شد؟
_ خیلی سعی کردم در آن مقطع دیدگاه هواداران را نسبت به خودم تغییر بدهم. به خودم گفتم اگر شیث هستی و اگر می خواهی دوباره به پرسپولیس برگردی باید همه چیز را عوض کنی، به همین دلیل همه حاشیه ها را کنار گذاشتم و حتی موهایم را تراشیدم تا با تمرکز به هدفم فکر کنم.

 

* اتفاقا یکی از سال های خوبت را در صبا پشت سر گذاشتی، نه؟
_ دقیقا، خدا را شکر با اسدی، بیات و فشنگچی بهترین خط دفاعی لیگ را ساختیم، آنقدر خوب بودیم که دایی مرا به تیم ملی دعوت کرد.

 

* رابطه ات با فیروز کریمی چطور بود؟ قبولت داشت؟
_ از او خیلی چیزها یادگرفتم و به من خیلی اعتماد داشت، او همیشه چند نکته را به من گوشزد می کرد که هیچوقت فراموششان نکردم.

 

* چه نکاتی؟
_ اینکه یک مدافع میانی باید چه مشخصاتی داشته باشد. مثل بازیسازی، سرزنی، سرعت، بازیخوانی و پوشش.

 

* کار کردن با فیروز کریمی سخت نبود؟
_ نه اصلا. اتفاقا یکروز قبل از بازی با اجازه او حدود ساعت دو نیمه شب بود که رفتم هتل تا بخوابم ساعت حدود 4 صبح شد، قرار بود همان روز ساعت 14 بازی کنیم و نکته جالب این بود که فیروز کریمی مرا در ترکیب اصلی قرار داد.

 

* یکی از انتقاداتی که از بازیکنان ایرانی می شود، این است که انگیزه بالایی برای تحمل شرایط حساس و پرفشار در لیگ های اروپایی را ندارند، این موضوع تا چه حد در مورد تو صدق می کرد؟
_ راستش در تمرینات اشتوتگارت روزانه چیزی در حدود 15 کیلومتر می دویدم و این بجز تمرینات گروهی و مرور تدابیر کادرفنی بود. به شما قول می دهم اگر دو هفته کنار تیمهای طراز اول آلمان تمرین کنم، البته به غیر از بایرن و شالکه که بازیکنان قدری می گیرند، می توانم به طور ثابت برای آنها بازی کنم.

 

* در مدتی که در آلمان بودی تا چه اندازه در برقراری ارتباط با بازیکنان موفق بودی؟
_ اتفاقا برخورد برای آنها خیلی مهم است. از این رو وقتی من برگشتم، کاکااو که در تمرینات هم مقابل من بود از عدم جذب من تعجب کرده بود چون در همان زمان کوتاه رابطه خوبی با آنها برقرار کرده بودم.

 

* چه دلیلی باعث شد مجددا به پرسپولیس بپیوندی؟ پول؟
_ نه اتفاقا می توانستم چند برابر پولی را که از پرسپولیس گرفتم را در لیگ در بیاورم اما آقای انصاری فرد شاهد بود که من قرارداد سفید امضا کردم و گفتم ر چی خودتان بدهید حاضرم بازی کنم.

 

* کمی به عقب تر برمی گردیم، دقیقا زمانی که بین تو و دایی اختلاف پیش آمد، کمی در این مورد صحبت می کنی؟
_ پس از اتفاقاتی که افتاد دایی زنگ زد و من حتی قبل از بازی با استقلال از او معذرت خواستم. او نیز در 90 از من عذرخواهی کرد.

 

* قبل از درگیری که بین شما بوجود آمد رابطه شما چطور بود؟
_ اصلا مشکلی با هم نداشتیم، در تمرینات هم محکم تمرین می کردیم و به عنوان یک جوان 19 ساله شانه به شانه او می جنگیدم. البته تمام این پروسه در قالب احترام بود و به رغم اینکه خیلی محکم تمرین می کردیم، حتی یکبار هم به رویم نیاورد.

 

* به نظر خودت جدا شیث اینقدر موج منفی دارد؟
_ به خاطر رک بودنم است. هیچ حرفی را درون خودم نگه نمی دارم.

 

* قبول داری که هنوز هم تاوان زمان قطبی را می دهی؟
_ اگر قطبی تغییرات مثبت در سه سال گذشته را ببیند قضاوت متفاوتی خواهد داشت. البته این در مورد هواداران صدق نمی کند، آنها مرا پذیرفته اند.

 

* منظورت از تغییرات چیست؟
_ من نه مصاحبه جنجالی می کنم و نه حاشیه ای دارم، حتی زمانی که سه هفته روی نیمکت نشستم از سنگ صدا در آمد اما از شیث نه. نه اعتراض می کنم و نه حرف بی منطق می زنم، نمی دانم باید چکار کنم تا نظرها عوض شود.

 

* چرا هیچوقت با قطبی در مورد تیم ملی صحبت نکردی؟ یا حتی واسطه ای نفرستادی؟
_ از کجا می دانید این کار را نکردم؟

 

*فکر می کنی در این رابطه چند درصد مقصر هستی؟
_  20 درصد من و 80 درصد قطبی. وقتی بازی با پرسپولیس برایش گل بردم و پیشانی اش را بوسیدم یعنی اینکه گذشته را فراموش کردم. خیلی از رفقای او حاضر نیستند کاری را که من کردم تکرار کنند.

 

* یعنی معتقدی قطبی کینه ای است؟
_ صد در صد. جز این نمی تواند باشد.

 

ادامه دارد…

 

انتهای گزارش اختصاصی / استفاده از این خبر تنها با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)