مرجع خبری پرسپولیس : کاپیتان اسطوره ای باشگاه پرسپولیس شب گذشته در جریان مسابقه دوستانه ایران و برزیل با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد. کریم باقری پیش از برگزاری این مسابقه در خصوص 17 سال حضورش در تیم ملی ایران صحبت هایی مطرح کرد که با هم می خوانیم:

 

* از شانس خوب من بود که هم مقابل استرالیا بازی کردم و هم آمریکا. این دو مسابقه تاریخی ترین مسابقات تیم ملی بود که یک ملت را شاد کرد.

 

* من به همه آرزوهایم در فوتبال رسیدم. می خواستم در تبریز کنار احد شیخ لاری بازی کنم که به آن رسیدم. یک زمان دوست داشتم همبازی سیروس قایقران شوم که در کشاورز اتفاق افتاد. در کودکی عاشق لوتار ماتئوس بودم، که در بوندس لیگا با او همبازی شدم و در جام جهانی مقابل او بازی کردم.

 

 

* شکست ایران مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 1994 تقصیر من نبود، اما چون از همه کم سن و سال تر و گم نام تر بودم همه چیز را به گردن من انداختند.

 

 

* هیچوقت حسرت گذشته را نمی خورم. اگر با تجربه الان در چارلتون حضور داشتم شرایط خیلی فرق می کرد. می توانستم صبر کنم و در تیم دیگری بازی کنم چون با مربی تیم مشکل داشتم.

 

* گلی که به کره جنوبی در جام ملت های 2000 زدم، بدون هیچ برنامه قبلی بود، احساس کردم موقعیت خوبی دارم و شوت زدم.

 

* تیم بلاژ بیش از حد حاشیه داشت و جنگ بلاژ با مطبوعات باعث شد تیم تمرکز کافی را نداشته. معتقدم تیم 2002 تیم بسیار خوبی بود و حیف شد به جام جهانی نرسیدیم.

 

* بعد از مقدماتی جام جهانی 2002 از تیم ملی خداحافظی کردم چون انگیزه کافی را برای پوشیدن پیراهن این تیم نداشتم.

 

* همه روزهای حضورم در اردوهای تیم ملی خاطره بود اما بازی با استرالیا بهترین روز زندگی ورزشی من بود. یک شب کاملا با شکوه…

 

* شکست ایران مقابل قطر و بحرین در مقدماتی جام جهانی 98 و 2002 بدترین خاطره ام در دوران حضور در تیم ملی بود. اگر این بازی ها را می بردم به جام جهانی می رسیدیم.

 

* در سال 1997 و 98 حق من بود مرد سال فوتبال آسیا شوم ولی چون سال قبل خداداد انتخاب شده بود ناکاتا از ژاپن را انتخاب کردند. فکر می کنم این حقی بود که به آن نرسیدم.

 

* گلی که به فجر سپاسی (مهدی رحمتی) در زمان بگوویچ زدم و همچنین گلی که در دربی به استقلال زدم را خیلی دوست دارم. یک گل هم با پای چپ به پگاه زدم که خیلی قشنگ بود.

 

* دوست دارم روزی که از فوتبال خداحافظی می کنم همه دوستان و همبازیانم دور هم جمع شوند تا یکروز خاطره انگیز داشته باشیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)