او بايد پرچم كمك خود را قبول نمي‌كرد
مرجع خبری پرسپولیس: يك كارشناس داوري گفت: مي‌دانستم مسعود مرادي توانايي قضاوت در دربي را ندارد.

هادي دزفولي درباره صحنه گل پرسپوليس به استقلال كه مردود اعلام شد، اظهار داشت: در زماني كه توپ از عقب ساخته مي‌شود و به جلو هدايت مي شود، اگر بازيكني در آفسايد باشد، كمك بايد پرچم خود را بالا ببرد. در صحنه اي كه پرسپوليس گل زد، كمك زماني پرچم خود را بالا برد كه توپ وارد دروازه شده بود.

وي افزود: مهمتر اين بود كه خود مسعود مرادي به هنگام ضربه زدن بازيكن پرسپوليس به توپ در محوطه جريمه ايستاده بود و خود شاهد همه چيز بود. وقتي داوري را با كلي تعريف و تمجيد براي چنين بازي بزرگي انتخاب مي كنند، بايد اين توانايي را هم داشته باشد كه تصميم اشتباه كمك خود را وتو كند و پرچم را قبول نكند.

 

 

اين كارشناس داوري تاكيد كرد: متاسفانه در اين صحنه صداقت در كلام داوران ديده نشد. ديروز در حال گوش دادن به يك برنامه رادويي بودم. متوجه شدم آقاي مرادي به جاي اينكه انتقادپذير باشد، فقط مي خواهد از خود دفاع كند.

 

وي افزود: امر به او مشتبه شده كه تافته جدا بافته است. او نمي داند وقتي اشتباهي مرتكب مي شود و ديگران اين اشتباه را به او گوشزد مي كنند، اگر قبول كند، خودش بالا مي رود. عدم قبول اشتباه از سوي وي، پرخاشگري مردم را هم در بر دارد. او حق ندارد به پيشكسوتان داوري بي احترامي كند.

دزفولي تصريح كرد: مگر قاونين داوري چه تغييرات گسترده اي داشته كه ما پيشكسوتان داوري از آنها بي اطلاع هستيم. آقاي مرادي بايد بداند امثال دكتر سيار عمري در كار داوري بوده اند. شايد خودم با وجود بازنشستگي، مطالعه ام در زمينه داوري بيشتر از مرادي باشد. داور بايد شهامت اين را داشته باشد كه وقتي كمكش تصميم اشتباهي گرفت، آن را نپذيرد.

اين پيشكسوت داوري با بيان اينكه مرادي توانايي قضاوت در دربي را نداشت، ادامه داد: وقتي پيش از اين قضاوت اين بازي را به داوراني مثل تركي و مظفري زاده داده بودند، نبايد آن را به مرادي مي سپردند. پيش از اين مي دانستم نمي تواند اين ديدار را سوت بزند و حتي به مسئولان فدراسيون هم گفته بودم. من هيچ نيتي بابت انتقادي كه مي كنم، ندارم و فقط دلم براي داوري مي سوزد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)