حالا شماره 7 به او مي‌آيد
مرجع خبری پرسپولیس : تقريبا يك هفته پيش بود كه با او حرف زدم. از اردوي قطر برگشته بود تهران و برخلاف تمام دو ماه گذشته كه حس و حال مصاحبه نداشت، حسابي سرحال و قبراق به نظر مي‌رسيد.


آماده بود حرف بزند، از خودش بگويد و تيم ملي و اينكه چقدر به جام ملت‌ها اميدوار است. صحبت كه رسيد به انتقادها كمي جا خورد. انتظار نداشت اينطوري سوال را مطرح كنيم «خيلي‌ها نوشتند و گفتند نبايد به تيم ملي دعوت مي‌شدي.» گفتم چه توضيحي براي اين عده داري؟

 

كمي جا خورد و خواست جواب ندهد. گفت: «هيچ توضيحي ندارم.» اما بعد نتوانست چيزي نگويد. گفت ملاك انتخاب يك بازيكن براي تيم ملي نبايد 2 بازي باشد.

 

مي‌گفت بايد كل فصل را در نظر گرفت و طعنه مي‌زد كه «اگر اينطور باشد، وقتي 5 گل در شروع ليگ زدم، بايد مي‌رفتم بارسلونا.»


***

غلام پسر خوبي است. دل صافي دارد. هميشه خدا را شكر مي‌كند و البته همين تشكر هميشگي از خدا است كه در بازي سرنوشت‌ساز مقابل عراق به كمكش مي‌آيد. در همان مصاحبه قبلي مي‌گفت بايد دلايل گل نزدنش را از منظر فني بررسي كرد. مي‌گفتند در گوانگ‌ژو خوب نبود. او 2 پاس گل داد و يك گل زد، آن هم در پست غيرتخصصي. شاغلام كه او هم براي به دست آوردن غلام جنگيده بود جاي مناسبي بازي‌اش نداد. رضايي با زبان بي‌زباني به اين موضوع اشاره كرد اما دلش نمي‌آمد به شاغلام چيزي بگويد. در مورد پرسپوليس هم چيزهايي گفت. از هيچ كس انتقاد نكرد امامي گفت در يك تيم 11 نفره اگر يكي دو نفر هم خوب كار نكنند و استرس داشته باشند، نمي‌شود نتيجه گرفت.

 

بيماري پرسپوليس فوتبال غلام را هم زير سوال برد اما افشين قطبي پاي او ايستاد. قطبي اعتقاد ويژه‌اي به او داشت. به هادي نوروزي هم داشت و شايد خط خوردن هادي براي او كمي شوكه كننده بود. قطبي پاي غلام ايستاد. شماره 7 را به او دادند و غلام به خاطر 3 بازي خوب مقابل قطر، ارتش قطر و آنگولا خلعتبري را كنار زد تا گوش راست اصلي تيم ملي در جام ملت ها باشد.

 

تا دقيقه 42 بازي با عراق براي آنهايي كه قبل از جام ملت‌ها خيلي دقيق زير نظرش نگرفته بودند باز هم جاي سوال داشت كه چرا قطبي به او اعتماد كرده. بعضي‌ها مي‌گفتند خلعتبري گزينه بهتري بود و كلاً به حضور موفق‌اش در اين بازي و كل تورنمنت ترديد وجود داشت. حتي قبل از دقيقه 42 غلام جزو خوب‌هاي تيم ملي بود. مي‌دويد، مي‌جنگيد، موقعيت مي‌ساخت و كلاً مهره تأثيرگذاري بود. در زمان موعود رضايي خط آفسايد عراق را شكست، فرار كرد و گل زد. كمي دو دل شد كه به غلامي پاس بدهد يا خودش بزند اما خودش زد و خوشبختانه گل شد. گلي كه ايران را به بازي برگرداند. حتي حركت بعد از گلش هم جالب بود. خوشحالي نكرد به خاطر همدردي با بازمانده‌هاي سانحه هوايي اخير. بعد از آن گل و در نيمه دوم هم جزو بهترين‌ها بود. دقيقه 80، 7/8 كيلومتر دويده بود البته دويدني تأثيرگذار البته حيف شد مي‌توانست گل ديگري هم بزند اما كمي تعلل كرد تا مدافع و دروازه‌بان عراق زاويه‌اش را تنگ كنند. غلام البته با همان گل تأثيرگذار و روحيه بخش و نماش فوق‌العاده‌اش ميخ اثبات خود را محكم كوبيد. حالا هيچ كس در حضور فيكس او در تركيب تيم ملي شك و شبهه‌اي به دل راه نمي‌دهد. هيچ كس نيست كه بگويد حقش نبوده به تيم ملي دعوت شود و آنهايي كه مخالف دعوتش بوده‌اند قطعاً پا پس گذاشته‌اند چرا كه رضايي مزد زحماتش را گرفت و آنقدر تلاش كرد تا دوباره به چشم بيايد. غلام هميشه شكرگذار خدا بوده و خيلي سخت گله مي‌كند. شايد به همين خاطر است كه خدا هم هوايش را دارد و به موقع گره از كار او مي‌گشايد. حالا پيراهن شماره 7 به او مي‌آيد و همه منتظر هنرنمايي‌اش مقابل كره شمالي خواهند ماند. حالا غلام گوش راست فيكس تيم ملي است. او می خواهد با گل های خود 70 میلیون را خوشحال کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)