بازيكنان پرسپوليس با جنبه و دنيا ديده‌اند

مرجع خبری پرسپولیس : سپهر حيدري كاپيتان پرسپوليس هم درباره بخش خبري 20:30 و آيتمي كه در خصوص اردوي پرسپوليس در آنتاليا مطرح شده حرف‌هايي براي گفتن دارد.


سپهر درباره تورنمنت امارات، مشاجره با محمد، كميته انضباطي و … صحبت مي‌كند اما دوست ندارد درباره بازگشت احتمالي علي كريمي به پرسپوليس و تغيير سرنوشت كاپيتاني با حضور اين بازيكن اظهار نظر كند.

 

شما گزارش 20:30 درباره اردوي پرسپوليس در آنتاليا را ديدي؟
نه نديدم، فقط شنيدم و تعجب كردم كه چنين مسائلي مطرح شده.

 

ظاهرا باشگاه هم مي‌خواهد شكايت كند.

اولا كه آنجا 21 تيم ورزشي حضور داشتند، آنجا سميناري تشكيل شد براي مربيان بزرگ تركيه و نفراتي مثل فاتح تريم و دنيزلي در هتل ما بودند.در ضمن در فصل سرما كسي براي تفريح به آنتاليا نمي‌آيد. تازه اگر هم بيايد ما كه دفعه اول‌مان نيست به اردوي خارجي مي‌رويم. ما يك تيم كاملا حرفه‌اي هستيم. اصلا مگر مي‌شود در تيمي كه دايي سرمربي‌اش باشد و كاشاني مديرش مسائل اخلاقي رعايت نشود؟ در هتل ما اصلا كسي نبود، همه تيم‌هاي ورزشي بودند.


ظاهرا اين مساله را به حضور 9 بازيكن تيم در كميته انضباطي باشگاه ربط داده‌اند.
حتما نمي‌دانستند كه كميته انضباطي ما بعد از حدود 2 ماه تشكيل جلسه داده و هر كس بنا به دلايلي دعوت شده. مثلا نورمحمدي به خاطر كارت قرمزي كه مقابل مس گرفت احضار شد يا من به دليل صحبت خاصي كه با محمد داشتم به كميته انضباطي رفتم. اصلا در تيمي كه دايي حضور دارد نمي‌توان اين حاشيه‌ها را درست كرد.


چند روزي بود از حاشيه‌ها فاصله گرفته بوديد اما ظاهرا دوباره اين برنامه براي پرسپوليس حاشيه به وجود آورده.
ما ديگر به اين مسائل عادت داريم و هر وقت حاشيه‌ها دست از سر پرسپوليس بردارند بايد تعجب كرد. در اردويي كه ما برگزار كرديم نظم حكمفرما بود و هيچ حاشيه‌اي هم نداشت.

 

چرا هر وقت پرسپوليس به اردوي خارجي مي‌رود اين حرف و حديث‌ها پيش مي‌آيد؟
ما در اين اردو صبح و بعدازظهر تمرين مي‌كرديم. دو بازي سنگين هم انجام داديم. اصلا وقتي براي تفريح نداشتيم. از طرفي اينقدر بچه‌هاي ما با جنبه، دنيا ديده‌ و حرفه‌اي هستند كه مساله‌اي پيش نمي‌آيد. حتي اگر آنها به صورت شخصي هم سفر كنند جايي نمي‌روند كه حاشيه‌ساز باشد اما يك عده دنبال اين هستند كه از شرايط به وجود آمده سوء استفاده كنند.

 

داستان مشاجره‌ات با عليرضا محمد چه بود؟
يك جر و بحث بود كه در فشار بدنسازي طبيعي است. چيز خاصي نبود. من و محمد با هم رفيقيم و همان جا قضيه تمام شد و رفت. من با بقيه بچه‌هاي تيم هم مشكلي ندارم و رابطه‌مان خيلي خوب است. در فشار بدنسازي اين مسائل پيش مي‌آيد اما من و محمد در حرف زدن‌مان ادب را رعايت كرديم.


تقريبا همه بازيكنان تو را از نظر اخلاقي قبول دارند و شايد به همين خاطر در انتخابات كاپيتاني اول شدي. شايد دعوت تو به كميته انضباطي براي خيلي‌ها عجيب باشد.
آن زمان من كاپيتان نشده بودم. يك بگو مگوي ساده بود كه در دوران بدنسازي طبيعي است. اتفاقا خيلي‌ها از اينكه همه با هم رفتيم كميته انضباطي سوء استفاده كردند اما هر كدام بنا به دلايلي به كميته باشگاه رفتيم.

 

عيادت گروهي از محمد پروين حركت خودجوش بازيكنان بود يا …؟
در تيم ما همه محمد را دوست دارند. هم بازيكن بزرگي است و هم از نظر اخلاقي رابطه خوبي با بقيه دارد. در تيم ما هم روابط بين بازيكنان نسبت به سال‌هاي قبل بهتر شده. ما نظر بچه‌ها را با آقاي دايي در ميان گذاشتيم و بازيكنان مي‌خواستند حتما به محمد سر بزنيم كه اين حركت جالب هم رخ داد.


با اين‌حال در مدتي كه شما نبوديد مصاحبه‌هايي از محمد و علي پروين ديده شد كه آنها غير مستقيم از پرسپوليسي‌ها گله كرده بودند.
خوب شد اين را مطرح كرديد. البته علي آقا حق داشت ناراحت باشد چون محمد جراحي كرده بود وبايد به ديدنش مي‌رفتيم اما ما در تركيه مشغول تمرين بوديم. با اين حال ثابت كرديم محمد پروين يكي از اعضاي خانواده ماست و مثل برادرمان مي‌ماند. ان‌شاءالله كه از او دلجويي شده باشد.


حتما شنيده‌اي كه احتمال بازگشت علي كريمي به پرسپوليس وجود دارد. اگر كريمي برگردد تكليف كاپيتاني چه مي‌شود؟
اجازه بدهيد من در اين مورد اظهار نظري نكنم. فقط اين را مي‌گويم كه علي آقا بازيكن بزرگي است.


تورنمنت امارات را چگونه مي‌بيني؟
بازي‌هاي تورنمنت تركيه به‌خصوص ديدار مقابل اينتراخت به ما يك اعتبار شخصيتي داد. حالا اعتماد به نفس ما خيلي بالاتر رفته چون از هيچ تيمي واهمه نداريم. در امارت هم تيم‌هاي بزرگي حضور دارند كه در ليگ قهرمانان و يورو ليگ بازي مي‌كنند. حالا مي‌دانيم اين تيم‌ها تفاوت آنچناني با ما ندارند و فقط طرز تفكرشان متفاوت است. اگر بچه‌هاي ما باهوش باشند در اين تورنمنت مي‌توانيم مقام خوبي به دست آوريم و آبروداري كنيم.

 

من سوالي ندارم. حرفي مانده كه قبل از رفتن به امارات بخواهي بگويي؟
چيزي كه مي‌خواهم بگويم درباره كاپيتاني است. واقعا خسته شديم آنقدر اين بحث كاپيتاني را مطرح كردند. نزديك دو هفته است درباره اين مساله صحبت مي‌شود اما من باز هم مي‌گويم تيم ما 25 كاپيتان دارد نه يك كاپيتان. هميشه گفته‌ام مهم موفقيت پرسپوليس است نه كاپيتاني اما باز هم يكسري از هواداران و روزنامه‌ها اين مساله را دنبال مي‌كنند. فقط اين را بگويم هر كسي كه كاپيتان مي‌شود بايد حرمت اين عنوان را حفظ كند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)