یک بازیکن و این همه حاشیه ی باورنکردنی

مرجع خبری پرسپولیس : دوشنبه شب برنامه نود با پخش دو مصاحبه از علی دایی و شیث رضایی درخصوص اخراج مدافع  پرسپولیس و شکایت وی از علی دایی به جرم نشر اکاذیب، یک بار دیگر علاقمندان به قرمزپوشان پایتخت را نگران کرد.

پس از رخداد این ماجراها برخی محافل به پادرمیانی بزرگان پرسپولیس برای جلوگیری از ادامه اقدامات شیث رضایی و فیصله دادن قائله و برخی دیگر به حمایت از هریک از دوطرف برخاستند. در این میان علت حمایت تمام قد سایت گل فارسی از شیث رضایی که تقریبا بر همگان آشکار است اما طرفداری  همه جانبه لیدرهای پرسپولیس از این بازیکن، که پس از بازی برابر صبای قم به جهت حفظ منافع پرسپولیس و دوری حاشیه ها از این تیم به صورت دسته جمعی استعفا کرده بودند، عجیب و تأمل برانگیز به نظر می رسد.

اما دایی و رضایی در مصاحبه خود چه گفتند؟

مهم ترین مسئله ای که دایی در صحبت های خود به آن اشاره کرد این بود که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن رضایی به فوتبال و دوری وی از حاشیه انجام داده اما مشکلات این بازیکن آن قدر زیاد است که دیگر از حد تحمل خارج است. دایی گفت: « من از خیلی مسائل چشم پوشی کردم و خیلی دوست داشتم این بازیکن بیابد به ترکیب اضافه شود و بدون حاشیه به تیم ما کمک کند،  ولی به نتیجه  نرسیدم. وقتی بازیکنی در میانه فصل عمل جراحی زیبایی بینی می کند و 2 ماه نمی آید برای ما بازی کند شما تا آخر ماجرا را بخوانید. این کارها اسمش تعصب است یا ما که با سر شکسته و بخیه خورده به زمین برمی گشتیم و بازی می کردیم؟»

رضایی در پاسخ به این ادعا گفته بینی او شکسته و خرد شده ولی با این وجود به ترکیب پرسپولیس بازگشته و به میدان رفته است.

برای بررسی پایه و اساس ادعای دایی و رضایی به آرشیو سال گذشته بازمی گردیم. مسئله ای که در آرشیو خبری ما ثبت شده این است که دکتر زرینه پزشک پرسپولیس و حبیب کاشانی مدیر این باشگاه تاکید کرده اند درمان شیث رضایی به خوبی پیش رفته و پس از دو هفته دوری از میادین وی می تواند به میادین بازگردد که این اتفاق نیفتاد.( حبیب کاشانی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس/ 89/14/1 )

به جز اتفاق شکستگی بینی رضایی در دوبی ، این اتفاق یعنی برخورد و آسیب دیدگی صورت مدافعان به علت درگیری ها در تمرینات و مسابقات امری عادی است و برای نمونه در همان فصل نبی الله باقری ها مدافع پرسپولیس نیز در تمرین این تیم در برخورد استوک کفش هوارملامحمد با صورتش دچار شکستگی بینی شد و پس از دو هفته به ترکیب پرسپولیس بازگشت.(سایت رسمی باشگاه پرسپولیس/ 88/11/28 )

 

***

شیث رضایی سپس به اظهارنظر درباره صداقت علی دایی با هواداران پرسپولیس پرداخته و با ابراز تردید درباره تعلق خاطر وی به این تیم می گوید: «ایشان با تیمی که خودش بسته در سه جام حضور دارد و در پایان فصل خواهیم دید که به قول خود مبنی بر کسب یک جام برای هواداران عمل خواهد کرد یا نه؟»

اما بلافاصله پس از پخش این صحبت ها عادل فردوسی پور(تهیه کننده برنامه نود) ، بخشی از مصاحبه ی شیث رضایی پس از مسابقه تیمش برابر صبای قم را پخش می کند که در آن شیث با چهره ای کاملا غم زده در برابر دوربین تلویزیونی می گوید: «همه ما در رختکن گریه می کردیم و من در کنار علی دایی بودم و هیچ کس نمی توانست من را کنترل کند ، چون من نمی توانستم ببینم علی دایی با آن عظمت و بزرگی گریه می کند!»

رضایی پس از این مسابقه و استعفای علی دایی جمله ی معروف دیگری را هم گفته بود مبنی بر این که “من فقط از یک چیز ناراحتم و آن است که بازی بعدی برابر سایپا را تیم ما ببرد و آن را به پای جدایی علی دایی بنویسند و این مسئله سخت من را آزار می دهد.” شاید خود شیث هم اگر کوچکترین احتمالی برای بازگشت دایی به تیم متصور بود امکان نداشت چنین حرفی را به زبان بیاورد.

 

***

 

پس از آن علی دایی به نبود یکدلی میان این بازیکن و اعضای تیم اشاره می کند و می گوید: «ما بازی برابر تراکتورسازی را باخته بودیم و حسرت و اندوه تمام بازیکنان را فراگرفته بود که ایشان آمد و از من یک روز مرخصی برای رفتن به شمال و رسیدگی به دادگاه زمین هایش گرفت، اما فردایش دوستان من در کیش زنگ می زنند و خبر می دهند وی را در جزیره کیش دیده اند!»

 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل رفتار ناشایستش در اردوی دبی را فحاشی یکی از تماشاگران استقلال به خود می خواند و ما را به یاد ابتدای فصل لیگ برتر و فرافکنی مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز می اندازد که اهانت کنندگان در یادگار امام تبریز به تیم پرسپولیس را هواداران استقلال تهران(!) خواند و حالا شیث رضایی در دبی صحبت های این مدیر را تکرار می کند.

البته این گونه توجیه ها ما را به یاد اتفاقات دیگری همچون دربی 68 پایتخت هم می اندازد و پرسش این سوال که نکند علیرضا حقیقی هم در کودکی هوادار استقلال بوده و ما بی خبر بودیم که این چنین شوک رضایی به او وارد شد تا کریم باقری مجبور شود جلوی دهان این بازیکن را در برابر دوربین های تلویزیونی بگیرد و بیش از این آبروریزی نشود…

این گونه اظهار نظرهای شیث باعث می شود به یاد این مثل ایرانی بیفتیم که حقیقتاً ما باید دم خروس را باور کنیم یا قسم عباس اسماعیل بیگی؟! مصاحبه های سوزناک در برابر هواداران را باور کنیم یا رفتار و کرداری را که درون زمین تمرین و مسابقه شاهد هستیم؟

 

علی دایی در پایان مصاحبه با خبرنگار نود یک جمله بر زبان می آورد که نشان از دل پردرد وی دارد: «خیلی چیزها را نمی توانم به شما بگویم. فقط از شما می خواهم بروید صحنه بعد از گل سوم صبا برابر پرسپولیس و چهره این بازیکن را یک بار دیگر نگاه کنید!»

خیلی چیزهایی که علی دایی نمی تواند بگوید، این روزها یکی یکی سر از بولتن سایت های خبری در آورده و ناظرین را به حیرت می آورد که یک بازیکن به تنهایی تا چه اندازه می تواند حاشیه داشته باشد؟

بازیکنی که از یک روز فرصت برای سفر تفریحی به کیش دریغ نمی کند ، از دو ماه خانه نشینی پیوسته استقبال نخواهد کرد؟ آن هم در شرایطی که باشگاه با او قرارداد سه ساله داشته و مدافع بهتر از او هم در تیم وجود ندارد که جای ثابتش را تهدید کند و می داند با شناختی که افشین قطبی از او دارد امکان دعوت شدنش به تیم ملی هم حوالی زیر صفر است.

اما این پایان سلسله حاشیه های این مدافع به قول خود متعصب پرسپولیس ایران نبوده و «سایت جهان» می نویسد که مدیر برنامه‌های این بازیكن در آخرین اظهار نظر خود سعی کرده این حاشیه‌ها را به حداقل برساند و در دفاع از عملكرد بازیكنش گفته است: «هیچكس نمی‌تواند آقای ش را متهم به حضوردر پارتی كند زیرا این بازیكن در آن شب در پارتی حضور نداشته است. او فقط ماشین مدل بالایش را به دوستش قرض داده تا به آنجا برود و بودن آن ماشین این شایعه‌ها را به راه انداخته است.
این مدیر برنامه همچنین گفته است كه آقای ش فقط یك پرونده در رابطه با نزاع خیابانی دارد كه با شخصی درگیر شده و پرونده دیگر او هم مربوط به چند سال قبل است كه مربوط به یك شوخی خطرناك بوده است.»

یک درگیری خیابانی با یک شهروند در بزرگراهی در تهران ، قرض دادن ماشین به یک نفر و سر در آوردن آن از پارتی شبانه ، و سفر تفریحی به کیش به جای سفر کاری یک روزه به شمال! خدا برکت بدهد به این کسب و کار! البته هیچ کدام از این صحبت ها رسماً تایید یا تکذیب نشده است اما وقتی برای فردی همچون هادی نوروزی این حرف ها بر سر زبان ها نمی افتد و برای ما مطرح می شود، قطعا یک جای کارمان می لنگد.

 

***

باشگاه پرسپولیس اگر می خواهد چنین افرادی را که در برابر دوربین تلویزیونی سینه سپر کرده و از اعمال خوب و بد خود روایت ها تعریف می کنند، در مجموعه خود حفظ کند ، بهتر است بی سر و صدا پسوند پرطمطراق فرهنگی را از سردر ورودی خود حذف کند.

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز  است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)