مصطفی دنیزلی مربی ترکیه‌ای سابق تیم‌های پرسپولیس و پاس و تراکتورسازی در تیم‌های کشورش هم با تیم‌های بزرگی کار کرده. مربی‌ای که بعد از مدت‌ها یک بازیکن عربی در مورد او اظهارنظر خاصی را مطرح ساخت که ما را مجاب ساخت تا با دنیزلی هم‌صحبت شویم و با او گپ و گفتی داشته باشیم.

زیاد شعبو بازیکن سوریه‌ای سابق پرسپولیس در مورد شما گفته در مربیگری‌تان بین بازیکنان تبعیض قائل می‌شدید و مدعی شده با معدنچی و نیکبخت و یکی دو بازیکن دیگر پرسپولیس همیشه خنده و شوخی داشتید اما به او و طارق جبان دیگر همبازی سوری‌اش در پرسپولیس، «گیر» می‌دادید؟!
من با حدود ۲۰۰ بازیکن در عمر بازیگری‌ام و شاید بیشتر از آن در عمر مربیگری‌ام در لیگ ترکیه و لیگ ایران کار کردم. مثلاً در همین ایران چهار دوره در لیگ مربیگری کردم اما هیچ‌وقت بین بازیکنان تبعیضی قائل نشدم و حتی بین جوان‌ترین بازیکن و کاپیتان تیم فرقی قائل نمی‌شدم و نگاه برابر و مساوی به بازیکن داشتم ضمن اینکه اگر در این بین بازیکن خارجی هم در هر تیمی می‌دیدم نگاه احساسی و توجه بیشتری به او داشتم چون می‌دانستم آن بازیکن به جهت دوری از کشورش نیاز به محبت و توجه بیشتری دارد به خاطر همین هم وقتی حرف‌های زیاد شعبو را از قول شما شنیدم فقط خنده‌ام گرفت و الان هم اصلاً خنده‌ام بند نمی‌آید چون برایم صحبت بازیکن سوری خیلی عجیب بوده است. واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. زیاد شعبو همیشه سر به زیر بود و کمتر حرف می‌زد به همین دلیل شاید جایی برداشت بدی داشته و صحبت‌های من و همکارانم را بد برداشت کرده است ضمن اینکه بازیکنانی مانند معدنچی و نیکبخت و یکی دو بازیکن دیگر آن زمان پرسپولیس شوخ‌طبع بودند و با من گاهاً شوخی می‌کردند اما من همیشه مربی حرفه‌ای بودم و اصول اخلاقی و فنی را رعایت کردم و وجدانم هم از این بابت راحت راحت است. برای من مهم آمادگی بازیکن در تمرین بود و رعایت نظم که همیشه بازیکن باید تابع آن باشد. من هم به همه بازیکنان احترام می‌گذاشتم و اگر بازیکنی می‌خواست از آن چارچوب خارج شود حتماً با آن برخورد می‌کردم و با هیچ بازیکنی هم در این خصوص تعارف نداشتم اما به قول شما هیچ‌وقت بی‌خودی و بی‌جهت به بازیکنی گیر ندادم.
در مورد پرسپولیس لیگ نوزدهم چه نظری دارید؟
پرسپولیس و تراکتور تیم‌هایی هستند که همیشه پیگیر اخبارشان هستم. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم نقطه مثبت پرسپولیس هوادارانش هستند که موجب می‌شوند این تیم در هیچ جایی در ایران غریبه نباشد. این مهم را خودم هم در پرسپولیس تجربه کردم و از آن لذت می‌بردم.
از یحیی گل‌محمدی چه شناختی دارید؟ به نظرتان او هم می‌تواند مانند برانکو پرسپولیس را به موفقیت برساند؟
از یحیی همین‌قدر شناخت دارم که او در تیم‌های قبلی‌اش یعنی شهر خودرو و ذوب‌آهن و نفت تهران هم خوب کار کرده است اما در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس باید بگویم برانکو آنقدر فوندانسیون پرسپولیس را خوب و قوی پایه‌ریزی کرده که به نظرم هر مربی بعد از ایشان به پرسپولیس بیاید راهش برای موفقیت و حتی قهرمانی هموار است به همین دلیل هم با توجه به فاصله ۱۰ امتیازی با تیم دوم، من شانس پرسپولیس را برای پوکر قهرمانی خیلی زیاد می‌دانم.
برای موفقیت در آسیا چقدر شانس برای موفقیت پرسپولیس در دور برگشت قائل هستید؟
پرسپولیس تیم خیلی خوبی است و می‌دانم که کمترین تغییر را در زمینه بازیکن در چند سال اخیر داشته است اما بضاعت تیم‌هایی مانند الدحیل و بعضی تیم‌های دیگر خیلی بیشتر است و به لحاظ حرفه‌ای آنها شرایط خیلی بهتری دارند از همین‌رو با تمام احترامی که برای پرسپولیس قائل هستم اما شرایطش را در آسیا کمی دشوار می‌دانم هر چند در فوتبال کار غیر ممکنی وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)