مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت: اتفاقاتي نظير آنچه در فرودگاه جده گذشت نمي‌تواند آنقدرها روي فوتبال ما تأثير داشته باشد.

علي دايي پس از بازگشت به ايران درباره اتفاقات فرودگاه جده و بازي مقابل الاتحاد صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:

* آقاي دايي، ابتدا مي‌خواهيم درباره اتفاقات فرودگاه جده و معطلي 8 ساعته در آنجا توضيح دهيد.

– متأسفانه اين اتفاق براي ما افتاد و تا حدودي ما را ناراحت كرد چون زماني طول كشيد تا وارد جده شويم. بايد قبول كنيم كه شرايط اين طور بود اما اين مسائل نمي‌تواند آنقدرها روي فوتبال ما تأثير داشته باشد.

* قبول داريد پرسپوليس مقابل الاتحاد خوب بازي نكرد؟

 

– به نظر من در برخي مواقع اشتباهات خيلي بدي داشتيم. متأسفانه آنطوري كه خط دفاع ما بايد خوب كار مي‌كرد اين كار را نكرد و به هم ريخته بود. اگر شما بازي را به دقت نگاه كرده باشيد در نيمه دوم بعد از اينكه گل دوم را خورديم فوتبال رو به جلو را در زمين پياده كرديم. موقعيت‌هاي خوبي را بدست آورديم اما از آنها استفاده نكرديم تا حريف به گل سوم برسد.

* فكرش را نمي‌كرديد كه مهاجمان الاتحاد فرصت طلب هستند؟

– حرف شما را قبول دارم اما به نظر من نتيجه سه بر يك عادلانه نبود. من به بچه‌ها گوشزد كرده بودم حمله مي كنيد فكر ساختار دفاعي هم باشيد. اگر داور پنالتي نوروزي را مي‌ديد بازي دو بر دو بود و يا اگر غلامرضا رضايي توپي را كه به دستش آمد بي‌دقتي نمي‌كرد نتيجه را مساوي مي‌كرديم. مطمئن باشيد اگر گل تساوي را مي‌زديم شرايط عوض مي‌شد اما نشد.

* شما تنها نماينده ايران بوديد كه در اولين هفته ليگ قهرمانان آسيا مغلوب شديد.


– اين بازي از آن چيزي كه ما مي‌خواستيم فاصله داشت. در خط دفاع تيمي‌مان نتوانستيم خوب كار كنيم به همين دليل نتيجه را واگذار كرديم.

* پس با اين حساب از عملكرد خط دفاعي راضي نيستيد؟

– موقعي كه بر اثر بي‌دقتي و اشتباه، گل مي‌خوريم قطعا نبايد راضي باشم. ساختار دفاعي ما خوب نبود.

* در خصوص اظهارات ساكت مديرعامل سپاهان كه اعلام كرده با برنامه‌ريزي اجازه نداده در عربستان انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري شوند چه نظري داريد؟

– راجع به چنين مسائلي حرف نمي‌زنم. من در چارچوب سؤالات فني در خدمت شما هستم. به عنوان يك مربي فقط بايد در چارچوب فني حرف بزنم چون مسئول فني هستم. شما مي‌توانيد اينگونه موارد را از آقاي كاشاني سؤال كنيد.

* بگذريم. براي وحيد هاشميان چه اتفاقاتي افتاد؟ به نظر مي‌رسيد بعد از سه دقيقه مصدوم شد.

– متأسفانه شرايط طوري رقم خورد كه وقتي وحيد هاشميان وارد زمين شد بعد از چند دقيقه مصدوم شد و نتوانست به ما كمك كند. ما از او خواستيم اگر نمي‌تواند در زمين بازي كند، چون هنوز فرصت داشتيم يك تعويض كنيم به ما اعلام كند اما وحيد در زمين ماند و شرايط طوري رقم خورد كه ما نتوانستيم در اواخر بازي از تمام فرصت‌هايمان استفاده كنيم. كلا بايد به شما بگويم در بازي برابر الاتحاد فوتبال روي ديگرش را به ما نشان داد.

* تصور نمي‌كرديد الاتحاد خطرناك باشد؟

– ببينيد ما 4 يا 5 موقعيت بسيار خوب را در نيمه دوم داشتيم اما متأسفانه هيچ كدام از آنها را نتوانستيم به گل تبديل كنيم. خيلي از بچه‌هاي ما موقعيت‌هاي خوبي داشتند اما استفاده نكردند ولي الاتحاد از كمترين موقعيت خود بهترين استفاده را كرد.

* با اين بازي نبايد نگران باشيم؟

– اين اولين بازي ما در ليگ قهرمانان آسيا بود. مي‌توانيم جبران كنيم. مطمئن باشيد جبران خواهيم كرد.

 

* گفته مي‌شود خبرنگاري كه با شما درگيري لفظي پيدا كرد اعلام آمادگي كرده با شما مناظره كند.

– شما برويد يك علي دايي پيدا كنيد تا با اين خبرنگار محترم رو در رو صحبت كند. من وقتم را براي اين گونه مسائل نمي‌گذارم. متأسفانه نمي‌دانم اين آقايان دنبال چه مسائلي هستند. من كارهاي مهمتري دارم و بايد به پرسپوليس خدمت كنم.

* شنيده‌ايم شما هم در مقابل اظهارات قبلي اين خبرنگار موضع‌گيري‌هايي كرده بوديد، درست است؟

– شايد تاريخ دقيق يادم نباشد اما ما در واكنش به حرف و حديث‌هاي خبرنگار محترم نامه‌اي را به آقاي ضرغامي رئيس صدا و سيما زده‌ايم و اعلام كرده‌ايم اين آقا جو موجود در كنفرانس مطبوعاتي را به هم مي‌ريزد. يعني من دوباره مي‌دانستم كه اين آقا مي‌خواهد اين كارها را انجام دهد.

از روزي كه من مربي تيم ملي شدم ايشان فقط بعد از باخت و مساوي در كنفرانس‌هاي مطبوعاتي من شركت مي‌كند. در مصاحبه مطبوعاتي آنقدر ايشان از طرف من صحبت كرد و نظرات منفي داد كه گفتم شما من را به ياد كارتون گاليور مي‌اندازيد. اين خبرنگار در جايگاهي نيست كه با ايشان بنشينم و رو در رو حرف بزنم و مناظره كنم. مناظره را آدم‌هاي بزرگ انجام مي‌دهند نه ايشان و به نظر من اصلا وقت مردم را نبايد با اين مسائل حاشيه‌اي كه به درد ما نمي‌خورد بگيريم.

* پس از شكست مقابل الاتحاد رسانه‌هاي عربي حملات شديدي را عليه شما انجام دادند.

– ببينيد فوتبال برد و باخت دارد. اگر توپ‌هاي ما گل مي‌شد قطعا رسانه‌هاي عربي از اين حرف‌ها نمي‌زدند. شما نگاه كنيد ما موقعيت‌هايي كه در بازي بدست آورديم چقدر بهتر از موقعيت‌هايي بود كه سپاهان در ديدار برابر الهلال بدست آورد اما سپاهان حرفه‌اي‌تر بود، بازيكنان بزرگتر و باتجربه‌‌تري داشت، در خط دفاعش بسيار مستحكم بود و توانست به پيروزي برسد.

* راه شكست تيم‌هايي كه در ليگ قهرمانان هم گروه شما هستند را بلديد؟

– بله. من از هواداران مي‌خواهم مثل هميشه كه به ما كمك كردند در ليگ قهرمانان آسيا چندين برابر به ما كمك كنند. هواداران هميشه باعث دلگرمي من و بازيكنان بوده‌اند و حضور پرشور آنها در ليگ قهرمانان آسيا كيفيت كاري ما را چندين برابر مي‌كند. بايد ثابت كنيم كه چند برابر الاتحاد عربستان هوادار داريم.

* بگذريم. درباره بازي روز دوشنبه با پاس همدان توضيح دهيد.

– بازي با پاس بسيار سخت است. با توجه به مصدوميت‌هايي زيادي كه گريبانگير تيم ما شده و وضعيت بد پاس در جدول بازي خيلي سنگيني داريم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)