مرجع خبری پرسپولیس : عضو فراكسيون ورزش مجلس گفت: بنا نيست ناداني عربستاني‌ها را با انگشت‌نگاري تكرار و شأن اخلاقي خود را زير سؤال ببريم.

 

مقداد نجف نژاد در مورد عدم حضور رئيس سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در جلسه امروز مجلس گفت: حركت خوبي صورت نگرفت. فراكسيون ورزش مجلس طبق ظرفيتي كه دارد علاقمند است در بحث توفيق ورزش همگاني و قهرماني گام‌هايي را بردارد. امروز نيز قصد داشتيم در همين راستا از اين ظرفيت براي تقويت ورزش جوانان استفاده كنيم كه متأسفانه دوستان تشريف نياوردند.

وي ادامه داد: يكي از بحث‌‌هاي مطرح براي نظارت بيشتر بر ورزش اين است كه با وزارتخانه شدن آن، ديگر چنين مشكلاتي پيش نخواهد آمد. از سوي ديگر مي‌خواهيم به ورزش سر و سامان ببخشيم و آن را تقويت كنيم.

 

نجف‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني وزارت ورزش تشكيل خواهد شد؛ گفت: بعد از اعلام بودجه ورزش براي سال 90 قطعاً اين مورد اتفاق مي‌‌‌افتد و وزير ورزش و جوانان سال آينده معرفي مي‌شود.

عضو فراكسيون ورزش مجلس در مورد بودجه ورزش در سال 90 اظهار داشت: در اين مورد هم بحث شد تا براي سال آينده اين بودجه را تا جايي كه در مقدورات كشور است با راهكارهايي كه وجود دارد، تقويت و افزايش دهيم.

وي در خصوص مشكلات مالي برخي فدراسيون‌ها از جمله فدراسيون تيراندازي تصريح كرد: در اين مورد هم بحث كرديم، بايد با رايزني اين مشكلات را برطرف كرد. از نظر ما در بودجه سال آينده اين مقوله‌ها نيز لحاظ مي‌شود.

نجف‌نژاد افزود: امروز در مورد عملكرد ساير فدراسيون‌ها، نمايندگان مجلس حرفي نزدند و بيشتر روي مشكلات مالي فدراسيون تيراندازي صحبت‌ها به ميان آمد. از زماني كه هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي شده است، اين رشته ورزشي توسعه پيدا كرد و تقويت شد و ما نيز اميدوار شديم در مسابقات بين‌المللي آسيايي و المپيك حتماً مدال آور خواهيم بود. هاشمي كارهاي خوبي از لحاظ كارهاي زيرساختي و امكاناتي از زمان ورودش انجام داده است.

عضو فراكسيون ورزش درباره مشكلات اين روزهاي فوتبالي‌ها از جمله انتخاب سرمربي براي تيم ملي و انگشت‌نگاري از تيم‌هاي ايراني در فرودگاه‌هاي عربستان گفت: در مورد معطل شدن تيم پرسپوليس به خاطر انگشت‌نگاري نيز صحبت شد. كشورهايي كه مسابقات رسمي و بين‌المللي را برگزار مي‌كنند، اين كار را تحت قوانين بين‌الملي مراجع ذيربط از جمله FIFA و AFC انجام داده و حق انجام انگشت نگاري و چنين كارهايي را ندارند. امروز به اين نتيجه رسيدم كه از فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بخواهيم تا در اين مورد پيگيري‌هاي لازم را به عمل آورده تا شئونات ورزشكاران ما رعايت شود.

نجف‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه آيا با عرب‌ها در بازي‌هايي كه پيش رو داريم، مقابله به مثل خواهيم كرد يا خير، گفت: ما طبق شئونات خودمان برخورد كرده و هيچگاه برخورد سوء اخلاقي نخواهيم كرد. بنا نيست ناداني عربستاني‌ها را تكرار ‌كنيم و شأن اخلاقي خود را زير سؤال ببريم.

عضو فراكسيون ورزش مجلس تأكيد كرد: امروز در مورد تيم ملي فوتبال و سرمربي اين تيم، ميان نمايندگان بحثي صورت نگرفت.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)