بازیکن گل نمی زند، داور پنالتی نمی گیرد، من چه کار کنم؟ / گلزنی یک امر ذاتی است / آرفی و هاشمیان مصدوم بودند

 

مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي پس از تساوي يك بر يك پرسپوليس برابر الوحده عنوان كرد: در ابتدا از تمام تماشاگران كه تيم را همراهي و تشويق كردند، تشكر مي‌كنم.

 

علی دایی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران گفت: همه ديدند كه در اين ديدار ما چقدر موقعيت خلق كرديم اما فقط نتوانستيم گل بزنيم. تيم الوحده در اين بازي چه كار كرد؟

وي ادامه داد: متاسفانه 2 امتياز حساس را از دست داديم و نتوانستيم از موقعيت‌هايي كه بدست آورديم استفاده كنيم. مطمئن باشيد هر تيمي بجز پرسپوليس در اين ديدار بود 3 يا 4 گل مي‌زد. ما در تمام كنندگي، مشكل داريم.

دايي درباره اظهار نظر سرمربي الوحده مبني بر اينكه پرسپوليس نيز بازي جوانمردانه را رعايت نكرد، يادآور شد: او نظر خود را گفته، همه عالم ديدند كه الوحده چه بازي‌اي انجام داد. فقط دروازه‌بان اين تيم 10 دقيقه روي زمين دراز كشيده بود و بجز او ساير بازيكنان نيز دقايق بازي را تلف كردند.

 

سرمربي پرسپوليس راجع به داور مسابقه تصريح كرد: در اين ديدار داور 3 صحنه پنالتي را براي ما اعلام نكرد و در صحنه‌هاي 40 به 60 نيز به نفع الوحده سوت مي‌زد و در بسياري از صحنه‌ها نيز به ضرر پرسپوليس قضاوت كرد. من به بازيكنانم اعلام كردم كه ما بايد در بازي به گل دست يابيم نه اينكه به اميد داور باشيم، در ديدار برابر الاتحاد نيز يك پنالتي حساس براي ما گرفته نشد.

دايي اظهار داشت: زماني كه در دقيقه 96 بازيكنم از 6 قدمي توپ را وارد دروازه نمي‌كند، من چكار بايد بكنم؟ از دست دادن اين موقعيت‌ها باعث مي‌شود كه ما از كسب 3 امتياز باز بمانيم. پرسپوليس در اين ديدار بسيار سرتر از الوحده بود و اين تيم فقط به ضد حمله دل بسته بود.

وي افزود: در طول مسابقه بجز گلي كه الوحده‌اي‌ها به ثمر رساندند نتوانستند موقعيت ديگري را روي دروازه پرسپوليس ايجاد كند.

دايي در پاسخ به سؤالی مبني بر اينكه آيا تيم پرسپوليس در اين ديدار فردي مانند علي دايي را كم نداشت، گفت: هم اكنون از كجا مي‌خواهيم علي دايي پيدا كنيم، ما در ابتداي فصل قصد داشتيم كريم انصاري فرد و محمدرضا خلعتبري را به تيم بياوريم اما نشد هم اكنون سرمايه ما همين است ما فقط نمي‌توانيم گل بزنيم.

دايي گفت: خداوكيلي من اگر 10 يا 15 كيلو لاغر كنم مي‌توانم براي تيم خوب كار كنم. ما از لحاظ فوتبالي خوب كار مي‌كنيم اما تمام‌كننده نداريم. پرسپوليس در بازي گذشته 13 موقعيت گل داشت و در اين بازي نيز 8 گل را از دست داديم. ديگر نمي‌دانم چكار بايد بكنم. بايد بيشتر تلاش كنيم و اين نقص‌ها را از بين ببريم.

وي عنوان كرد:‌ فوتبال پرسپوليس از خيلي تيم‌هاي ديگر بهتر است اما در لحظه‌اي كه بايد گل بزنيم نمي‌توانيم اين كار را انجام دهيم و اين مي‌شود كه 3 امتياز ديدار را از دست مي‌دهيم.

دايي در پاسخ به اين سؤال كه آيا عدم وجود شخصي از AFC در ناداوري‌ها عليه ايران تأثيرگذار است، خاطرنشان كرد: ما در گذشته در كنفدراسيون آسيا نماينده داشتيم اما خيلي راحت اين موضوع را از دست داديم و هم اكنون تبعات اين موضوع را مي‌بينيم. افراد غير فوتبالي مي‌توانستند تأثيرگذار باشند اما ما هيچ نماينده‌اي در AFC نداريم درحالي كه عرب‌ها و اماراتي‌ها از اين موضوع بسيار بهره مي‌برند و هر كاري كه دلشان مي‌خواهد انجام مي‌دهند. درد ما اين است كه كسي نيست از حق ما دفاع كند و خيلي راحت حقمان ضايع مي‌شود.

سرمربي پرسپوليس درباره گلزني بازيكنانش تصريح كرد: به نظرم گلزني يك امر ذاتي است و بازيكنان مادرزادي گلزن بدنيا مي‌آيند و بازيكن در آينده پيشرفت خواهد كرد. ما بازيكنان مصدومي داشتيم و اين امر نيز در نتيجه نگرفتن ما تاثيرگذار بود. فكر مي‌كرديم هاشميان بتواند به اين ديدار برسد و آرفي مصدوم نيز كه به تازگي بهبود يافته بود فقط دو جلسه با تيم تمرين كرد. اميدوارم با برطرف شدن مصدومان اوضاع تيم بهتر شود.

دايي درباره سفر رؤساي فدراسيون فوتبال گفت: من در اين مورد حرفي نمي‌زنم. نمي‌‌توانم صحبتي بكنم، من فقط مي‌گويم مشكل ما اين است كه در كنفدراسيون ‌آسيا كرسي نداريم و بايد تلاش كنيم تا به اين امر دست يابيم كه اگر چنين نشود مطمئن باشيد اين روند در آينده نيز ادامه خواهد داشت.

وي درباره صحبت فردوسي‌پور گزارشگر تلويزيون مبني بر اينكه بازيكنان پرسپوليس بلد نيستند پنالتي بگيرند، گفت: چرا نمي‌توانيم پنالتي بگيريم در بازي گذشته مجتبي زارع به گونه‌اي با بازيكن برخورد كرد كه انگار ماشين به او زده است اما داور اعلام پنالتي نكرد. او نظر خود را اعلام كرد و هركسي از بيرون مي‌تواند هر نظري را بدهد هيچكس نمي‌داند چه بلايي سر من مي‌آيد. همه خارج از گود مي‌توانند حرف بزنند اما بايد بود و موقعيت را ديد.

دايي با اشاره به علاقه و طرفداري خود از برنامه 90، گفت: در برنامه 90 چرا صحنه‌اي كه گل آفسايد بوده به گونه‌اي كارشناسي مي‌شود كه صحيح اعلام مي‌شود؟ در هر صورت من به شاگردانم افتخار مي‌كنم كه فوق‌العاده بازي كردند و فقط نتوانستيم به گل دست يابيم. از نتيجه بازي راضي نيستم اما از نحوه عملكرد بازيكنانم راضي‌ام. شايد اين قسمت ما بود كه به تساوي دست يابيم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)