مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: محسن تركي در 2 سال گذشته نفر اول داوري در ايران بوده است.

 

حسين عسگري در مورد ديدار دربي فردا عنوان كرد: نكات فني و بار تاكتيكي اين بازي در حيطه اختيار ما نيست و مسئله‌اي كه به كميته داوران مربوط مي‌شود نحوه قضاوت داوران است. ما نسبت به عملكرد داوران در ليگ برتر چه در سال گذشته و چه در امسال قوي‌ترين گزينه كه همان محسن تركي بود را براي دربي 70 انتخاب كرديم.

 

وي افزود: تركي 2 سال است نفر اول داوري در ايران است. من اين موضوع را نمي‌گويم، بلكه عملكردش اين موضوع را نشان مي‌دهد. منحي عملكرد تركي كمترين نوسان را نسبت به ساير داوران داشته و اين امر باعث شد ما براي سومين بار او را براي قضاوت انتخاب كنيم. دربي مسائل و حاشيه‌هاي خاص خود را دارد و تركي در 2 بازي گذشته به خوبي سوت زده است.

 

حيدر شكور و رضا سخندان نيز كمك‌هاي او هستند و عليرضا فغاني با كارنامه درخشان خود به عنوان داور چهارم او را همراهي مي‌كند.

 

 

رئيس كميته داوران در پاسخ به اين سؤال كه چرا تركي 3 بار به عنوان داور دربي انتخاب شد؛ اظهار داشت: اين نگاه روزنامه‌نگاران است كه اين مسائل را مطرح مي‌كنند. در گذشته محمد صالحي 6 بار و منوچهر نظري 3 بار دربي پايتخت را قضاوت كردند.

وي در مورد قضاوت خود در اين ديدار يادآور شد: من هيچ گاه اين ديدار را قضاوت نكردم و فقط 2 بار به عنوان كمك داور فعاليت داشتم. البته در ديداري جنجالي كه احمد ابهران در سال 73 قضاوت آن را بر عهده داشت، قرار بود من قضاوت كنم كه به علت سفر به امارات آن ديدار را از دست دادم. اوج قضاوت‌هاي من در دهه 70 بود. دربي كه ابهران سوت زد آخرين قضاوت داوران ايراني بود.

عسگري در مورد انتخاب رئيس كميته داوران كه قرار بود در فروردين ماه انجام شود، گفت: اين موضوع از وظايف مديران ارشد فدراسيون است، اما با توجه به شرايط خاصي كه در ليگ وجود دارد احتمال مي‌دهم تا پايان ليگ برتر تغييرات انجام نشود. هم اكنون مسابقات در شرايط حساسي است. فيفا نيز اين اجازه را به ما مي‌دهد كه تغييرات در كميته‌هاي مختلف تا پايان مسابقات ادامه يابد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)