بيشتر از شريفي در فوتبال بوده‌ام و دلم مي‌سوزد

مرجع خبری پرسپولیس : داور بازنشسته فوتبال ايران گفت: چرا رئيس كميته انضباطي در مسائل داوري دخالت و اظهار نظر مي‌كند؟

 

محمد فنايي در مورد اينكه مجتبي شريفي گفته فنايي صلاحيت اظهار نظر در مورد مسائل حقوقي فوتبال را ندارد، ‌گفت: من به نظر ايشان احترام مي‌گذارم. من نه راي داده‌ام و نه راي خواهم داد و نه در صلاحيتم است چنين كاري بكنم اما خيلي متاسفم كه بگويم چرا مرجع قضايي فوتبال بعد از آنكه حكمي را صادر كرد، روي آن پابرجا نمي‌ماند؟ اين اتفاق عواقب بدي دارد.

 

وي تاكيد كرد: رسما اعلام مي‌كنم شريفي درست مي‌گويد اما از او مي‌پرسم چرا در مسائل داوري دخالت و اظهار نظر و حتي گاهي خود را كارشناس داوري قلمداد مي‌كند؟

 

من كه در كار ايشان دخالتي نداشتم. دلم براي فوتبال مي‌سوزد. من بيشتر از شريفي در فوتبال بودم و در فوتبال زجر و بدبختي ديده‌ام. شريفي اين چيزها را نديده است.

فنايي اظهار داشت: من به شأن ايشان و قضاوت وي احترام مي‌گذارم اما مي‌توانم بگويم وقتي اتفاقي در فوتبال مي‌افتد در اثر موارد قبلي بوده است. اگر كميته انضباطي راي مي‌دهد نبايد آن را ببخشد. اين مسئله عامل تحريك بازيكنان مي‌شود و اگر بازيكن احساس كند كاري خلاف اخلاق انجام دهد و با جرائم سنگين روبرو مي‌شود ديگر اين كارها را نمي‌كند. اگر بازيكن با سر به صورت داور مي‌زند و به داور حمله مي‌كند و جريمه مي‌شود نبايد بخشيده شود. حرف من اين است و نمي‌دانم كجاي آن ايراد دارد.

اين داور بازنشسته با اشاره به سخنان شريفي عنوان كرد: شريفي خودش مي‌گويد بايد انتقادپذير بود. انتقاد من نيز سازنده بود و تخريب و توهيني انجام ندادم. من براي بهبود فوتبال و رفع بداخلاقي‌هاي آن صحبت كردم. مسائلي كه مي‌تواند به رشد اخلاقي و فني فوتبال ما كمك كند. خودم را هيچ وقت در جايگاه قاضي قرار نمي‌دهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)