صفحات اینستاگرام زنده‌یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان دیگر مطلب جدیدی نخواهد داشت و محتوای پست‌های قبلی نیز تغییر نمی‌کند.

صفحات اینستاگرام مهرداد میناوند و علی انصاریان که طی دو هفته اخیر محلی برای بازبینی ویدئوها و تصاویر این دو پیشکسوت فقید و ابراز دلتنگی و یادآوری خاطرات آنها بود، از امروز دیگر حاوی پست جدیدی نخواهد بود و برای همیشه بسته شد.

مدیر صفحه مهرداد میناوند پس از بستری شدن او در بیمارستان پستی منتشر کرد و برای او التماس دعای سلامتی کرد اما صفحه انصاریان دست خود او بود و پستی در آن منتشر نشد.

اینستاگرام طی سال‌های گذشته قابلیتی را فراهم کرده تا پس از جان باختن فردی که دارای صفحه اینستاگرامی است، آن را ببندد و اجازه دسترسی دیگران را به او ندهد.

پس از درگذشت افراد، بستگان نزدیک آن فرد به اینستاگرام موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنند که اینستاگرام نیز دو راه حل پیش روی بازماندگان می‌گذارد: «صفحه به‌صورت کامل حذف شود» یا «دسترسی تمام افراد، ادمین‌ها، مسؤولان امنیت پیج و … برای همیشه گرفته شود».

امروز در صفحات اینستاگرام مهرداد میناوند و علی انصاریان، کلمه «Remembering» درج شد و درج این عبارت توسط اینستاگرام، یعنی اینکه دیگر هیچ ادمین و شخصی، حتی با وجود داشتن رمز صفحه، قادر نخواهد بود که در این دو صفحه مجازی پست جدید بگذارد یا پست‌های قبلی را ویرایش کند.

اینستاگرام به این دلیل دسترسی صفحات را پس از فوت افراد از ادمین‌ها می‌گیرد که مبادا افراد دیگری از نام، اعتبار و صفحه کسانی که از دنیا رفته‌اند، سوء استفاده کنند و برای آنها و بستگان‌شان مشکل‌ساز شوند.

همچنین اینستاگرام این قابلیت را برای بستگان افرادی که از دنیا رفته‌اند، فراهم کرده که آنها بتوانند با فرستادن گواهی فوت و مدارکی که ارتباط فامیلی با شخص فوت شده دارند، شرایطی به وجود بیاورد تا بازماندگان در اکسپلور دیگر تصاویر مربوط به متوفی را برای آنها به نمایش نگذارد؛ مگر اینکه به پروفایل آن فرد سر بزنند.

هنوز با گذشت یک و دو هفته باور این اتفاق ها برایمان سخت است اما به رسم ادب می گوییم روحشان در آرامش و یادشان گرامی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)