مسئولان ورزش دوست داشتند فوتبال بدون تماشاگر شود/ حرف بزنم دادگاهی می شوم! فقط برای دایی و فرکی آمدم

مرجع خبری پرسپولیس : رئيس اسبق فدراسيون فوتبال با حضور در ورزشگاه آزادي درباره علت كاهش شديد تعداد هواداران فوتبال گفت: مسئولان ورزش دوست داشتند كه تماشاگران به ورزشگاه نيايند و علت اين موضوع را از آنها سوال كنيد.

 

محمد دادكان كه براي تماشاي مسابقه تيم هاي پرسپوليس و نفت تهران به ورزشگاه آزادي آمده بود، با حضور خبرنگاران يك كنفرانس خبري غير رسمي را روي ورزشگاه آزادي به وجود آورد و پرسش‌هاي اصحاب رسانه پاسخ داد:

 

*تماشاگر به ورزشگاه نمي‌آيد چون شما را قبول ندارد

نيامدن تماشاگران به ورزشگاه يعني آنكه مردم شما را قبول ندارند، هم در زمينه ورزش و هم در زمينه اخلاق. آنها در هيچ كدام شما را قبول ندارند. خودتان را اذيت نكنيد، اگر شما را قبول داشتند به ورزشگاه مي‌آمدند. در همين ورزشگاه آزادي در ديدار ايران و ژاپن 120 هزار نفر حضور داشتند. در مسابقه ايران و آلمان 150 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند، آنها اكنون كجا هستند؟ اكنون هم هزار نفر به ورزشگاه مي‌‌آيند و واي به حال اين فوتبال. چه بلايي بر سر فوتبال آوردند!

 

 

*نمي‌شود براي فرار از مشكلات پشت كي‌روش پنهان شد
كي‌روش مي‌تواند به فوتبال ما كمك كند، اما چگونه؟! اگر آوردن كي‌روش به خاطر اين باشد كه من و امثال من پشتش پنهان شويم و مشكلات را پنهان كنيم كه نمي‌شود. همه هدف اين است كه همين دو سه هزار نفر را هم از فوتبال جدا كنند و هدف ديگري ندارند. اگر اين اتفاق بيفتد روز خوب اين آقايان است چون مسئولان مي‌خواستند مردم براي ديدن فوتبال به ورزشگاه نيايند.

*هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس در حد اين تيم نيستند
اگر راجع به پرسپوليس حرف بزنم كسي اين احساس را نداشته باشد كه دارم جبهه مي‌گيرم تمام بازيكناني كه در پرسپوليس هستند خوب و قابل احترام هستند، اما بايد بگويم كه هيچكدام آنها در حد پرسپوليس نيستند بايد اين را باور كنيم. در زماني كه من در پرسپوليس بازي مي‌كردم نفر چهاردهم پرسپوليس بهترين بازيكن تيم ملي بود. نمي‌توانيم خودمان را فريب دهيم. اين بازيكنان در حد باشگاه پرسپوليس نيستند. پرسپوليس بايد بازيكنان بزرگ داشته باشد و اين تيم را به سوي قهرماني ببرد.

ناكامي تقصير دايي نيست. چه كسي گفته است تقصير دايي است. بازيكنانش همين نفرات هستند. اگر بگوييم دايي مقصر است، حرف درستي نزده‌ايم. چرا دايي بايد با اين بازيكنان موفق شود؟ پرسپوليس كنوني چه فرقي با تيم پيكان دارد؟ پرسپوليس با اين نفرات حتي اگر چهارم يا پنجم هم بشود مقام خوبي را كسب كرده است. اين تيم بازيكن بزرگ و خلاق مي‌خواهد.

*اگر در مورد هيات مديره استقلال و پرسپوليس حرفي بزنم، دادگاهي مي‌شوم
هيات مديره نداشتن استقلال و پرسپوليس مسئله‌اي است كه بايد علت آن را از مسئولان سازمان ورزش بپرسيد. اگر من حرف بزنم دوباره دنبالم مي‌كنند و يك بلايي سرم مي‌آورند و مرا به دادگاه و كلانتري مي‌برند. مگر قرار نبود پرسپوليس ظرف 5 روز خصوصي شود. اكنون 20 ماه گذشته چرا به اين مسئله عمل نكردند؟ رئيس سازمان ورزش هيأت مديره باشگاه استقلال و پرسپوليس را يك نفره كرده است. كجاي دنيا چنين چيزي را مي‌توان ديد اينكه باشگاهي به اين بزرگي هيأت يك نفره داشته باشد.

* چرا پرسپوليس با پيشكسوتان حاشيه دار مي‌شود؟!
پيشكسوتان پرسپوليس كجا هستند؟ نمي‌دانم خانه‌نشين هستند و يا جاي ديگر، اما چگونه است كه اگر آنها بيايند پرسپوليس حاشيه‌دار مي‌شود اما اين نفرات باشند پرسپوليس حاشيه ندارد!
شما خبرنگاران سؤال هايتان را بپرسيد و آنها را ابتر نگذاريد. بايد هواداران به ورزشگاه بيايند و ورزشگاه شور و نشاط داشته باشد. اگر صندلي در ورزشگاه شكسته نشود چه فايده‌اي دارد.
زماني كه من در فدراسيون بودم هر زمان مسئول ورزشگاه آزادي اعلام مي‌كرد كه فلان قدر به مجموعه خسارت وارد شده صبح زود پول را پرداخت مي‌كردم اگر تماشاگر در ورزشگاه صندلي نشكند، پس كجا بايد صندلي بشكند.

* چرا تيم پانزدهم دنيا به رده 70 سقوط كرد؟
هدف مسئولان اين بود كه كسي به تماشاي فوتبال نيايد. خدا وكيلي شما خبرنگاران اين سرفصل‌ها را باز كنيد و بپرسيد كه چرا كسي براي تماشاي فوتبال نمي‌آيد. اگر علاقمند هستيد و فوتبال را دوست داريد، اين مسائل را موشكافي كنيد. اينكه چرا تيم پانزدهم دنيا به رده 70 سقوط كرد. زماني فوتبال درآمدزدايي داشت و نيازي به منابع دولتي نداشت، اما امروز اگر منابع دولتي نباشد واويلاست. يك نفر بگويد چرا چنين چيزي اتفاق افتاده است؟ چرا ورزشگاه‌‌ها خالي شده‌اند؟ اين سؤالات را از مسئولان بپرسيد و جواب آنرا به مردم بدهيد.

* بازيكن فقط به پول فكر مي‌كند
همه چيز در فوتبال پول شده است. بازيكن فقط به پول فكر مي‌كند و اينكه كدام تيم به او بيشتر پول مي‌دهد تا فصل بعد به آن تيم برود ديگر به تيم عشق ندارد. بازيكن استيل‌آذين 500 ميليون گرفته اما هنوز فصل تمام نشده با تيم ديگري حرف مي‌زند.
البته در اين زمينه درودگر به مشاور هم مقصر است. هيأت مديره و مديرعامل و مؤسس باشگاه هم مقصر هستند.

* هدايتي هزينه مي كند،‌اما عشق شهرت است
يكي مثل هدايتي از منابع شخصي هزينه مي‌كند اما آنقدر به او كلك مي‌زنند و برايش پاپوش درست مي‌كنند كه مي‌خواهد رها كند و برود اما خود هدايتي هم مقصر است. او عشق شهرت است. آدم بايد واقعيت‌ها را بگويد. 30 نفر را در يك فصل عوض كرد. يك نفر باشد و درست كار كند. شايد كمتر تيم دچار نقصان شود. نه اينكه مدام مربي و ساير عوامل را عوض كنيم. به يك مربي در ابتداي فصل يك ميليارد و 250 ميليون تومان پول مي‌دهند و بعد از 2 ماه آن مربي مي‌رود اگر دروغ مي‌گويم از سرپرست تيم كه اينجا نشسته سؤال كنيد. آنهم در حالي كه تيم دفاع آخر ندارد و علي كريمي را در اين پست بازي مي‌دهند. پس مشخص است كسي كه تيم را بسته مجموعه فوتبال را نمي‌شناخته و يكي كه از هزينه شخصي خرج مي‌كند، دور و برش را مي‌گيريم و او را به حاشيه مي‌كشانيم و برايش مشكل تراشي مي‌كنيم تا زمين مي‌خورد.

* مردم را از فوتبال فراري ندهيد
مردم فوتبال را دوست دارند و فوتبال عضوي از خانواده مردم است. اجازه بدهيد فوتبال پرواز كند و بال اين پرنده خوش پرواز را نشكنيد. اجازه بدهيد فوتبال پرواز كند من امروز فقط به خاطر حسين فركي و علي دايي آمدم وگرنه 30 سال هم مي‌گذشت به ورزشگاه نمي‌آمدم. مردم عاشق را از فوتبال فراري دادند.

 

* رئيس سازمان ورزش را براي كارآموزي مي‌آورند
من ديگر به فوتبال برنمي‌گردم اين فوتبال براي آقايان است كه اين همه بلا سرش آوردند و ديگر سهميه‌اي به من نمي‌رسد. شما ببينيد رئيس ورزش را به دليل آنكه همفكر من است به ورزش مي‌آوريم و 4 سال كارآموزي مي‌كند تا كار ياد بگيرد و بعد از اينكه كار ياد گرفت او را برمي‌داريم و يك نفر ديگر مي‌آوريم. ورزش كار تخصصي است. نبايد كارآموزي باشد بايد افراد كاربلد در آن حضور داشته باشند. نبايد اينگونه باشد كه فقط همفكران من وارد ورزش شوند و ديگر مهم نباشد كه چه بلايي سر ورزش بيايد.

* شايد خود تاج هم دوست نداشت رئيس شود
در مورد داوري حرفي نمي‌زنم اما شايد خود مهدي تاج هم دوست نداشت رئيس كميته داوران شود و اين انتخاب به اجبار اساسنامه فيفا صورت گرفت. اينكه يكي از اعضاي هيأت رئيسه بايد رئيس كميته داوران باشد. بنابراين يكي بايد رئيس مي‌شد. داوري فوتبال نيز در همه جاي دنيا اين همه كش و قوس دارد حتي در جام جهاني. بنابراين به داوران خسته نباشيد مي‌گويم ضمن اينكه بايد قبول كنيم داور هم مثل هر انساني جايز‌الخطاست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)