مرجع خبری پرسپولیس : خرید اسپایدرکم میلیاردی ، نصب دوربین پرتابل پشت دروازه ، استقرار دوربین تشخیص آفساید و افزایش کیفیت تصویری پوشش مسابقات لیگ در ورزشگاه آزادی نشان از پیشرفت فنی و بهبود سرمایه گذاری شبکه سوم در این بخش است اما در بعد تولید نیروی انسانی و گزارشگر کارآمد هیچ گونه تلاش در خور توجهی در این شبکه صورت نگرفته است.

یک بار دیگر صحنه گل های پرسپولیس در بازی روز گذشته برابر نفت به گزارش محمد سیانکی را تماشا کنید. گزارشگر تا 30 ثانیه پس از به ثمر رسیدن هر گل هنگ میکند و حتی از به زبان آوردن کلمات ساده  ای چون “گل” یا “توی دروازه” هم عاجز است!

بخش دیگری از اشتباهات فاحش وی در گزارش بازی را ملاحظه کنید:

 

 

* سیامک کوهنورد سابقه بازی در تیم مقاومت سپاسی را هم دارد که البته اکنون این تیم به فجرسپاسی تغییر نام داده است!

 

* و این تصویر زیبا را هم مشاهده می کنید از طریق دوربین(با مکث فراوان) مخصوصی که در ورزشگاه نصب شده.(مقصود از دوربین مخصوص اسپایدر کم است!)

 

* هادی نوروزی از لحاظ چهره مشخصه با رشته کشتی کاملا آشنا(!) است.

 

* چهره های جوان و تقریبا جویای نامی همچون وحید هاشمیان و تیاگو فراگو روی نیمکت پرسپولیس قابل مشاهده است!

 

 

عدم تسلط به جو ورزشگاه  و توجه به حواشی در حال رخداد و گزارش آنها ، گزارش بازی از روی مانیتور و سکوت نکردن در جاهایی که لازم است صدای تماشاگران شنیده شود ، کمبود اطلاعات به روز ، تسلط نداشتن به فن بیان و… اشکالات بی پایانی است که گریبان گیر گزارشگری فوتبال در میان گزاشگران نسل جدید شبکه سوم و پخش فوتبال ها از استادیوم های تهران است.

 

تمام این کمبودها را  به جانب داری شخصی از تیم های همشهری در شهرستان ها اضافه کنید تا ببینید چه فاجعه ای از یک گزارش فوتبال می توان خلق کرد!

 

عدم پخش صحنه های ناب پیش از آغاز مسابقه فوتبال که در تمام دنیا به عنوان یکی از جذاب ترین بخش های پخش تلویزیونی مورد توجه قرار می گیرد از مشکلات دیگری است که مربوط به تهیه کنندگی برنامه فوتبال برتر است و قصوری متوجه گزارشگران فوتبال  نیست.

حقیقت امر این است که گزارشگری فوتبال در تهران و شهرستان ها سال هاست که هیچ گونه پیشرفتی نداشته و با درجا زدن و بعضا پسرفت در حال حرکت است.

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)