مرجع خبری پرسپولیس : ئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: داوران بازي پرسپوليس و استيل‌آذين از من خواستند محروميت نورمحمدي كاهش پيدا كند.

 

مجتبي شريفي در گفت و گو با سايت رسمي فدراسيون درباره مسائل اخير كميته انضباطي از جمله راي خلعتبري، رسيدگي به اتفاقات بازي پرسپوليس و استيل آذين، حضور ناظران انضباطي در بازي هاي حساس و نحوه برخورد با متخلفان و همچنين اعلام آراي خاطيان بازي هاي حساس ليگ برتر و ليگ يك صحبت كرد.

وي درباره ماجراي حكم انضباطي خلعتبري گفت: سازمان ليگ و كميته هاي برگزار كننده بازي مسئوليت اجراي احكام را برعهده دارند. به علت تعدد مسابقات و زياد بودن تيم هاي شركت كننده در رده هاي مختلف، اجراي حكم بوسيله كميته انضباطي امري ناممكن است.

از اين رو به كار گرفتن قاعده 72 ساعت به منظور هماهنگي با تيم ها برعهده سازمان ليگ و كميته مسابقات است و كميته انضباطي در اين خصوص دخالتي ندارد. ما روز 27 فروردين 90 راي را صادر كرديم و اين بيشتر از مهلت 72 ساعته در آيين نامه انضباطي بوده است كه با ملاحظه مندرجات پرونده از سوي اعضاي كميته انضباطي امضا و ابلاغ شده است.

شريفي درباره رسيدگي به اتفاقات بازي استيل و پرسپوليس گفت: ديروز نمايندگان دو باشگاه به همراه سوشا مكاني، ماتيوس، رحمان احمدي و نورمحمدي به كميته انضباطي آمده بودند و سوالات گوناگوني از آنها شد كه به اين سوالات پاسخ دادند. همچنين از داور و كمك داور بازي در اين باره استعلام كرديم در پاسخ به استعلام هاي ما جزئيات درگيري ها را گفتند و به اين نكته اشاره كردند كه نورمحمدي هيچ توهيني به داور و كمك داور نكرده و حتي تقاضا كردند كه محروميت او كاهش يابد و عقيده داشتند حداقل درباره نورمحمدي بايد حداكثر تخفيف در مجازات صورت گيرد.

شريفي در ادامه با اشاره به اينكه كميته انضباطي براي همه مسابقات ليگ برتر و ليگ يك برنامه هاي ويژه اي دارد گفت: ناظرين انضباطي در همه مسابقات حساس رقابت هاي ليگ برتر و ليگ يك حاضرند و علاوه بر اين ناظرها، ناظران ديگري هم به صورت مخفيانه در ميان تماشاگران حضور دارند و همه چيز را زير نظر مي گيرند. ضمن اينكه خود من هم به عنوان رئيس كميته انضباطي بدون اعلام قبلي ناظر ويژه يكي از اين مسابقات خواهم بود.

شريفي در پايان تاكيد كرد: در بازي هاي باقيمانده با توجه به اهميت نتايج براي تيم هاي صدر و قعر جدول و شرايط خاص مسابقات درباره خاطيان و متخلفان با شديدترين نحو ممكن برخورد خواهيم كرد و من به بازيكنان توصيه مي كنم حيات فعاليت هاي فوتبالي خود را با رفتارهاي غيرورزشي اعم از درگيري، مداخله در امر داوري، درگيري و برخورد زننده با داور، بازيكنان و هواداران به خطر نيندازد. لازم به ذكر مي دانم كه اعلام كنم تمام آرا انضباطي بازي هاي حساس در هفته هاي پاياني ليگ 48 ساعت پس از تخلف از سوي كميته انضباطي اعلام خواهد شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)