مرجع خبری پرسپولیس : رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال ایران مشکلی در پرداخت قسط اول کارلوس کی‌روش ندارد گفت: نمی دانم رئیس کمیته ورزش مجلس بر چه اساسی عنوان کرده که فدراسیون در پرداخت دستمزد این مربی دچار مشکل است.

 

علی سعیدلو در حاشیه مراسم افتتاح دبیرخانه موسسه فرهنگی اکو در حضور خبرنگاران در پاسخ به اظهارات  سید جلال یحیی زاده، مبنی بر اینکه سازمان تربیت بدنی باید هرچه زودتر قسط کی‌روش را پرداخت کند در غیر اینصورت این مربی ایران را ترک می کند، گفت: آقای یحیی زاده عنوان کرده که فدراسیون در پرداخت قسط اول مربی پرتغالی تیم ملی دچار مشکل است اما تا آنجایی که ما می دانیم چنین چیزی اصلا صحت ندارد. البته شاید ایشان با آقای کی‌روش روابط نزدیک تری دارند و اطلاعات بیشتری از ما در دست دارند. با این حال به اعتقاد من اخبار نباید باعث نگرانی مردم باشد و حرف خلاف در آن باشد. من این موضوع را تکذیب می کنم و باید بگویم هیچ مشکلی در پرداخت قسط اول آقای کی‌روش وجود ندارد.

 

وی افزود: همه ما در یک مجموعه حضور داریم و تلاش می کنیم که ورزشکارانمان به نتایج مطلوب دست پیدا کنند. در کشور ما اظهار نظر الی ماشاءالله است اما نباید خلاف گفت و نباید پا را از حد فراتر گذاشت و تابع آنچه باشیم که قانون تعیین کرده است.

رئیس سازمان تربیت بدنی در ادامه در ارتباط با حضور مربیان خارجی در کشور افزود: اصل بر همگانی بودن ورزش است و البته قهرمانی هم داستان خودش را دارد. دولت تلاش کرده که زیر ساخت های ورزش را توسعه بخشد و ضمن به خدمت گرفتن مربیان خوب باعث پیشرفت ورزش شود. من در یکی از شهرستان ها یک مربی ژیمناستیک ایرانی را دیدم که عملکرد بسیار خوبی داشت و معتقدم که اگر مربی بزرگ، ایرانی باشد خیلی بهتر است اما اگر احساس کردیم که مربی خارجی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد در این خصوص ممانعتی نیست و حمایت می کنیم. خیلی از فدراسیون ها احساس کردند که زمینه فراهم است و برای همین اقدام به جذب مربیان خارجی کردند.

وی در خصوص نحوه ارتباط سازمان تربیت بدنی با فدراسیون ها گفت: ما ابتدای سال گذشته از فدراسیون ها یک برنامه کوتاه مدت یک ساله و یک برنامه 4 ساله تدوین شده خواستیم که در آن در خصوص اردوها، مسابقات و بحث آموزش توضیحات کافی ارائه شده باشد. بحث بودجه برای ما اهمیت بسیاری دارد و باید بگویم که در ورزش، کار کیلویی نیست. فدراسیون ها باید بگویند به چند اردو می خواهند بروند، تعداد نفراتشان چقدر است و همه چیز را مشخص کنند.

سعیدلو با بیان اینکه امسال وضعیت بودجه فدراسیون ها نسبت به سال قبل بهتر است گفت: به هرحال ما امسال رقابت های مقدماتی المپیک را در پیش داریم و تیم های ما برای جام جهانی آماده می شوند و از این حیث بودجه نسبت به سال گذشته رشد کرده است. اساسنامه فدراسیون ها 12 بند دارد و فدراسیون ها باید تلاش کنند تا 11 بند آن را به درستی به اجرا در آورند و ما نیز کمک می کنیم تا آن یک بند آخر به مرحله اجرا در آید.

وی در ارتباط با بهبود وضعیت ساختمانی فدراسیون ها گفت: یک فدراسیون برای اینکه جهانی شود باید از شرایط مطلوبی برخوردار باشد در حالیکه مشاهده می کنیم به عنوان مثال بعضی از فدراسیون ها در یک واحد آپارتمانی 48 متری اداره می شوند و با این شرایط نمی توان ادعای جهانی شدن داشت.

وی سفرهای استانی برای روسای فدراسیون ها را یک الزام خواند و افزود: روسای فدراسیون ها باید در سفرهای استانی شرکت کنند و روسای هیئت ها و کارکرد آنها را ببینند. من چندی قبل در کردستان بودم و باید بگویم آنجا مهد بسکتبال است.  در سالنی که ما در آن حضور داشتیم جوانان بسیاری با قامت های یک متر و 90 سانتیمتر حضور داشتند و من بلافاصله با مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال تماس گرفتم و گفتم که حتما به کردستان برود و توپ و سالن در اختیار آنها قرار دهد. روسای فدراسیون ها باید تنبلی را کنار بگذارند.

رئیس سازمان تربیت بدنی در ارتباط با ورزشکارانی که در رقابت های مقدماتی المپیک 2012 لندن سهمیه می گیرند، گفت: هر ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت های المپیک شود از نظر ما قهرمان است و ما خانه دارش خواهیم کرد. یکی از نمایندگان مجلس که امیدوارم این موضوع شایعه باشد گفته بود که این کار غیر قانونی است اما باید گفت ما کار خلاف انجام نمی دهیم. هم ورزشکاران المپیکی و هم پارالمپیکی در صورت کسب سهمیه رقابت ها می توانند صاحب مسکن شوند. باید از ایشان پرسید مگر اینها بچه های ایران نیستند؟ ما در بازی های گوانگجو به ورزشکاران حواله سکه و خانه دادیم و به تعهدات مالی خود عمل کردیم.  دستگاه ورزش ما دستگاهی توانمند است و اگر در 20 سال گذشته به ورزشکاران رسیدگی نمی شد در 2 سال اخیر، ورزشکاران وضعیت خوبی پیدا کرده اند. با این اقدام می توانیم به آنها انگیزه بدهیم و من مشکل مالی هر ورزشکاری را حل می کنم.

سعید لو در پاسخ به اینکه کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک 2012 لندن چه عنوانی کسب خواهد کرد گفت: ما در بازی های گوانگجو جهش فوق العاده ای داشتیم. ظرفیت ورزش ما بسیار بالاتر از اینهاست و من قول می دهم در این رقابت ها رتبه ما 20 و حتی 18 یا 19 شود. چنانچه بتوانیم به 10 مدال دست پیدا کنیم به آنچه گفتم خواهیم رسید.

رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص تغییرات فدراسیون ها گفت: تغییرات به هیچ وجه شیرین نیست اما ما کمیته هایی داریم که عملکرد فدراسیون ها را بررسی می کنند و کارشناسان ما از قدیمی های سازمان تربیت بدنی هستند. این افراد مشکلات را علت یابی می کنند و در خصوص تغییرات تصمیمات لازم گرفته می شود. البته تغییرات همواره وجود دارد اما از نظر ما این کار در مرحله آخر صورت می گیرد و وقتی یک رئیس فدراسیون با اقرار خودش بگوید که از پس انجام کاری بر نمی آید، با کمک همان رئیس فدراسیون، شخص اصلح به کار گمارده می شود.

سعیدلو در پاسخ به خصوصی سازی تیم های پرسپولیس و استقلال گفت: ما از نظر قانونی دنبال این هستیم که پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند.

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان در خصوص نتایج کسب شده از سوی دو تیم پرطرفدار پایتخت گفت: پرسپولیس و استقلال در هفته گذشته بهترین نتایج را کسب کردند و باید پذیرفت که در یک لیگ همین است و همیشه نمی توان یک تیم اول باشد. در لیگ، یک تیم اول می شود و یک تیم هجدهم. استقلال در حال حاضر در جایگاه دوم قرار دارد و پرسپولیس هم چهارم است که این نتیجه از نظر ما بسیار خوب است. همه تیم های ایران برای ما مهم و ارزشمند هستند و ما بیطرفانه نسبت به آنها قضاوت می کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)