مرجع خبری پرسپولیس : مجتبي شريفي در حاشيه نشست دانش‌افزايي داوران برتر، به بازيكنان در مورد بي‌احترامي به داوران تذكر داد: «در جلسه‌اي که با داوران داشتيم، آنها گلايه‌هاي زيادي را مطرح کردند که البته در بسياري از موارد حق داشتند.

 

اين جلسه بايد خيلي زودتر برگزار مي‌شد. در اين نشست مسايل قابل توجه زيادي از سوي داوران محترم به ما اعلام شد که مي‌تواند در آينده در تصميم گيري‌هاي ما تاثيرگذار باشد. با توجه به اينکه آيين نامه جديد انضباطي به تصويب رسيده است و در اين آيين‌نامه براي تخلفات مختلف به صورت مورد به مورد جرايمي ذکر شده است و تنبيه‌ها شديدتر شده است، فکر مي‌کنم در آينده نزديک و با اعمال آيين نامه جديد خواست داوران بيش از پيش محقق شود.»

رييس كميته انضباطي همچنين از ملاك اين مجموعه براي برخورد با بازيكنان خطاكار حرف مي‌زند:

به بازيکنان، مربيان و همه دست اندرکاران فوتبال مي‌گويم از اين پس ملاک تصميم گيري کميته انضباطي در مورد اينکه آيا نسبت به يک داور از الفاظ رکيک استفاده شده است و به او توهين شده است يا خير، تنها شخص داور خواهد بود و از اين پس داوران را براي توضيح به کميته انضباطي دعوت نخواهيم کرد، بلکه گزارش داور ملاک تصميم ما خواهد بود. فقط در صورتي که توضيح داور ناکافي باشد، از او مي‌خواهيم به صورت کتبي ابهام‌ها را برطرف کند. از اين پس با کساني که به داوران اهانت کنند يا به آنها حمله کنند به شدت برخورد مي‌کنيم، افزود: بر اساس آيين نامه جديد انضباطي، اهانت کنندگان به داوران که قاضي مستطيل سبز هستند و بي احترامي به آنها در واقع عامل ايجاد نظم و انضباط را زير سوال مي‌برد شاهد شديدترين تنبيه‌ها خواهد بود.»

شريفي همچنين از تهيه فرم ويژه‌اي براي داوران خبر داد: «در اين فرم ويژه که مستقل از فرم گزارش داور است، قاضي ميدان اهانت، حمله يا برخورد با خودش را مي‌نويسد و به دليل اهميت بالاي اين موارد، مستقيما به دست من خواهد رسيد تا با سرعت و دقت بيشتري مورد توجه قرار گيرد. هر کاري که در طول بازي تخلف محسوب شود، پيش از بازي و پس از آن نيز تا زماني که بازيکنان ورزشگاه را ترک نکرده‌اند همچنان تخلف محسوب مي‌شود. همچنين مصاحبه عليه داوران حتي در روزهايي که مسابقه‌اي برقرار نيست نيز شامل همين حکم است.»

وي در ادامه درباره راي کميته انضباطي در مورد نورمحمدي و نيز بازي پاس‌همدان و راه‌آهن شهرري از برگزاري جلسه کميته انضباطي براي بررسي تخلف فرهاد خيرخواه و يکي از بازيکنان راه آهن خبر داد: «به دليل اينکه باشگاه پاس درخواست کرده بود جلسه بررسي تخلف خيرخواه به تاخير بيفتد، اين جلسه امروز (شنبه) و ساعت 15 و 30 دقيقه برگزار شد. درباره نورمحمدي نيز بايد بگويم از آنجايي که گزارش ناظر داوري بازي تيم‌هاي پرسپوليس و استيل آذين با گزارش داور در تضاد بود و نيز از آنجايي که درباره اتفاق‌هاي درون زمين گزارش داور ملاک است، ما با توجه به اينکه داور استفاده از الفاظ رکيک توسط نورمحمدي را تکذيب کرده بود، واخواهي او را پذيرفتيم و راي قطعي را در آينده‌اي نزديک اعلام خواهيم کرد.»

 

وي همچنين با گلايه از کساني که مي‌گويند چرا جريمه نورمحمدي و سوشا مکاني و ماتيوس با هم برابرند،‌حرف‌هايش را اين‌طور ادامه داد: «اولا جريمه نورمحمدي کمتر از جرايم دو بازيکن استيل‌آذين بود و ثانيا سوشا مکاني و ماتيوس تخلفات ديگري نيز داشته‌اند که در آينده نزديک جرايم آنها نيز اعلام خواهد شد.»

وي در پايان به بازيکنان و مربيان تيم‌هاي فوتبال در مورد جرايم مضاعف پايان فصل هشدار داد: «چون حساسيت بازي‌ها در پايان فصل مضاعف است، تنبيه‌ها نيز مضاعف خواهد بود و اگر کسي به داوري اهانت کند يا با او برخورد زننده داشته باشد، چون ليگ را با مخاطره مواجه کرده است، حيات فوتبالي‌اش با مخاطره روبه رو خواهد شد.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)