در صورت تکرار عملکرد تیم‌ها در پنج هفته پایانی نیم‌فصل اول در بازه مشابه در نیم‌فصل دوم، جدول لیگ دچار تغییرات جالب توجهی خواهد شد.

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود و حالا فقط پنج هفته تا پایان فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باقی‌مانده است. فصلی پرفراز و نشیب که هنوز علامت سوال‌های فراوانی را در ذهن علاقمندانش نگه داشته و باید در این پنج هفته به آنها پاسخ دهد.

با این وجود همیشه فوتبالدوستان، به پیش‌بینی علاقه داشته‌اند و خودشان به دنبال این هستند تا پیش از انجام شدن مسابقات و پاسخ فوتبال، پاسخی احتمالی برای ابهام‌ها پیدا کنند. در این میان نشانه‌ها، تجربه و اعداد و ارقام نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اعدادی که گاه شما را در مسیر درستی قرار می‌دهند و گاه، آنها هم اسیر غیر قابل پیش‌بینی بودن فوتبال می‌شوند.

در این گزارش ابتدا به عملکرد پنج هفته آخر ۱۶ تیم حاضر در لیگ، در بازه مشابه در نیم‌فصل اول می‌پردازیم و سپس عملکردشان در نیم‌فصل دوم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا بتوانیم حدس بزنیم کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود؛ چه تیم‌هایی کسب سهمیه می‌کنند و کدام ۲ تیم به لیگ یک سقوط خواهند کرد. با ما همراه باشید.

۱۶ تیم لیگ در پنج هفته پایانی لیگ بیستم چند امتیاز دشت کردند؟

مس رفسنجان: ۱۳ امتیاز

پرسپولیس: ۱۲ امتیاز

سپاهان: ۱۲ امتیاز

آلومینیوم: ۱۱ امتیاز

فولاد: ۸ امتیاز

گل‌گهر سیرجان: ۸ امتیاز

استقلال: ۷ امتیاز

سایپا: ۷ امتیاز

نفت مسجدسلیمان: ۶ امتیاز

تراکتور: ۶ امتیاز

پدیده: ۶ امتیاز

صنعت نفت: ۵ امتیاز

ذوب‌آهن: ۴ امتیاز

ماشین‌سازی: ۴ امتیاز

پیکان: ۲ امتیاز

نساجی: ۰ امتیاز

پیش‌بینی پایانِ لیگ؛ پرسپولیس قهرمان می‌شود و سرخپوشان سقوط می‌کنند

با این اوصاف و در صورت تکرار این عملکرد، وضعیت نهایی جدول بدین ترتیب خواهد بود:

یک)پرسپولیس ۶۶

دو)سپاهان ۶۴

سه)استقلال ۵۱

چهار)آلومینیوم ۴۸

پنج)مس رفسنجان ۴۴

شش)فولاد ۴۳

هفت)گل‌گهر ۴۳

هشت)تراکتور ۴۲

نه)پدیده ۴۰

ده)صنعت نفت ۳۷

یازده)پیکان ۳۶

دوازده)نفت ۳۴

سیزده)سایپا ۲۹

چهارده)ذوب‌آهن ۲۶

پانزده)نساجی ۲۵

شانزده)ماشین‌سازی ۱۵

همانطور که مشاهده کردید تیم مس رفسنجان در پنج هفته پایانی نیم‌فصل اول بهترین عملکرد را داشت و بیشترین امتیاز را جمع‌آوری کرد. در طرف مقابل نساجی مازندران تمام پنج دیدار خود را باخته بود. آنها در صورت تکرار چنین نتایجی به لیگ یک سقوط خواهند کرد. در ماجرای قهرمانی پرسپولیس و سپاهان شبیه به نتیجه گرفتند و این یعنی سرخپوشان تهرانی با حفظ فاصله ۲ امتیازی فاتح لیگ بیستم می‌شوند. استقلال هم اگر نتایج ضعیف نیم‌فصل را تکرار کند همچنان سومی‌اش را خواهد داشت. در رده چهارم اما آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد و تیم‌های فولاد و تراکتور در رده‌های ششم و هشتم جای می گیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)