رئیس سازمان لیگ جواب ادعای مذبوحانه تراکتورسازان را داد

مرجع خبری پرسپولیس : پس از آنکه مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز اعلام کردند در صورت عدم تکرار بازی این تیم مقابل صبا از مسابقات لیگ کنار خواهند کشید رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال می گوید تراکتورسازی تافته جدا بافته نیست و اگر می خواهند می توانند از لیگ کنار بکشند!

 

بنابر این گزارش ابتدا صبح امروز؛ جمشید خطیبی پیرامون بازی تراکتورسازی با صبای قم گفت: «پخش تصاویر تلویزیونی مسابقه فوتبال تراکتورسازی و صبای قم اثبات کرد در مورد تیم تراکتورسازی اجحاف و حق آن ضایع شده است. چندین میلیون نفر دیدند که تراکتورسازی به اشتباهات داوری باخت نه به تیم صبای قم.»

 

قائم مقام این باشگاه افزود: «گل اول صبا با دست بازیکن صبا به ثمر رسید. پنالتی دقایق آخر مسابقه که توسط داور خط اعلام شد مورد موافقت داور قرار گرفت و با سوت داور بازی قطع و دست داور نقطه پنالتی نشان داده شد اما وقتی داور با هجوم بازیکنان و نیمکت صبا که بارها به عنوان اعتراض به میدان داخل شده و قصد تشویش ذهن داور را داشتند مواجه شد ، تصمیم خود را عوض و پنالتی را لغو کرد.»

خطیبی این را گفت و ادامه داد:« این اشتباه داوری متاسفانه مورد حمایت کمیته داوران بوده و آقای عسگری نایب رئیس کمیته داوران در سایت رسمی فدراسیون در روز دوشنبه اعلام می‌دارد که چندین بار فیلم را بازبینی کرده و متوجه شده که گل صبا به تراکتورسازی گل به خودی بوده وتوسط بازیکنان تراکتور به دروازه خودی زده شده است. ایشان حتی تصاویر تلویزیونی را قبول ندارد و حتی به نظر داور بین المللی فوتبال آقای فنایی که در فینال جام جهانی سوت زده نیز ارزش قائل نشده و چون استدلال منطقی در مورد اشتباهات مسلم داوری دارد جمله تاسف انگیزی بر زبان می‌آورد و می‌گوید هرکس آزاد است نظر خودش را بگوید.‌اما ما می‌گوییم فوتبال قانون دارد. چهار تا داور دارد، میلیونها بیننده دارد و تصاویر تلویزیون قابل تحریف و قابل کتمان نیستند. پس اظهار نظر آزاد نیست و باید طبق قانون باشد. داوری که حتی متوجه نیست چند تا کارت به بازیکن 6 صبا داده و بعد از کارت زرد دوم کارت قرمز نشان نمی‌دهد و اجازه بازی به بازیکن دو اخطاره می‌دهد چگونه برای این بازی حساس انتخاب می‌شود.»

 

 

 

خطیبی اشاره به ناراحتی هواداران تراکتورسازی می کند و ادامه می دهد:« ‌متاسفانه اشتباهات مسلم داوری که موجب باخت تیم تراکتورسازی شد باعث ناراحتی تعدادی از تماشاگران شد و در نتیجه خسارتی به استادیوم وارد آمد. همین تماشاگران در بازی تراکتورسازی و سپاهان حاضر بودند و استادیوم بیش از 90هزار تماشاگر داشت و علی رغم باخت سه بر یک تراکتور کوچکترین اعتراضی صورت نگرفت چون با ناداوری مواجه نشدند بدینوسیله اعلام می‌شود:

 

1- کلیه خسارات وارده به استادیوم بر اثر ناپختگی و اشتباهات مسلم داوری انجام شد که جبران آن بر عهده داوران و حامیان آنهاست.

 

2- با توجه به اشتباهات محرز داوری که صورت گرفت تیم صبا برنده و تیم تراکتور بازنده شد در صورتیکه با توجه به گل اول صبا و پنالتی دقایق آخر بازی میبایست تراکتورسازی برنده دیدار می‌بود و به هر حال داوران با اشتباهات خود عملا تراکتورسازی را در در دو هفته مانده به پایان لیگ از راه‌یابی به آسیا محروم کردند اما آقایان کمیته داوران قبول ندارند که همکاران آنها حق را ناحق می کنند .

 

3- با توجه به موارد فوق الاشاره باشگاه تراکتورسازی در راستای احقاق حقوق تیم از مجاری قانونی با مقاومت کمیته داوران مواجه شده است و از طرفی اطمینان داریم که حقوق تیم ضایع شده است و تیم به طور ناعادلانه از کورس کسب سهمیه آسیا فاصله گرفته است.

 

وی در پایان گفت: « ‌ما دیروز طی نامه رسمی از مسئولان سازمان لیگ درخواست کردیم که بازی فوق را ابطال و تجدید کنند و اینک اعلام می شود چنانچه بازی مذکور تجدید نشود و حقوق ما احقاق نگردد از انجام مسابقات باقیمانده لیگ انصراف داده و در میدان حاضر نخواهیم شد. »

 

عزیزمحمدی: تراکتورسازی اگر بخواهد می‌تواند از لیگ کنار بکشد

رییس سازمان لیگ فوتبال کشور گفت: «اگر تراکتورسازی تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرده، اختیار با خودش است و می‌تواند این کار را انجام دهد.»

 

عزیزالله محمدی درباره تهدید به کناره‌گیری تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از مسابقات لیگ برتر در صورتی که دیدار این تیم برابر صبا تکرار نشود، گفت: «تمام گزارش‌های مربوط به این مسابقه دراختیار کمیته انضباطی فدراسیون قرار گرفته و آنها به زودی رای لازم در این‌باره را صادر می‌کنند. حکم کمیته لازم‌الاجرا خواهد بود و ما هم از آن بی‌خبریم. اگر آنها در اعتراض به این رویه، حکم کمیته انضباطی یا هر مساله دیگری تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرده‌اند، اختیار با خودشان است و می‌توانند این کار را انجام دهند.»

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌های لیگ برتری در آستانه حضور بازرسان AFC استانداردهای لازم را در مجموعه‌شان فراهم کرده‌اند، گفت: «نمایندگان ما طی این هفته هم از چند باشگاه لیگ برتری دیدن کردند و کارها در حال انجام است. چند باشگاه دیگر را هم در هفته آینده رصد خواهیم کرد. به هر حال هر عامل امتیاز خودش را دارد. به طور مثال حصور امکانات مدنظر AFC در ورزشگاه‌ها هر کدام امتیازی دارد که جمع آنها امتیاز مربوط به بخش استادیوم را تشکیل می‌دهد. مسایل مربوط به خصوصی بودن باشگاه‌ها، مسایل مالی، تجاری و… هم از دیگر عوامل هستند که جمع امتیاز همه آنها، امتیاز مربوط به آن باشگاه را نشان خواهد داد. جمع همه آنها و برخی موارد دیگر امتیاز مربوط لیگ ایران را تشکیل خواهد داد؛ آن وقت است که در قیاس با سایر کشورها باید امید داشته باشیم تا چهار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کنیم.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)