مرجع خبری پرسپولیس : رئیس فدراسیون فوتبال می گوید سازمان لیگ در ارسال اسامی هیئت مدیره سابق سرخابی ها به AFC کار خلافی انجام نداده و اگر هیئت مدیره جدید معرفی شود این اسامی اصلاح خواهد شد.

 

رييس فدراسيون فوتبال درباره علل استعفاي شريفي از كميته انضباطي، پرداخت پول كارلوس كي‌روش، آخرين برنامه‌هاي فدراسيون پيش از بازديد نمايندگان AFC از باشگاه‌هاي ايراني و علت معرفي هيات مديره‌هاي قبلي پرسپوليس و استقلال به كنفدراسيون فوتبال آسيا صحبت كرد.

 

* كمتر از 10 روز به حضور بازرسان AFC در ايران براي بازديد از امكانات باشگاه‌هاي ايراني باقي‌مانده، فدراسيون چه برنامه‌هايي در اين مدت دارد؟

 

هماهنگ كرده‌ايم كه در اين مدت جلساتي را با باشگاه‌هاي مختلف و خود سازمان ليگ انجام دهيم و پيش از اين هم به باشگاه‌ها اعلام كرده بوديم مداركي را كه بازرسان AFC مي‌خواهند آماده كنند، چرا كه بازرسان AFC هنگامي كه به ايران مي‌آيند براي بازديد از هر باشگاه بيشتر از چند ساعت وقت نمي‌گذارند و در همين زمان بايد چكيده چيزهاي مفيدي كه ديده‌اند و واقعي هستند را ارائه كنند و به مسايل غير ضروري كاري ندارند. در جلسه با باشگاه‌ها هماهنگي لازم را انجام خواهيم داد كه بازرسان آن چيزي كه واقعي است را ببينند تا قطعا در آينده نقاط ضعف‌مان را برطرف كرده و نقاط قوتمان را هم تقويت كنيم.

 

 

 

* چرا سازمان ليگ اسامي هيات مديره‌هاي قبلي پرسپوليس و استقلال را به AFC فرستاد. آيا اين موضوع مشكلي براي فوتبال ما درست نمي‌كند؟

ممكن است مراحل قانوني و مدارك بعضي افراد هنوز ثبت نشده يا جايگزين نشده باشد، اما سازمان ليگ آن چيزي كه واقعي بوده را بر اساس آخرين اطلاعات خود فرستاده تا بعدا اصلاحات روي آن انجام شود و زماني كه اصلاحات انجام شد اسامي جديد جايگزين قبلي‌ها مي‌شود.

 

* البته واعظي آشتياني مديرعامل پيشين استقلال به فرستادن نام خود به AFC اعتراض كرده و حتي گفته سازمان بازرسي كل كشور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند.

نه ، ببينيد سازمان ليگ آخرين تغييراتي را كه داشته ارسال كرده و اگر فردي در باشگاه‌ها عوض شده و مدارك قانوني آن به سازمان ليگ برسد ليست قبلي را اصلاح مي‌كنيم. اين كه مشكلي ندارد. آشتياني هم بايد از نظر قانوني مداركش درست شده و نامش از ليست هيات مديره استقلال حذف شود.

 

* چند روزي است شريفي از كميته انضباطي رفته و پيش از او هم عنايت از كميته داوران رفت. درباره هر دوي آن‌ها نيز انتقادهاي زيادي در محافل فوتبالي وجود داشت، آيا شما با توجه به اين كه سال پاياني خود در فدراسيون را مي‌گذرانيد، دست به اين تغييرات مي‌زنيد؟ در حالي كه قبلا زير بار انتقادها نمي‌رفتيد.

درباره شريفي كه پيش از اين هم گفتم به دليل مشغله‌هاي زيادي كه داشت از كميته انضباطي استعفا كرد و يك نفر ديگر جاي او خواهد آمد. از شريفي همچنان به عنوان مشاور استفاده مي‌كنيم. با اين حال سعي مي‌كنيم كادر كميته انضباطي حفظ شود و آن‌ها همانند گذشته كار خود را انجام دهند و روال مثل گذشته باشد.

 

* انتقادهاي وارد شده به اين دو نفر تا چه حد در تصميم فدراسيون تاثيرگذار بود؟

انتقادها به دليل اين كه اين دو كميته بيشتر زير ذره‌بين هستند زياد است، ولي آن‌ها طبق آيين‌نامه و مقررات كار خودشان را مي‌كردند و تخلفي هم نداشتند. درباره عنايت بايد بگويم چون او در آسيا ناظر بود و رفت و آمدش زياد بود، ترجيح داديم كه از وجود عسگري استفاده كنيم. در عين حال هر دو كارشان خوب بود، شريفي مقررات و آيين‌نامه را اصلاح كرد، اما خوب انتقاد هم هست. البته كميته‌هاي ديگري هم كار مي‌كنند، اما آن‌ها مانند اين دو كميته زير ذره بين نيستند. مثلا نمي‌گويند چرا كميته فني اين مربي را آورده يا چرا كميته توسعه آن گونه طرح داده. هم كميته داوران و هم كميته انضباطي كارشان خوب بوده و حالا يك سري تغييراتي داده شده و اين تغييرات هم در سيستم‌ نيست. تنها يك فرد عوض شده كه با آمدن جايگزين او همان راه و روش دنبال مي‌شود.

 

* با اين حال شريفي گفته بود استعفايش تحميلي بوده.

بله، خوب تحميل شده بود ديگر. تحميل از اين نظر كه گرفتاري خانوادگي داشته و باعث شده كه ايشان كنار برود. منظور شريفي هم همين بوده!

 

* اما شريفي گفته بود برخي از رابطه پنهاني من با علي دايي خبر داده بودند و حتما اين موضوع‌ها دليل استعفايش بوده …

نه. اصلا اين مسايل درست نيست. حتي يك عده مطرح كرده بودند كه سعيدلو يا كاشاني گفته اند شريفي را كنار بگذاريد، اما اصلا از اين بحث‌ها در ميان نبوده است.

 

* مگر مي‌شود شريفي به خاطر همين دلايل ساده برود؟

چرا نمي‌شود؟

 

* اما به نظر مي‌رسيد هنگام رفتن خيلي ناراحت بود.

حالا شما دلايلش را پيدا كنيد، حتما مشكل داشته كه ناراحت بوده، من نمي‌دانم.

 

* شريفي اين را هم گفته بود كه استعفايش را به سعيدلو يا سجادي مي‌دهد. چرا؟

نه. نيازي نيست كه استعفايش را به سازمان بدهد، چون مرجع بالاي او فدراسيون است و بايد به ما بدهد. البته هنوز استعفايش را نداده.

 

* آيا خبر جانشين حسن زاده به جاي شريفي درست است؟

خير. هنوز در حال بررسي هستيم و كسي را انتخاب نكرده‌ايم.

 

* موضوع پرداخت پول كي‌روش به كجا رسيد؟

قسط اول قرارداد كي‌روش در چند روز گذشته پرداخت شد.

 

* از بودجه فدراسيون؟

بله، از منابع درآمدهاي خود فدراسيون اين پول پرداخت شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)