مرجع خبری پرسپولیس : یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عربستان خواستار رسیدگی AFC به حواشی بازی پرسپولیس و الاتحاد و برگزاری دو بازی باقی مانده نمایندگاه این کشور در ایران بدون حضور تماشاگر شد.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ؛ پايگاه خبري عربستاني “الاقتصاديه ” در گزارشي به بررسي بازي‌هاي فرا روي تيم‌هاي اين كشور در برابر تيم‌هاي ايراني پرداخت.

اين پايگاه خبري سعودي‌ها در ادامه اين گزارش به بازي سه‌شنبه گذشته پرسپوليس برابر الاتحاد پرداخت كه در آن بازي تيم ايراني توانست تيم عربستاني را با باخت بدرقه كند.

الاقتصاديه نوشت كه در آن بازي ورزشگاه آزادي شاهد حوادثي بود، اما اين حوادث به مرحله ناآرامي نرسيد و در آن بازي تعدادي از تماشاگران ايراني شعارهاي ديني سر دادند كه اينگونه شعارها بر خلاف قوانين بين‌المللي بوده و از سوي فيفا مردود است.

يكي از اعضاي فدراسيون فوتبال عربستان سعودي اعلام كرد كه از يك ماه پيش از اتحاديه فوتبال آسيا خواسته بوديم تا تمامي بازي‌هاي تيم‌هاي عربستاني با تيم‌هاي ايراني را به دلايل امنيتي به كشوري ديگر منتقل كنند، اما اين درخواست مردود شد. بعد از گزارش‌هاي اخير و مسابقه گذشته بين پرسپوليس و الاتحاد و تصويرهاي موثق از رويدادهاي اين بازي، انتظار مي‌رود اتحاديه فوتبال آسيا به رياست “محمد بن همام ” قطري اقدامات پيشگيرانه بيشتري درباره بازي‌هاي آتي كه در آن الشباب در روز سه‌شنبه به ديدار ذوب‌آهن و النصر برابر استقلال صف‌آرايي خواهد كرد، اتخاذ كند.

پايگاه خبري الاقتصاديه عربستان سعودي پيش‌بيني كرد كه بن‌همام دست‌كم تصميم بگيرد كه دو بازي آتي در ايران، بدون حضور تماشاگر برگزار شود يا اين دو بازي در كشور سوم برگزار شود كه احتمال دوم بعيد به نظر مي‌رسد.

با وجود آنكه رسانه‌هاي عربستاني پيش از بازي‌هاي هفته گذشته به شدت درباره نبود امنيت در ايران براي انجام بازي‌ها جنجال به پا كرده بودند، اما الاقتصاديه در اين گزارش اذعان كرد كه دولت ايران تدابير لازم و كافي را براي برگزاري سالم بازي‌هاي هفته گذشته اتخاذ كرده بود.

با وجود ادعاي مقامات سعودي ناظر مسابقه كنفدراسيون فوتبال آسيا تائيد كرد كه شعارهايي در ورزشگاه سر داده شد،‌ اما هيچ مشكل امنيتي رخ نداد و مسئولان ايراني به خوبي جو ورزشگاه را كنترل كردند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)