تیم فوتبال فولاد خوزستان در فینال جام حذفی با شکست استقلال در ضربات پنالتی موفق به قهرمانی شد و برای دومین سال پیاپی به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی از ساعت ۲۰:۳۲ امروز (یکشنبه) و با دو دقیقه تأخیر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند. نتیجه بازی در ۹۰ دقیقه و سپس وقت‌های اضافه با تساوی بدون گل خاتمه یافت که فولاد موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسد.

در ضربات پنالتی مهران موسوی، زبیر نیک‌نفس، ساسان انصاری و احمد عبدالله‌زاده ضربات خود را تبدیل به گل کردند و برای استقلال نیز وریا غفوری و مهدی مهدی‌پور ضربات خود را به تور دروازه رساندند، اما فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان موفق ناکام بودند تا استقلال در رسیدن به قهرمانی جام حذفی ناکام بماند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، متین کریم‌زاده (۶۷ – بابک مرادی)، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی (۲+۱۲۰ – داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (۹۱ – مهدی مهدی‌‌پور)، سبحان خاقانی (۴۶ – ارسلان مطهری) و مهدی قایدی.

ترکیب فولاد: احسان مرادیان (۱۲۰ – محسن فروزان)، موسی کولیبالی (۱۲۰ – مهران موسوی)، سینا شاه‌عباسی، صالح حردانی، وحید حیدریه، زبیر نیک‌نفس، محمد آبشک (۱۱۷ – احمد عبدالله‌زاده)، آیاندا پاتوسی (۱۱۵ – محمد میری)، ساسان انصاری، فرشاد احمدزاده و لوسیانو پریرا.

داور: بیژن حیدری

ضربات پنالتی
استقلال: وریا غفوری (گل شد)، فرشید اسماعیلی (از دست داد)، مهدی مهدی‌پور (گل شد) و داریوش شجاعیان (از دست داد).
فولاد:مهران موسوی (گل شد)، زبیر نیک‌نفس (گل شد)، ساسان انصاری (گل شد) و احمد عبدالله‌زاده (گل شد).

فولاد در شرایطی به قهرمانی جام حذفی مقابل استقلال رسید که جدا از اینکه دو پنالتی آبی‌پوشان توسط فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان از دست رفت، محسن فروزان به عنوان دروازه‌بان سابق استقلال موفق به مهار یکی از این پنالتی‌ها شد و جواد نکونام نیز به عنوان یک استقلالی سابق قهرمانی را از چنگ این تیم درآورد تا برای دومین سال پیاپی تیمش را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. فرهاد مجیدی نیز به عنوان سرمربی استقلال برای دومین سال پیاپی با عبور از پرسپولیس در مراحل پایین‌تر به فینال جام حذفی رسید، اما فصل قبل مقابل تراکتور و این فصل مقابل فولاد شکست خورد و جام قهرمانی را از دست داد.

در ضربات پنالتی استقلال مقابل پرسپولیس دروازه بان این تیم روی دو ضربه جلو آمد اما فغانی پنالتی را تکرار نکرد اما امشب پنالتی فولاد تکرار شد تا این تیم قهرمان شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)