پیشکسوت پرسپولیس گفت: با وجود این که پرسپولیس هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما از آرامش نسبی برخوردار است و می تواند با استفاده از آرامش و انسجام و توان فنی بالایی که دارد، برابر الهلال موفق تر از استقلال عمل کرده و این تیم را حتی در عربستان و در زمین خودش شکست دهد.

پایان رافت در گفت وگو با برنا با اشاره به نمایش اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس و استقلال تاجیکستان نمایش ویژه ای را در دیدار اخیرشان ارائه دادند و این بازی از این جهت که در خانه حریف و تیم ناشناخته ای مثل استقلال تاجیکستان برگزار شد برای پرسپولیس بازی ویژه و سختی بود ولی در مجموع پرسپولیس بهتر و حرفه ای تر از حریفش بود و توانست با پیروزی این دیدار را پشت سرگذاشته و مجوز حضور در جمع ۴ تیم برتر غرب را به دست آورد.

او در خصوص شرایط پرسپولیس در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار تیم گل محمدی روبروی الهلال عربستان تاکید کرد: این دو تیم سال های سال است به عنوان رقبای سنتی هم در آسیا روبروی هم قرار می گیرند و حالا هم در شرایط کاملا خاص باید فینال زودرسی را برگزار کنند. این بازی هم برای پرسپولیس سخت است و هم برای الهلال. پرسپولیس یک تیم پرستاره است که مجموعه ای از بهترین های فوتبال ایران را در اختیار دارد این در حالی است که الهلال هم تیم خوبی است و می توان گفت این بازی برای هیچ یک از این دو تیم آسان و ساده نیست.

این پیشکسوت پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: اگرچه تیم الهلال تیم متمول و پر ستاره ای است اما نباید این تیم را بیش از حد بزرگ کرد. به نظر من یکی از دلایل ناکامی استقلال برابر این حریف عربستانی این بود که این تیم و داشته هایش را بیش از اندازه بزرگ کرده بودند. من برای باور هستم اگر استقلال قبل از سفر به امارات آرامش داشت و با ترکیب و سیستم خوبی برابر این تیم قرار می گرفت موفقیتش مقابل استقلال دور از دسترس نبود. در بازی با استقلال دیدیم که الهلال هم نقاط ضعف هایی داشت و با این نقاط ضعف نشان داد تیم شکست ناپذیری نیست.

پایان رافت در مورد شرایط پرسپولیس برای دیدار مقابل الهلال گفت: به نظر من شرایط پرسپولیس با استقلال در تقابل با الهلال با هم فرق دارد و پرسپولیس از انسجام تیمی بیشتری در مقایسه با استقلال برخوردار است و با وجود این که پرسپولیس هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما از آرامش نسبی برخوردار است و می تواند با استفاده از آرامش و انسجام و توان فنی بالایی که دارد، برابر الهلال موفق تر از استقلال عمل کرده و این تیم را حتی در عربستان و در زمین خودش شکست دهد. در این مسیر بدون شک کادر فنی پرسپولیس آنالیزهای خوبی را از حریف کسب کرده و می توانند نقاط ضعف حریف را شناسایی کرده و از این طریق برنامه های خود را برای موفقیت در این بازی طراحی کنند.

مهاجم سال های دور پرسپولیس در مورد شرایط زمانی خاص این دیدار و تداخل آن با اردوهای تیم ملی و بازی های مقدماتی جام جهانی صحبت های جالبی را مطرح کرد: در این زمینه امیدوارم مسوولان فدراسیون همکاری های لازم را با پرسپولیس داشته باشند. پرسپولیس در حال حاضر تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود و باید شرایط به گونه ای باشد که این تیم بتواند نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد و اهالی فدراسیون به این بازی هم هم به چشم یک بازی ملی نگاه کرده و فکر کنند ما به جز بازی برابر امارات و کره جنوبی بازی مهم دیگری را هم پیش روی داریم و سه بازی ملی برای فوتبال ایران برگزار می شود. تداخل برنامه های تیم ملی با بازی پرسپولیس برابر الهلال و ان شا اله بازی بعدی اش در فنیال غرب آسیا می تواند با تمهیدات مدیران فدراسیون حل شود تا پرسپولیس با آرامش بیشتر و آمادگی بالاتر خود را برای قهرمانی در آسیا و کسب افتخار برای فوتبال ایران آماده کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)