مرجع خبری پرسپولیس : بازوبند کاپیتانی یکی ازنمادهای «بهترین» در فوتبال است. نمادی که در دنیا بر بازوی شایسته‌ترین‌ها بسته می‌شود و این شایسته‌ها در کنار شایستگی باید واجد یکسری المان‌های خاص باشند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

 

قدرت راهبری و کاریزما دو فاکتور اساسی برای یک کاپیتان به شمار می‌روند. مردانی که در زمین نقش سردار جنگی را بازی می‌کنند و این کاپیتان باید شمایل سرداری داشته باشد،‌قوی، با اراده، رهبر و فاتح. مردی که همه به او اقتدا کنند و از او فرمان ببرند. مردی که در لحظات سخت و کلیدی و در بزنگاه‌های بحرانی، یک تنه تیمش را از پرتگاه بیرون کشیده و نجات دهد.

 

با این واگویه بدیهات ویادآوری الزامات، حال پرسش اصلی را مطرح می‌کنیم «چه کسی باید کاپیتان تیم امید باشد؟» برای پاسخ به این پرسش کلیدی باید همه فاکتورهای بالا را یکبار دیگر مرور کرد.

از جمله طلایی مارکز تا الزامات یک کاپیتان. مردی که خصوصیاتش منطبق با این تعاریف باشد. برای یافتن پاسخ این پرسش نیاز نیست ذره‌بین برداریم و همه چیز را آسمان ریسمان کنیم. پاسخ به اندازه‌ای روشن، واضح و مشخص‌ است که نیاز به ذره‌بین و تیزبینی ندارد و حتی با چشمان نابینا نیز می‌توان آن را احساس کرد!  حمید علی‌عسگر جوان اول پرسپولیس بی‌تردید شایسته‌ترین فرد برای کاپیتانی امیدهاست.

 

پدیده‌ای که دوران گذار را در پرسپولیس سپری کرده و حالا به شکوفایی رسیده. ستاره خلاق، فانتزی و باهوش پرسپولیس که در این مقطع از فصل بخشی از توانایی‌های – بله فقط بخشی از توانایی‌ها –  منحصر بفردش را با پیراهن سرخ بروز داده.

 

درخشش علی‌عسگر با پیراهن شماره 26 پرسپولیس تا آنجا پیش رفته که حتی چشمان تیزبین مربی بزرگی چون کارلوس کی‌روش را هم گرفته. کاشف موزامبیکی که تخصص ویژه‌ای در کشف، رشد و تربیت پدیده‌ها دارد، از هم‌اکنون نام علی‌عسگر را در دفترچه جیبی‌اش یادداشت کرده و جای ثابتی در برنامه‌های خود برای او در نظر گرفته است.

 

پدیده پرسپولیس پس از بازگشت ناخواسته به پست اصلی‌اش، ناگهان فوران کرد و بدل به تک‌خال سرخ‌ها شد. حضور او در پست‌ هافبک کناری و یا وینگر، ‌همان اتفاقی بودکه علی‌عسگر مدت‌ها منتظر آن بود و فرصت را از دست نداد.

 

علی‌عسگر با این کیفیت بازی در لیگ برتر بی‌تردید شایسته‌ترین فرد برای کاپیتانی تیم امید است. بازیکنی که تمامی تعاریف بالا در قبال او صدق می‌کند و گویی برای او نوشته شده، علی‌عسگر «شایسته» ایست که لیاقت «بهترین» را دارد. این «بهترین» را از او دریغ نکنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)