مرجع خبری پرسپولیس : سردبير روزنامه پرسپوليس در پاسخ به انتقادات دايي از اين روزنامه، صحبت‌هاي زيادي را مطرح كرد.


به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از ایسنا؛ عباس عليپور درباره صحبت‌هاي علي دايي درباره عملكرد اين روزنامه و مسائل ديگري كه طي اين چند روز در صحبت‌هاي سرمربي پرسپوليس به آن‌ها اشاره شده گفت: من فقط يك نكته مي‌گويم كه اگر دايي مسووليت حقوقي و اخلاقي انتشار فايل صوتي را بپذيرد، بد نيست اين فايل منتشر شود تا ببينيم دايي كه چنين گفته “مگر كاشاني عيسي مسيح است كه مرا زنده كند” يا خير؟


وي ادامه داد: اصلا دايي اين جمله را به من نگفت و اگر اين فايل منتشر شود، خواهيد ديد كه دايي به غير از فحش چيزي به من نگفت.


من پس از نشست خبري بازي با سپاهان به دايي زنگ زدم و به او گفتم انصافا هرچقدر ما احترام مي‌گذاريم، متاسفانه به غير از بي‌احترامي چيزي از شما نمي‌بينيم. به او گفتم كه شما يك جمله گفته‌ايد. گفته‌ايد كاشاني مي‌خواهد من از اين فوتبال بروم، در حالي كه مردم چيز ديگري مي‌خواهند. من هم در جواب به او گفتم، آقاي دايي، كاشاني مي‌خواهد كه شما در اين فوتبال نباشي؟ شما كه در اين فوتبال نبودي و خود كاشاني دست شما را گرفت و دوباره به اين فوتبال بازگرداند. بعد كاشاني مي‌خواهد كه شما ديگر در فوتبال نباشي؟ و پس از آن هم حرف‌هايي را به من زد كه من از گفتن آن‌ها شرم دارم. پس اين حرف دايي چيزي جز دروغ نيست كه گفته من در جواب عليپور گفتم، مگر كاشاني عيسي مسيح است كه مرا زنده كند.

 

عليپور افزود: دايي در جواب اين حرف‌هاي من، حرف‌هاي ناشايستي را به كاشاني و من نسبت داد كه ديگر نمي‌توانم آن‌ها را به زبان بياورم. ايشان مسئوليت حقوقي و اخلاقي انتشار اين فايل را بپذيرند تا مردم هم متوجه شوند كه “اسطوره‌” چگونه حرف مي‌زند.


سردبير روزنامه پرسپوليس با اشاره به خبرنگاري كه دايي در نشست خبري پس از بازي با سپاهان او را “روزمزد” خطاب كرده بود، گفت: بايد موضوعي را راجع به اين خبرنگار بگويم كه در حق او اجحاف شده است. دايي عنوان كرده كه اين خبرنگار مزدبگير روزنامه پرسپوليس است. البته من خيلي توقع ندارم از كسي كه سابقه درگيري با خبرنگاران را داشته و از گاليور تا غيره و ذلك آن‌ها را خطاب كرده است. دايي دوباره ديروز اعلام كرده كه آن فرد كه خبرنگار روزنامه ايران ورزشي بوده، مزد خوش‌خدمتي خود را از روزنامه پرسپوليس دريافت كرده است. موضوع از اين قرار بوده كه هنگامي كه دايي عنوان كرده چرا روزنامه پرسپوليس عكس درگيري آرفي و محمد را چاپ كرده، اين خبرنگار در پاسخ به دايي مي‌گويد، روزنامه پرسپوليس همين امروز صحبت‌هاي شما عليه مديران باشگاه را تيتر كرده است. پس اين روزنامه رسالت خبري‌اش را انجام داده است. آن خبرنگار به نمايندگي از روزنامه خودش از عملكرد ما دفاع كرد.


عباس عليپور ادامه داد: اما موضوع جالبي كه بايد به شما بگويم اين است كه اين خبرنگار به روزنامه پرسپوليس آمده بود و قصد داشت از خبرنگار اعزامي ما به اصفهان گله كند و گله‌ي او نيز منطقي بود. جالب اينجاست كه اين خبرنگار ما كه البته ديگر از سمت خود استعفا داده، همان كسي است كه دايي ادعا مي‌كند شاهد حرف‌هاي اوست. اين خبرنگار در آن نشست حضور داشته، در آنجا از بعضي خبرنگاران از جمله همين خبرنگار روزنامه ايران ورزشي درخواست مي‌كند كه سوالي در حمايت از علي دايي مطرح كنند و به نوعي براي علي دايي سوال گدايي مي‌كرده است. خبرنگار روزنامه ايران ورزشي هم به من گلايه مي‌كرد كه چرا خبرنگار روزنامه پرسپوليس بايد چنين كاري بكند. اين از شان روزنامه شما به دور است و اگر چيزي بوده بايد خودش مي‌پرسيد.


وي افزود: جالب است دايي كه اينقدر از روزنامه پرسپوليس انتقاد مي‌كند، نزديك‌ترين خبرنگار به او، همين خبرنگار روزنامه ما بوده است كه البته پس از آن قضيه ديگر از روزنامه ما رفت. دايي عنوان كرده كه من براي اين موضوع شاهد دارم. بايد از او پرسيد چه شاهدي داريد؟ اگر شاهد داريد كه ما به آن خبرنگار پول داده‌ايم خب رو كنيد. با آبروي افراد بازي كردن كار درستي نيست.


عليپور در پاسخ به اين سوال كه دايي در روزهاي گذشته انتقادهاي زيادي به عملكرد روزنامه پرسپوليس داشته گفت: ما يك روزنامه هواداري هستيم و ارگان رسمي هيچ مجموعه‌اي نيستيم و تنها رسالت خبري خود را انجام مي‌دهيم. بارها و بارها در اين روزنامه صحبت‌هاي همه را منعكس كرده‌ايم. مجتبي شريفي عليه كاشاني كه مديرمسئول اين روزنامه است صحبت كرده بود، اما ما متن صحبت‌هاي او را كار كرديم و حتي تيتر شده بود. دايي هم عليه كاشاني و روزنامه او صحبت كرد، اما ما تمام حرف‌هاي او را بدون هيچ گونه سانسوري چاپ كرديم و حتي در آخرين شماره خود مورخ پنجشنبه 29 ارديبهشت 90 تيتر زديم كه “دايي: روزنامه پرسپوليس دروغ نوشت”


وي افزود: بنابراين ما يك عملكرد شفاف مطبوعاتي را در نظر داريم، اما درباره عكس درگيري آرفي و محمد بايد بگويم اينكه دايي مي‌گويد هيچ رسانه‌اي به غير از روزنامه پرسپوليس اين عكس را منتشر نكرده دروغ است. تنها روزنامه‌اي كه در امارات عكاس داشت ما بوديم، اما دوربين خبرساز هم فيلمش را گرفته بود و عادل فردوسي‌پور هم در 90 آن فيلم را نشان داد. اگر فقط ما بوديم كه در ميان روزنامه‌ها اين عكس را چاپ كرديم بدين خاطر بود كه فقط ما در امارات عكاس داشتيم. ما زير آن عكس عنوان كرده بوديم كه كميته انضباطي پرسپوليس نسبت به اين اتفاق دقت ويژه را داشته باشد.


عليپور با انتقاد از دايي گفت: تعجب مي‌كنم در عصر ارتباطات ما نبايد ناراحت اين باشيم كه چرا يك خبر منتشر شده و بياييم آن را پنهان كنيم. آقاي دايي به جاي اين حرف‌ها بايد نيمكت خود را مديريت كند كه از اين اتفاق‌ها نيفتد. اين كار بد است نه اينكه چرا يك رسانه عكس درگيري را چاپ كرد. اصلا وظيفه يك رسانه اطلاع‌رساني است.


وي با اشاره به بحث محروميت نورمحمدي و چاپ نامه‌اي در اين باره در روزنامه پرسپوليس كه دايي به آن انتقاد داشت گفت: من يك سوال دارم. مگر نورمحمدي سه جلسه محروم نبوده؟ چه كسي در باشگاه پرسپوليس به دايي اطلاع داده كه نورمحمدي بخشيده شده كه حالا ايشان توقع داشته اين بازيكن در بازي سپاهان به ميدان برود؟ دايي عنوان كرده بود هيچ نامه‌اي از باشگاه پرسپوليس در اعتراض به اين محروميت به كميته انضباطي نرفته است. صحبت من اين است كه مگر نامه اعتراض را به كميته انضباطي مي‌فرستند. وقتي كسي اعتراض مي‌كند به مرجع بالاتر از كميته انضباطي يعني كميته استيناف اعتراض مي‌كند. تجديد نظر خواهي همواره به كميته استيناف است نه به كميته انضباطي.


عباس عليپور همچنين درباره اين موضوع كه دايي گفته بود كاشاني مستقيما چيزي نمي‌گويد اما در روزنامه‌اش از من انتقاد مي‌كند گفت: ما پيش از اين هم موردي را داشتيم كه دايي عليه كاشاني صحبت‌هايي را كرده بود و حرف‌هايش در روزنامه ما چاپ شد. پس آيا ما هم بايد اين موضوع را مطرح كنيم كه دايي به ما گفته كه از كاشاني انتقاد كنيد؟ اگر ما تاكنون 300 شماره از روزنامه پرسپوليس را درآورده‌ايم، 290 شماره آن در حمايت از تيم بوده و در 10 شماره هم انتقاد كرده‌ايم اما دايي مي‌گويد روزنامه حق ندارد انتقاد كند. در اين يك سال كه من در روزنامه پرسپوليس بودم، تنها دو خبرنگار توانستند از دايي انتقاد علني بكنند كه دايي يكي از آن‌ها را “گاليور” خطاب كرد و به ديگري هم “مزدبگير” گفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)