پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان خودشان به خوبی حساسیت و اهمیت این بازی را می‌دانند. از الان باید فشار را از روی آنها برداشت. باید باور کنند هواداران آنها را دوست و به آنها اعتماد دارند. باید احساس کنند فقط در پیروزی‌ها پشتیبان آنها نیستند. نباید همه چیز را به پیروزی در این یک بازی گره زد. استقلال هم می‌آید که بازی را خراب کند و بازیکنان پرسپولیس نباید وارد بازی آنها بشوند.

اسماعیل حلالی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: به نظر من استقلال برای بازی تخریبی می‌آید و نباید با فشار بیش از حد به تیم، کاری کرد که بازیکنان بدون آرامش و تمرکز به زمین بروند. البته بخشی از این شرایط به خاطر بازی با نفت آبادان است. این در حالی است که من بازی‌ها را با دقت از نظر فنی دنبال می‌کنم و پرسپولیس در آن مسابقه بهترین فوتبال خود را در ده بازی اخیر انجام داد ولی بدشانسی آوردیم و اسیر حوادث فوتبال شدیم. تازه این بهترین عملکرد را برابر نفت آبادانی انجام داد که آن روز بسیار کم نقص بازی کرد.

وی ادامه داد: در آن بازی، سرعت و ریتم بازی پرسپولیس بالا بود و خوب هم موقعیت ایجاد کردند که به گل تبدیل نمی‌شد. در بازی با نفت مسجد سلیمان هم در ۳۰ دقیقه ابتدایی خیلی خوب بودند ولی بازی افت کرد. شاید به خاطر دربی و حفظ انرژی بود.

سرمربی تیم امید پرسپولیس خاطر نشان کرد: در کل، امسال اتفاقات بدی افتاد. بازیکنان اصلی جدا شدند، تغییرات مدیریتی خیلی زیاد بود و تا مقطع زیادی از فصل، وضعیت درآمدی باشگاه مشخص نبود. پرسپولیس در این شرایط رو به پیشرفت بازی کرد و از پایین، بالا آمد. از جهاتی از بعضی فصول که قهرمان شدیم بهتر بودیم ولی قهرمانی، مشکلات را پنهان می‌کند. هواداران پرسپولیس هم به قهرمانی عادت کرده‌اند. خب همیشه و تا آخر عمر نمی‌شود یک تیم قهرمان شود. پس مهم است در شرایط سخت، از تیم حمایت شود و مورد پشتیبانی هوادار باشند.

اسماعیل حلالی تصریح کرد: آن بازی به خودی خود حساس و پرفشار است. نیازی نیست مرتب به بازیکنان در هر فرصت و فضایی یادآوری کرد که فقط و فقط باید ببرند. آنها خودشان این حساسیت را به خوبی می‌دانند. به جای این که یک چیزی که معلوم است مرتب تکرار بشود باید به آنها انرژی، انگیزه و قوت قلب داد. باید باور کنند هواداران آنها را دوست و به آنها اعتماد دارند. باید احساس کنند فقط در پیروزی‌ها پشتیبان آنها نیستند. بازیکنان حرفه‌ای با فشار و استرس آشنا هستند ولی از حد که بگذرد مشکل ساز است. آرامش و تمرکز را می‌گیرد. اگر برد می‌خواهیم نباید این فشار را از حد گذراند. هواداران از الان دیگر باید فشار را از روی تیم بردارند. نباید همه بحث‌ها را خیلی درگیر نتیجه کرد. از بچه‌ها کیفیت بخواهند. کیفیت که باشد فشار روی حریف هم اتفاق می‌افتد و استرس بازیکن خودمان کم می‌شود.

بازیکن پیشین سرخپوشان درباره مسایل فنی این بازی اضافه کرد: قاعدتا نباید بی‌محابا بازی کنید. باید بازی را مدیریت و کنترل کرد و در موقع لزوم از جایی که لازم است، ضربه را زد. استقلال قطعا می‌آید پرس سنگین را اجرا و بازی پرسپولیس را خراب کند. آنها با این باور می‌آیند که اگر بازی پرسپولیس شکل بگیرد، کارشان خیلی سخت می‌شود به ویژه که هر چند دفاع وسط خوبی گرفته‌اند ولی تا بخواهد هماهنگ شوند، زمان می‌برد. آنها لازم باشد از خطا و شگردهای دیگر برای اختلال در بازی پرسپولیس استفاده می‌کنند و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب باشند که وارد این بازی‌ها نشوند.

استقلال ابتدا پرس از جلو را امتحان می‌کند که به دروازه ما هم نزدیک باشد و اگر نتوانند این کار را از عقب‌تر انجام می‌دهند. بازی قبل هم، این بود. کاری که در آن بازی انجام نشد این بود که در این مواقع باید از خلاقیت استفاده کرد و بازیکنان با گذر از یک به یک‌ها باید پرس را بشکنند. چهار تا پرس شکسته شود برنامه بازی آنها به هم می‌ریزد و فقط نباید با پاس به عقب دنبال باز کردن بازی آنها بود. قطعا کادر فنی پرسپولیس هم به خوبی این مساله را آنالیز کرده است و بر اساس آن، به بازیکنان برنامه می‌دهد. نباید فشار آورد که مثلا ۹۰ دقیقه تیم هجومی بازی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)