مهاجم اسبق پرسپولیس و مدیر آکادمی این روزهای این باشگاه مدعی است اگر تیم ملی تدارک مناسبی برای آماده‌سازی ببیند قطعا به موفقیت در این تورنمنت خواهد رسید.

محسن خلیلی، آقای گل اسبق پرسپولیسی‌ها که سابقه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه دارد، با اشاره به قرعه سختی که تیم ملی در جام جهانی پیش رو دارد گفت: قرعه جذابی را شاهد هستیم و فوق العاده بود. تقابل با انگلیس مسلما می‌تواند کلاس فوتبالی ایران را چند پله بالاتر ببرد و جدال با آمریکا هم این‌بار از حساسیت و جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: برخلاف تصورات کاملا قرعه سختی پیش روی ایران قرار دارد. هر کدام از سه تیمی که از پلی‌آف بالا بیایند می‌توانند مدعی دوم صعود از این گروه محسوب شوند و نمی‌توانیم پیش بینی گروه آسانی را در جام جهانی داشته باشیم. ولز، اسکاتلند و اوکراین تیم‌های صاحب سبکی در فوتبال اروپا محسوب می‌شوند و از قدرت و کیفیت خوبی برخوردار هستند. با این حال کلید بازی ما برای صعود در دو دیدار مقابل آمریکا و صعود کننده از پلی‌آف خواهد بود. حرفم به این معنا نیست که ما مقابل انگلیس از پیش بازنده خواهیم بود ولی مسلما یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ما محسوب می‌شود.

خلیلی درباره پیش‌بینی‌ها از صعود این‌طور می‌گوید: فوتبال ما نیازمند یک مدیریت و ساختار سازی فوق العاده است. نمی‌توانیم همیشه برپایه کیفیت بازیکنان و تلاش آنها چشم به موفقیت بدوزیم. لازمه موفقیت، کار و برنامه ریزی است. باید ببینیم از این جام جهانی چه می‌خواهیم. مسلما صرف صعود از مرحله گروهی شاید یک اتفاق بزرگ تاریخی برای ما محسوب شود اما باید ببینیم چه دستاوردی برای ما خواهد داشت. مهم‌تر از صعود باید به دستاوردهای احتمالی از جام جهانی تمرکز کنیم و اینکه در ادامه چه تغییراتی در فوتبال ما شکل خواهد گرفت. همان‌طور که گفتم صعود از این مرحله و به‌طور کلی موفقیت در هر بخشی نیازمند برنامه ریزی، حمایت و ساختار مناسب است. فرصت چندانی تا جام جهانی باقی نمانده است و زمان در چشم برهم زدنی خواهد گذشت. باید تیم را از همه حیث مهیای این تورنمنت کنیم و در ادامه انتظار موفقیت داشته باشیم.

مهاجم اسبق پرسپولیس که مدتی نیز به‌عنوان سرپرست در این تیم فعالیت می‌کرد درباره شانس قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی نیز گفت: هفت هفته از لیگ باقی‌مانده است. اختلاف ۶ امتیازی شاید کار را سخت کرده باشد اما هیچ چیز تمام نشده است و مسلما قادر خواهیم بود با کسب نتایج مناسب در بازی‌های باقی‌مانده شانس خوبی را دنبال کنیم. همه ارکان باشگاه باید در کنار هم برای این هدف بجنگند. هفت فینال باقی مانده و اگر شرایط عادلانه دنبال شود، تاریخ سازی پرسپولیس دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس که توانسته برخلاف سالیان اخیر عملکرد مدیریتی قابل توجهی در این بخش شکل دهد و تیم‌های پایه باشگاه پرسپولیس شرایط خوبی را دنبال می‌کنند، درباره این موضوع نیز گفت: خوشبختانه شرایط خوبی را دنبال می‌کنیم. برنامه‌های وسیعی را برای موفقیت در تمامی رده‌ها دنبال کرده‌ایم که مسلما برای پیشبرد اهداف نیازمند زمان و البته حمایت بیشتری نیز خواهیم بود. در کنار نتایج قابل قبولی که تا اینجا کسب کرده‌ایم، توانسته‌ایم شأن تیم‌های پایه را هم بالا ببریم و شاهد هستید که برخلاف فصول گذشته، کمتر شاهد این موضوع هستیم که گلایه‌هایی نسبت به کمبود امکانات داشته باشند. این اما هدف ما نیست و برنامه تیم‌های آکادمی کاملا مشخص است. ما یک برنامه درازمدت را دنبال خواهیم کرد تا نسلی فوق العاده برای باشگاه شکل دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)