مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس مسائل داوری فوتبال پنالتی محمد نوری در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان را قانونی اعلام کرد و تصمیم داور در پذیرفتن این پنالتی را درست دانست.

 

هوشنگ نصیرزاده ضمن بیان این مطلب افزود: پنالتی نوری در شرایط کاملا قانونی به ثمر رسید و تصمیم محسن ترکی در پذیرفتن این پنالتی تصمیم درستی بود.

 

وی با بیان اینکه اتفاقا قانونگذار درمتن شرایط زدن ضربات پنالتی اشاره کرده که بازیکنان حق دارند قبل از زدن ضربه پنالتی توقف یا مکث داشته باشند ، تصریح کرد: قانونگذار در همین متن ادامه می دهد اگر توقف و مکث توام قبل از زدن ضربه پنالتی با رفتار غیر ورزشی توام باشد آنگاه بازیکن مستحق دریافت اخطار از داور خواهد بود.

کارشناس داوری اضافه کرد: آموزه های داوری در کلاس های بین المللی حاکی است آنچه به عنوان رفتار غیر ورزشی منظور قانونگذار است و بر اساس آن می توان زننده پنالتی را تنبیه کرد زمانی است که بازیکن آخرین گام را به سمت توپ برمی دارد و قصد شلیک دارد؛ اگر در این لحظه مکث انجام شود بازیکن اخطار گرفته و طبق قانون با او رفتار می شود.

 

 

نصیرزاده با اشاره به صحنه پنالتی محمد نوری گفت: از آنجایی که توقف محمد نوری 2 متر قبل از توپ اتفاق افتاد این رفتار او شرایط مندرج در مقررات بین المللی را نداشته و پنالتی که در بازی حذفی به ثمر رساند کاملا قانونی بود و این شکل ضربه زدن با آن نوع ضرباتی که منجر به اخطار و تکرار ضربه می شود ، کاملا متفاوت است.

 

کارشناس مسائل داوری فوتبال همچنین در مورد عملکرد محسن ترکی در دیدار پرسپولیس – سپاهان گفت: اگر از کارت زردی که در دقیقه 2 به احسان حاج صفی داده شد و اخطاری که سید جلال حسینی دریافت کرد و اعتقاد دارم داور در این دو صحنه کمی عجولانه تصمیم گرفت در سایر موارد تصمیمات محسن ترکی بسیارعالی بود و اعتقاد دارم او یکی از بهترین قضاوت های خود را در این مسابقه به نمایش گذاشت.

 

وی تصریح کرد: کلیه تصمیمات ترکی به ویژه در درون محوطه جریمه  نزدیک به صحنه بود و جاگیری هایی که داشت ایده آل بود و او از این مسابقه حساس و سنگین نمره داوری بالایی دریافت می کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)