مرجع خبری پرسپولیس :  نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: تركي در صحنه پنالتي نوري شاهكار كرد.

 

حسين عسگري درباره قضاوت محسن تركي در ديدار پرسپوليس و سپاهان اظهار داشت: بازي بسيار حساسي بود و جمعيت 80 هزار نفري كه به ورزشگاه آمده بود در حد دربي بود و ماهيت اين ديدار هم به نظر من مثل دربي حساس بود. تيم داوري در اين بازي بسيار خوب قضاوت كرد و با توجه به قضاوت خوبي كه انجام شده، تسلط تيم داوري بر تمام صحنه هاي بازي كاملا مشهود بود.

عسگري درباره صحنه پنالتي محمد نوري كه مهدي رحمتي به آن اعتراض داشت و پس از پايان بازي مديرعامل و سرمربي تيم سپاهان اعتراض داشتند بود گفت:

تركي در اين صحنه شاهكار كرد و كار او در اين صحنه بر قضاوت خوبش صحه گذاشت چرا كه او با تسلط كامل به قوانين بازي در اين صحنه عين قانون عمل مي كرد.

وي با توضيح قانون پنالتي گفت: در قانون آمده بازيكن تا زماني كه به توپ ضربه نزده مي تواند دروازه بان را فريب دهد و زماني كه محمد نوري حركتش را انجام داد، دو قدم مانده بود به توپ برسد و قانون مي گويد زماني فريب دروازه بان خطا محسوب مي شود كه دويدن بازيكن تمام شده باشد و زننده ضربه در يك قدمي توپ باشد. در اين صحنه محمد نوري پيش از ضربه زدن مكث نكرد و دو قدم مانده به توپ مكث كرد. احتمالا در اين زمينه بازيكنان پرسپوليس تمريناتي داشتند چرا كه نوري همانطور كه گفتم پس از مكث هم حركت داشت و در دو قدمي توپ بود. البته اين قانون قبلا ابهام داشت اما جديدا فيفا با شرح دقيقي كه بيان شد، قانون را توضيح داده است.

عسگري با اشاره به اينكه تيم ها بايد با استفاده از متخصصان داوري از مسائل آموزشي در اين زمينه هاي حساس آگاه شوند گفت: باشگاه ها بايد و كارگاه هايي را در اين زمينه برگزار كنند تا مديران و مربيان بدون آگاهي اظهار نظر نكنند. البته من انتظار دارم كه تماشاگران محترم و اصحاب رسانه هم اطلاعاتشان را به روز كنند تا عليه داوران جو سازي نشود.

وي در پايان درباره صحنه هاي مشكوك به آفسايدي كه كادر فني سپاهان به آن اعتراض كردند گفت: تصميمات كمك داوران كاملا درست بوده و همانطور كه گفتم داوري در اين بازي حساس در سطح بالايي بود و من از اين بابت خوشحالم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)