مرجع خبری پرسپولیس : رييس سازمان ليگ فوتبال نسبت به حفظ چهار سهميه‌ي ايران در ليگ قهرمانان آسيا ابراز اميدواري كرد.

 

عزیزمحمدی در نشست خبري مشتركش با سوزوكي رييس كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا اظهار كرد: از سوزوكي و هيات همراه او كه در چند روز اخير به صورت شبانه‌روز زحمت كشيدند و از باشگاه‌هاي ايران بازديد كردند تشكر مي‌كنم و بايد بگويم بسياري از مسائلي كه در اين بازديدها مطرح شد تكراري بود از آنچه سال گذشته نيز به ما گوشزد شده بود.

 

هر چند ما بسيار سعي كرديم در طول يك سال اخير سطح فوتبال كشور را بالا ببريم تا چهار سهميه‌مان در ليگ قهرمانان آسيا حفظ شود و به همين منظور تمام آنچه نمايندگان AFC‌ از ما خواسته بودند به باشگاه‌ها انتقال داديم.

وي ادامه داد: در بازديد امسال نمايندگان به اين نتيجه رسيديم كه ورزشگاه‌هاي راه‌آهن، ملوان، سايپاي كرج و صباي قم پيشرفت‌هاي بسيار خوبي داشتند و توانسته‌اند به استانداردهاي آسيا بسيار نزديك شوند. نمايندگان AFC‌ به پنج استاديوم نمره A دادند و اين در حالي است كه پنج استاديوم ديگر ما نيز مي‌توانند در آينده خيلي نزديك به سطح نمره A برسند. آنچه مهم است مسائل سخت‌افزاري در ورزشگاه‌هاست كه با مديران باشگاه‌ها در ميان مي‌گذاريم تا هر چه سريعتر برطرف شود.

عزيز محمدي ادامه داد: تمام باشگاه‌هاي فوتبال ما آكادمي فوتبال پايه را تاسيس كرده‌اند ولي نمايندگان AFC‌ از ما خواسته‌اند كه فوتبال زير 6 سال و زير 8 سال را نيز طراحي كنيم ولي در همين حال از بسياري از كشورهاي آسيا جلوتر هستيم.

رييس سازمان ليگ برتر ادامه داد: از بين 18 باشگاه ليگ برتر متاسفانه فقط 9 باشگاه گزارش مالي‌شان مورد تائيد قرار گرفته است كه ما از نمايندگان AFC‌ تا 11 شهريورماه وقت گرفتيم تا با طرف كردن اشكالات گزارش‌ها و ترجمه رسمي آن‌ها به انگليسي، گزارش‌ها را براي بررسي كنفدراسيون فوتبال آسيا در اختيار آن‌ها قرار دهيم.

محمدي در ادامه ورزشگاه‌هاي آبادان، بوشهر، اهواز و حافظيه شيراز را جزو ضعيف‌ترين ورزشگاه‌هاي كشور از نظر امكانات توصيف كرد و ابراز اميدواري كرد: در آينده نزديك اين ورزشگاه‌ها به استانداردهاي آسيايي نزديك شوند.

 

عزيز محمدي در پايان با بيان اينكه اميدواريم امسال چهار سهميه‌ي كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا حفظ شود، تصريح كرد: اگر امسال از سهميه‌هاي فوتبال ما در ليگ قهرمانان آسيا كاسته شود شيوه صعود تيم‌ها به ليگ قهرمانان آسيا به اين ترتيب خواهد بود كه اگر يك سهميه داشته باشيم قهرمان ليگ برتر به آسيا خواهد رفت، اگر دو سهميه داشته باشيم قهرمان ليگ برتر به همراه قهرمان جام حذفي، اگر سه سهميه داشته باشيم قهرمان و نايب قهرمان ليگ برتر به همراه قهرمان جام حذفي و اگر چهار سهميه داشته باشيم قهرمان، نايب قهرمان و تيم سوم ليگ برتر به همراه قهرمان جام حذفي به آسيا صعود مي‌كنند و در صورتي كه قهرمان جام حذفي يكي از تيم‌هاي صعود كننده به جام باشگاه‌هاي آسيا از طريق ليگ برتر باشد تيم بعدي ليگ برتر وارد رقابت‌هاي ليگ برتر آسيا خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)