مرجع خبری پرسپولیس : هرچند عليرضا نيكبخت‌واحدي جزو مشهورترين و پرطرفدارترين چهره‌هاي فوتبال‌فارسي محسوب مي‌شود ولي مشكلات و مسايل حاشيه‌اي در اطراف علي نيكي آنقدر زياد بوده كه خود او بارها در مورد اين موضوع صحبت و به آن اعتراف مي‌كند:«نمي‌دونم چرا…اما حتي به بند كفش من هم گير مي‌دن!»


همين چند وقت پيش بود كه چهره علي نيكي و چند بازيگر مطرح سينما و تلويزيون از برنامه شوك شبكه 3 پخش شد و مردم ديدند كه چطور ستاره سابق تيم ملي فوتبال ايران و تعدادي از هنرمندان مطرح كشورمان فريب جواني را خورده‌اند كه به دروغ خود را از بستگان يكي از مقامات نيروي انتظامي معرفي كرده است. هنوز تاوان ضرر و زيان آن اتفاق رفع و رجوع نشده بود كه بنز CLS مشكي‌قهوه‌اي و مورد علاقه آقاي ستاره را هم دزد برد تا به پاي لنگ او يك سنگ ديگر هم بخورد. شرح اين ماجرا دزدي را مي‌توان براي مجموعه‌هاي تلويزيوني استفاده كرد. اگر مي‌خواهيد با روش كار آنها آشنا شويد اين گزارش را بخوانيد؛


بنز نيكي را از پاركينگ برج بردند
شروع ماجرا از آنجا بود كه مهرداد(يكي از دوستان نزديك عليرضا) سوييچ اتومبيل عليرضا را از او گرفت تا وسايلي را كه در بنز عليرضا جا گذاشته بود، بردارد. مهرداد كه به خوبي از سوي نگهبان منزل عليرضا شناخته شده است، وسايلش را از داخل ماشين برمي‌دارد و سوييچ را به نگهبان پاركينگ برج مي‌دهد تا با توجه به اينكه او به خانه‌اش مي‌رود، عليرضا در صورت نياز به ماشين دچار دردسر نشود.


هنوز چند دقيقه‌اي از دور شدن مهرداد از يكي از برج‌هاي معروف الهيه نگذشته بود كه سر و كله سارق داستان ما پيدا شد و به سوي پاركينگ و نگهبان برج رفت.


آزاراي زرشكي به جاي CLS
جناب دزد كه گويا از مدت‌ها پيش نقشه‌هايش را براي ربودن اتومبيل شيك و گران‌قيمت نيكبخت مرور كرده بود با يك اتومبيل آزاراي زرشكي‌رنگ وارد پاركينگ شد و مقابل درب نگهباني ايستاد. از ماحصل صحبت‌هاي جناب دزد و نگهبان برج چيز زيادي دستگيرمان نشد ولي گويا به قول عليرضا آقاي سارق آنقدر خوب مخ نگهبان را زده و آنقدر از وجود سوييچ در نزد نگهبان مطمئن بوده كه بالاخره سوييچ ليزري بنز قهوه‌اي را مي‌‌گيرد. او آزارا را جلوي نگهبان پارك مي‌كند و به اين بهانه كه دوست عليرضاست و مي‌خواهد ماشين او را جابه‌جا كند سوييچ را از نگهبان مي‌گيرد.
آقاي سارق به سراغ بنز عليرضا مي‌رود، در كمال خونسردي درب ماشين را باز مي‌كند و با يك نيش گاز پاركينگ را ترك مي‌كند.


نگهبان برج كه از شدت تعجب شوكه شده بود، سريعا به سراغ ماشين سارق مي‌رود و متوجه مي‌شود كه جناب دزد اتومبيل آزارا را به عنوان طعمه در مقابل چشمان او پارك كرده است! آقا دزده فقط در عرض چند لحظه يك آزاراي زرشكي دزدي را با يك بنز CLS با كلاس قهوه‌اي‌رنگ عوض مي‌كند و در عرض چند لحظه نيز از محوطه برج و منطقه الهيه دور مي‌شود. معامله پرسودي است اينطور نيست؟


نيكي در كلانتري دربند
نگهبان برج كه به شدت شوكه و متعجب شده بود خيلي سريع نيكبخت را در جريان اين موضوع قرار مي‌دهد و عليرضا كه به شدت از تمرينات پرفشار آن روز خسته بود، خيلي سريع به كلانتري ميدان دربند رفت و ماجرا را براي ماموران كلانتري دربند و افسر تجسس توضيح داد:«واقعا شوكه شدم… نمي‌دانستم كه بايد چه بگويم و چطور توضيح بدهم. نه دزدي ديده بودم و نه از چيزي خبر داشتم. فقط فهميدم كه بعد از استعلام شماره آزاراي زرشكي كه اعلام شد كه اين ماشين هم دزدي بوده.»


رفت و آمدهاي نيكبخت در كلانتري ميدان دربند ادامه داشت و بالاخره مراحل شكايت و پيگيري ماشين‌دزدي آغاز شد. نيكبخت حسابي از شانس بدش گله‌مند است: «واقعا نمي‌دانم كه چرا اين همه بدشانسي مي‌آورم و چرا اين اتفاق براي من مي‌افتد. البته جا دارد كه با توجه به پيگيري‌ها و تلاش‌هاي ماموران زحمتكش كلانتري دربند از آنها تشكر كنم و اميدوارم كه با محبت اين دوستان هرچه زودتر ماشينم پيدا شود.»


چهره‌نگاري‌ها انجام شد
پس از تكميل شدن مدارك و مراحل شكايت نيكبخت در كلانتري دربند، شماره 10 سابق سرخ‌ها براي پيگيري پرونده دزدي ماشينش راهي اداره آگاهي شاپور شد. آن‌طور كه در اين مورد شنيديم، نيكي در روزهاي اخير به همراه نگهبان برج محل زندگي‌اش سري به قسمت چهره‌نگاري زده تا مشخصات چهره جناب دزد هم براي ماموران نيروي انتظامي مشخص شود. ماموران نيروي انتظامي به نيكي قول داده‌اند اتومبيل و دزدش را هرچه زودتر پيدا كنند.


نيكي: براي تيم ملي تمرين مي‌كنم
ستاره سابق استقلال، پرسپوليس و تيم ملي برخلاف روحيه خرابي كه به خاطر كلاهبرداري‌ها و دزدي‌هاي اخير گريبانگيرش شده، از لحاظ شرايط بدني در وضعيت خيلي خوبي به‌سر مي‌برد. هر چند نيكي حال و حوصله صحبت كردن ندارد، ولي وقتي در مورد شرايط خوب بدني‌اش صحبت مي‌شود، انرژي مي‌گيرد و حرف مي‌زند: «زير نظر يك مربي كاربلد به صورت اختصاصي تمرين مي‌كنم. خدا را شكر مربي بدنسازم از من رضايت دارد و جدا از شرايط بدني، از لحاظ شرايط چابكي و سرعتي هم به وضعيت بهتري رسيده‌ام. اگر همين مسير را ادامه دهم، با بهترين شرايط در تمرينات تيم آينده‌ام شركت مي‌كنم. البته اين اتفاقات اخير خيلي حالم را گرفت. خيلي ضربه خوردم، ولي همه حواسم به آينده ورزشي‌ام است.»

 

نيكي كه پخته‌تر و پرروحيه‌تر از قبل صحبت مي‌كند، از اتفاقاتي كه برايش افتاده به شدت پشيمان به نظر مي‌رسد: «يك اشتباهي بود كه تمام شد. ممكن است همه ما اشتباه كنيم و اين قسمت و تقدير من بود كه دچار چنين مساله‌اي شوم و به اين راحتي بهترين روزهاي فوتبالي‌ام را از دست بدهم. خدا را شكر حالا ديگر مشكلي نيست و منم مجوز بازي دارم. مي‌خواهم بهترين تصميم را بگيرم و بهترين انتخاب را داشته باشم. من الان در بهترين شرايط هستم. هم فرم بدني خوبي دارم و هم تجربه لازم. تصميم بزرگ نيكي براي ادامه دوران بازيگري‌اش شنيدني و قابل توجه است. نيكي به دنبال راهي است تا «پايان خوش ترانه» را رقم بزند: «مي‌خواهم خودم را احيا كنم. اول به لطف و محبت خدا اميدوارم و بعد هم دوستان خوبي كه پشت من هستند. من از 19 سالگي بازيكن تيم ملي اين مملكت بوده‌ام. حالا هم سن و سال زيادي ندارم. من با 30، 31 سال سن در بهترين شرايط هستم. بايد در اين سال‌هاي پاياني خوش بدرخشم و پايان خوبي را براي داستان نيكبخت رقم بزنم. اين بزرگترين آرزوي من است. اين تصميم آنقدر برايم مهم است و آنقدر ارزش دارد كه به اين اتفاقات اخير (كلاهبرداري و دزدي) توجهي نمي‌كنم. من آدم پولداري نيستم و همه دوستان نزديك من اين را مي‌دانند. حالا هم دنبال پول نيستم و فقط دوست دارم از تمام كساني كه در اين مدت نسبت به من لطف داشته‌اند، به نحوي قدرداني كنم… بي‌خيال مال دنيا… ماشين من پيدا مي‌شود. هم براي ماشين نذر كرده‌ام و هم براي فوتبالم… براي من احيا شدن و نيكبخت شدن از هر چيزي مهمتر است… بعضي چيزها را خيلي راحت از دست دادم و حالا تلاش مي‌كنم تا دوباره آنها را به دست آورم… من به هدفم مي‌رسم. شك نكنيد… اين را بدانيد كه من براي تيم ملي تمرين مي‌كنم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)