مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: لوئیز فیگو و علی دایی سوپر استار به دنیا نیامدند، آن ها سخت تلاش کردند تا به چهره های شناخته شده دنیای فوتبال تبدیل شوند.

 

كارلوس كي‌روش در نشست خبري پس از بازي مقابل تيم اميدها اظهار داشت:‌ يك روز ديگر را در راستاي كمپ‌هاي كوچك پشت سر گذاشتيم. هدف در اين مدت، نظارت بود و از همه بازيكنان شناخت به دست آورديم.

وي افزود: اكنون فصل استراحت است و بعضي‌ها خسته هستند اما از عملكرد تيم رضايت دارم. مرحله بعدي براي آماده‌سازي انتخابي جام جهاني است. 8 تير به اتريش مي‌رويم تا كمپ 10 روزه‌اي داشته باشيم.

سپس به ايران بازمي‌گرديم و تا بازي با مالديو 9 روز فاصله داريم. گام بعدي آماده‌سازي اميدها براي مسابقات المپيك است. از همه مي‌خواهم تمام تلاش خود را معطوف به تيم اميد كنند چرا بازي با عراق براي ما مهم است.

در ادامه نشست خبرنگاري پرسيد شما كه بازيكني مثل فيگو را به فوتبال جهان معرفي كرديد، آيا در ايران هم اين پتانسيل وجود دارد تا بازيكني را معرفي كنيد كه كي‌روش پاسخ داد: پتانسيل در همه جاي دنيا وجود دارد و شامل ايران هم مي‌شود. مهم اين است كه بايد درست كار كنيم تا به آن سطح برسيم. فيگو و دايي سوپر استار به دنيا نيامدند. آنها سخت كار كردند در همين تيم ملي بازيكنان بايد با امكانات بهتر به كيفيت بهتري برسند. اگر كسي خوب باشد، با جادوگري به اينجا نرسيده است. همه مسؤلان بايد يك دل و هم دل باشند تا بتوان به موفقيت رسيد.

سرمربي تيم ملي درباره اينكه در پايان بازي امروز با آرش افشين بازيكن تيم اميد به صحبت پرداخت، گفت: اين يك موضوع خصوصي بود و نمي‌توانم مطرح كنم.

در ادامه نشست كارلوس كي‌روش درباره اظهارنظر يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه الكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد پس از شكست مقابل بارسلونا گفته بود، با جدايي كي‌روش از اين تيم منچستر به لحاظ تاكتيكي ضعيف شده، گفت: خواهش مي‌كنم راجع به تيم من بد نگوئيد. تمام مربيان برد و باخت را تجربه مي‌كنند، دربازي منچستر با بارسلونا اين اتفاق افتاد، مثل بازي اسپانيا و پرتغال در جام جهاني. پرتغال در آن بازي بد نبود؛ اسپانيا بهتر بود. در فينال ليگ قهرمانان اروپا نيز بارسلونا بهتر بود. بايد شجاعت داشته باشيم و بگوئيم. بارسلونا اكنون بهترين فوتبال دنيا را انجام مي‌دهد اما مطمئن باشيد دفعه بعدي منچستر مي‌برد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه ظاهرا باشگاه فولاد به دليل دعوت از 9 بازيكن از پرسپوليس قبل از ديدار اين تيم در جام حذفي معترض شده، گفت: من يك مربي حرفه‌اي‌ام و در مورد صحبت ديگران نظر نمي‌دهم. در كمپ قبلي هم فولادي‌ها بودند اما تا به حال پرسپوليسي‌ها در كمپ نبودند. اگر من در آن برهه 9 بازيكن پرسپوليس را دعوت كردم به اين دليل بود كه فصل به پايان رسيده بود و ممكن بود، پرسپوليس از جام حذفي كنار رود و برخي از بازيكنان اين تيم به خارج بروند و در آن صورت جمع كردن تيم مشكل مي‌شد.

وي افزود:‌ ليست، يك چيز باز است، فولادي‌ها هم مي‌دانستند كه مي‌توانند به تيم ملي بيايند. شرايط براي همه يكسان بود. در مورد اين مسئله كه شما مي‌گوئيد و اينكه انگيزه حريف بابت دعوت از بازيكنان پرسپوليس كم شده، در ذهن من چيزي نيست.

كي‌روش تاكيد كرد: اگر كسي در تيم ملي نيست، بايد خوب باشد و من را متقاعد كند كه او را دعوت كنم. من عاشق بازيكناني هستم كه در زمين حرف مي‌زنند نه بيرون از زمين.

سرمربي تيم ملي در خصوص شرايط تيم اميد عنوان كرد: مسابقه امروز بيشتر از يك بازي عادي بود، امروز، روز كاري سختي براي ملي‌پوشان بود. ما يك تيم واحد را امروز در زمين داشتيم و آن هم تيم ملي ايران بود. تنها چيزي كه امروز ديدم تمرين و بازي بود، همه يك هدف داشتيم و نتيجه هم مهم نبود.

وي درباره اينكه نظرش در مورد علي كريمي چيست، گفت: من در مورد يك بازيكن حرف نمي‌زنم. براي من هيچ بازيكن خاصي وجود ندارند و همه يك جور هستند.

كي‌روش در خصوص اينكه چرا حميد بابازاده در كنار تيم ملي نيست، اظهار داشت: اين سؤال را فدراسيون بايد جواب دهد. در جايي نيستم كه بايد جواب دهم. ما بين اعضاي كادر وظايف را تقسيم كرديم و بايد فدراسيون در اين زمينه صحبت كند.

كي‌روش در پاسخ به اين سؤال كه آخرين ليست تيم ملي چه زماني مشخص مي‌شوند، گفت: اين كمپ‌هاي 3 روزه براي ارزيابي تيم ملي بود. هنوز ارزيابي تمام نشده، وقت است المپيكي‌ها را ارزيابي كنيم. 8 تير عازم اتريش مي‌شويم. براي اين سفر ليست كوتاه‌تر مي‌شود و ما 30 نفر را با خود مي‌بريم. مي‌خواهم بگويم وقتي 30 بازيكن دعوت مي‌شوند به اين معني نيست كه درهاي تيم ملي بسته مي‌شود و ما قلعه‌اي ساختيم كه كسي نمي‌تواند وارد آن شود. تيم ملي بايد مثل خانه‌اي باشد كه در و پنجره ندارد. كساني كه از اين خانه خارج مي‌شوند بايد توانايي‌هاي خود را بروز دهند تا به اين خانه برگردند. هر كسي كه لياقت داشته باشد دعوتش مي‌كنم، بازيكن تيم ملي ضمانت ندارد كه هميشه بماند.

كي‌روش در پايان با اشاره به اينكه دو نكته مهم را مي‌خواهد بگويد، خاطرنشان كرد: بايد از همكاري مسئولان ورزشگاه دستگردي بابت برگزاري اين كمپ‌ها تشكر كنم. اهميت تشكر براي اين است كه از جاهاي ديگر هم براي برگزاري كمپ درخواست شد، اما همكاري نشد. نكته دوم اينكه از رسانه‌ها مي‌خواهم براي تيم اميد كه بازي با سوريه و عراق را در پيش دارد، تماشاگران را به ورزشگاه بياورند اين وظيفه رسانه‌ها است تا هواداران را به ورزشگاه بكشانند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)