پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با ‌وجود اینکه در فاصله ۲ هفته باقی مانده به پایان لیگ پرسپولیس در صدر جدول حضور دارد، اما‌ هیچ تضمینی برای قهرمانی در لیگ برتر وجود ندارد.

حمید درخشان درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اینکه پیکان خیلی دفاعی و بیش از اندازه بسته بازی می‌کرد، پرسپولیس تلاش داشت تا در این دیدار حیاتی حتماً به پیروزی برسد تا از کورس قهرمانی از سپاهان عقب نماند. هر چه به دقایق پایانی این دیدار نزدیک می‌شدیم بازیکنان پرسپولیس با استرس بیشتری بازی را دنبال می‌کردند و به همین دلیل چند موقعیت گلزنی را هم از دست دادند. در این بازی خطوط دفاعی و میانی پیکان با بازی تدافعی، کار را برای مهاجمان پرسپولیسی سخت کرده بود و اگر این بازی به تساوی می‌رسید به طور قطع سرخپوشان از نظر روحی و روانی به هم می‌ریختند.

وی افزود: در نهایت فشارهای پرسپولیس روی دروازه پیکان نتیجه داد و مهدی ترابی‌ از روی نقطه پنالتی موفق‌ به بازکردن دروازه حریف شد. تغییرات و تعویض‌های پرسپولیس تا حدود زیادی کمک کرد تا بتواند به ۳ امتیاز حیاتی دست پیدا کند. ناگفته نماند که رشید مظاهری، دروازه‌بان پیکان یک روز فوق‌العاده را مقابل پرسپولیس داشت و بازی خوبی برابر مهاجمان پرسپولیس انجام داد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه در برخی از بازی‌ها به تیم برتر فشار روحی و روانی می‎‌آید تا برنده شود، عنوان کرد: طبیعی است تیم‌هایی که در رتبه‌های پایین جدول و در خطر سقوط قرار دارند با تمام وجودشان تلاش می‌کنند تا گل نخورند و بازی بسیار بسته‌ای را انجام می‌دهند. بازی دفاعی هم کار را برای تیم مهاجم بسیار سخت می‌کند تا گل بزند و در مواقعی هم امکان دارد به خاطر فشار روحی و روانی، تیم برتر تمرکز لازم را از دست بدهد. بر همین اساس مهاجمان در ضربات آخر تصمیم‌گیری درستی انجام نمی‌دهند و حتی ممکن است فرصت‌های گلزنی را به راحتی از دست دهند.

وی با بیان اینکه ۲بازی پیش روی پرسپولیس برای کسب جایگاه قهرمانی بسیار حساس و حیاتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: پرسپولیسی‌ها برای کسب قهرمانی محکوم به برد در این ۲ بازی هستند. بازی‌های پیش رو سرخپوشان مقابل گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران راحت نیست. آنها باید تمرکز خود را روی این ۲ بازی بگذارند تا بتوانند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. رقیب پرسپولیس بازی‌های راحت‌تری نسبت به این تیم دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با تأکید بر اینکه هیچ تضمینی برای قهرمانی تیمی ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر وجود ندارد، تصریح کرد: اصلاً نمی‌توانیم به هیچ تیمی گارانتی بدهیم که قبل از برگزاری دیدارهای ۲ هفته باقیمانده به قهرمانی برسد. باید تیم صدر جدول هم برای رسیدن به جام تلاش کند. ولی چیزی که روی کاغذ وجود دارد شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است هرچند بازی‌های سپاهان راحت‌تر از دیدارهای پرسپولیس است. پرسپولیس باید در نظر داشته باشد که ۲ فینال تا قهرمانی در لیگ برتر دارد و باید تمام تلاش را برای برتری در این ۲ دیدار انجام بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیسی در این فصل در خطوط سه گانه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته‌اند و نمی‌توان در خصوص تغییرات صحبت کرد، اما برای فصل آینده باید ارزیابی صورت گیرد تا نقاط قوت و ضعف این تیم شناسایی شود.

درخشان درباره نیمکت‌نشینی محمد گفت: عمری را می‌توان یکی از بازیکنان باکیفیت این تیم قلمداد کرد. شاید به علت مصدومیت و ایده آل نبودن شرایطش کادرفنی کمتر از او در میدان بهره می‌برند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)