پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبالی که باشگاه‌ها اصلاً درآمدی ندارند، چطور می‌توانند بازیکن خوب و باکیفیت بخرند؟

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با میزان، درباره عدم حضور پرسپولیس در اردوی آماده‌سازی پیش فصل لیگ برتر، اظهار داشت: به طور حتم برگزاری اردوی آماده‌سازی برای آمادگی نفرات بهتر خواهد بود، اما تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان حرفه‌ای دارد و آمادگی بدنی خودشان را در تعطیلات حفظ کرده‌اند. در خصوص هماهنگی تیمی هم بازیکنان نیاز به زمان کمی دارند تا با یکدیگر هماهنگ شوند. بر همین اساس قطعاً پرسپولیس قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر بازی‌های تدارکاتی خواهد داشت تا بازیکنان هماهنگی لازم را به دست آوردند.

وی درباره اینکه تیم فوتبال پرسپولیس هنوز در چند پست با کمبود بازیکن مواجه است، عنوان کرد: پرسپولیس به یک سری دیگر از بازیکنان نیاز دارد تا کمبود‌های خودش را در خطوط مختلف پُر کند. هنوز یک مهاجم ششدانگ جذب نشده، دفاع راست و چپ کلاسیک ندارد. همچنین دروازه‌بان دوم بعد از رفتن احمد گوهری به خدمت گرفته نشده است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برگزاری دربی در هفته پنجم لیگ برتر، تصریح کرد: تا هفته پنجم خیلی سخت است تا دو تیم شکل خوبی پیدا کنند، اما با این حال پرسپولیس تا هفته پنجم شکل بهتری نسبت به استقلال پیدا خواهد کرد، چون تغییرات زیادی نداشته است.

*دلال‌ها باعث شدند قرارداد‌ بازیکنان بی‌کیفیت سرسام‌آور بالا برود

کارشناس فوتبال در مورد شایعه درآمد ۱۲۷ میلیارد تومانی یک دلال در لیگ برتر، تاکید کرد: مبالغی که چند روز است بر سر زبان‌ها افتاده، خیلی کمتر از چیزی است که دلال‌های فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات درمی‌آورده‌اند. آن‌ها باعث شدند تا قرارداد‌های بازیکنان بی‌کیفیت سرسام‌آور بالا برود. دلالان که کاری نمی‌کنند، بدون اینکه زحمتی به خود بدهند هرزگاهی در فصل نقل و انتقالات آفتابی می‌شوند و کلی پول مفت را به جیب می‌زنند. بازیکنان نسبت به ۲ سال قبل چه کاری بزرگی انجام داده‌اند که قرارداد‌های ۱۰۰ میلیون تومانی آن‌ها تبدیل به ۱۰ میلیاردی شده؟ مگر تیم‌های باشگاهی و ملی ایران قهرمان آسیا شدند؟ فوتبال ایران را از کجا به کجا رساندند؟

حلالی اضافه کرد: باید تغییراتی در مجموعه فوتبال داده می‌شد تا قرارداد‌ها افزایش پیدا می‌کرد. اگر به خاطر تورم هم قیمت بازیکنان زیاد شده، باید ۱۰ تا ۲۰ درصد مبالغ در لیگ برتر افزایش پیدا می‌کرد نه ۲۰۰ درصد! در فوتبالی که باشگاه‌ها اصلاً درآمدی ندارند، چطور می‌توانند بازیکن خوب باکیفیت بخرند؟

*وقتی نتوانستند جلوی قرارداد‌های سرسام‌آور را بگیرند، قانون سقف بودجه را گذاشتند

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون سقف بودجه باشگاه‌ها در لیگ برتر به درستی اجرا می‌شود، بیان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند جلوی قرارداد‌های سرسام‌آور را بگیرند و قانون سقف بودجه باشگاه‌ها را گذاشتند. در صورتی که تعیین این قانون باعث می‌شود تا یک سری اتفاقات دیگر در پشت پرده رقم بخورد، چون در کشورمان دور زدن قانون بسیار راحت است و هیچ نظارتی روی قانون وجود ندارد. به طور حتم تمام مسئولان باشگاه‌های ایران دور زدن قانون را خوب بلد هستند و مطمئناً اکثر باشگاه‌ها هم این قانون را رعایت نخواهند کرد.

*در کشورمان فرهنگ استفاده از تکنولوژی پایین است

کارشناس فوتبال درباره عدم استفاده از VAR در مسابقات این فصل لیگ برتر خاطرنشان کرد: مسلماً VAR تمام مشکلات داوری فوتبال را حل می‌کند، اما رسیدن به این سیستم نیاز به آموزش خیلی سخت، هزینه و زمان زیاد می‌خواهد. اگر یک تیم متمول VAR را در ورزشگاه خودش پیاده کرد، توقع دارند همه باشگاه‌ها به این سیستم مجهز شوند. حتی استفاده از VAR داستان خودش را دارد؛ وقتی داور سوت اشتباهی می‌زند تمام بازیکنان به سمت داور حمله می‌کنند.

حلالی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از پیاده کردن سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال‌مان دیگر بازیکنان و مربیان روی سر VAR می‌ریزند! در کشورمان فرهنگ استفاده از تکنولوژی بسیار پایین است و ابتدا باید به بازیکنان و مربیان آموزش بدهیم که این سیستم به نفع فوتبال است. زمانی که مربی به سمت داور حمله می‌کند چطور می‌شود توقع داشت که این سیستم در لیگ برتر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اگر مسئولان فدراسیون فوتبال امروز بخواهند کاری انجام دهند، یک سال طول خواهد کشید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)