مرجع خبری پرسپولیس : كاشاني اگر يار غارش را به اين تيم بياورد و خوب يار بگيرد، متهم به كم‌كاري براي دايي خواهد شد، اگر بد يار بگيرد، تيمي ناقص خواهد داشت.

1- حالا و اندكي پس از رويارويي تمام‌عيار علي دايي و حبيب كاشاني در آخرین برنامه نود، نه تنها سنگي از پيش‌روي سرخپوشان برداشته نشده، بلكه معادلات موجود در اين مجموعه نيز به شدت پيچيده‌تر شده است. شايد تنها حاصل روشنگرانه مجادله دوشنبه‌شب، اين بود كه مشخص شد زوج كاشاني و دايي ديگر عملا قادر به ادامه همكاري نيستند و حالا كه بنا بر بقاي حاج‌حبيب گذاشته شده، سرپرست هنوز موقت(!) قرمزها بايد به گزينه‌اي ديگر روي نيمكت تيمش بينديشند. اما چه كسي؟

 

در اوضاع و احوال كنوني باشگاه، چه كسي مي‌تواند از سوي كاشاني روي نيمكت پرسپوليس بنشيند كه هم از نظر فني مورد تاييد باشد و هم آرامش را به اردوگاه حاجي و شركا بازگرداند؟ به نظر مي‌رسد با وجود نام بردن از چند مربي متفاوت، همچنان گزينه اصلي كاشاني استفاده از حميد استيلي باشد؛ مردي كه سال‌هاست حسرت جلوس روي نيمكت داغ سرخ‌ها را مي‌كشد و از قضا، رفاقت ديرپايي هم با حاج حبيب دارد.

 

با اين اوصاف اما، آيا سرپرست موقت پرسپوليس با وضعيتي كه امروز پديد آمده، قادر خواهد بود دوست قديمي‌اش را به مراد دلش برساند و از وجود استيلي در كادر فني سرخپوشان سود ببرد؟!

 

2 – علي دايي عمدا يا سهوا هزينه استخدام استيلي را براي كاشاني بالا برد. او اگرچه هيچ‌گاه از كسي نام نبرد، اما با افشاگري‌هاي گاه و بيگاهش ظرف چند هفته اخير و كدهاي مختلفي كه ارايه مي‌كرد، باشگاه را در مظان اتهام ارتباط پنهاني با سرمربي سابق شاهين قرار داد. دايي در برنامه 90 البته جزييات تازه‌تري هم از اين ادعايش را با مخاطبان در ميان گذاشت و حتي از چند شاهد نيز نام برد.

 

در اين شرايط، به نظر مي‌رسد از حالا به بعد استخدام استيلي توسط كاشاني مي‌تواند خواسته يا ناخواسته و درست يا غلط، تا حدودي صحت ادعاهاي دايي را تاييد كند. استفاده از سرمربي سابق شاهين روي نيمكت پرسپوليس ليگ يازدهم، جذب بازيكناني كه دايي از تماس مخفيانه اطرافيان استيلي با آنها ياد كرده و نيز استفاده از كمپ‌هاي تمريني در اروپا، هر كدام اقداماتي هستند كه به محض وقوع مي‌توانند افكار عمومي را به سمت اين گزاره كه «حق با دايي بوده» سوق بدهند. آيا كاشاني در اين شرايط جديد، تن به اين ريسك بزرگ خواهد داد؟

3 – اوضاع در حال حاضر طوري شده كه جذب استيلي مي‌تواند براي باشگاه پرسپوليس يك بازي «باخت – باخت» تلقي شود. كاشاني اگر يار غارش را به اين تيم بياورد، در هر شرايطي با مشكلاتي روبه‌رو خواهد بود. اگر خوب يار بگيرد، متهم به كم‌كاري براي دايي خواهد شد، اگر بد يار بگيرد، تيمي ناقص خواهد داشت، اگر امكانات بيشتري فراهم كند، با انگ بي‌توجهي به مطالبات دايي روبه‌رو مي‌شود و اگر چنين نكند، نوع و كيفيت مديريت خودش را زير سوال خواهد ديد.

 

حالا استفاده از استيلي، هرگز به آن آساني‌هايي كه كاشاني تصورش را مي‌كرد، نيست. به ويژه اگر ناتواني فني  یا حتي بدشانسي‌هاي مشهور استيلي در شاهين، به پرسپوليس هم سرايت كند و اين تيم براي مدتي دچار نوسان در نتيجه‌گيري شود، فشارها بر كادر مديريتي سرخپوشان افزايش خواهد يافت و بي‌گمان در اين صورت كاشاني با شرايطي روبه‌رو مي‌شود كه قبلا هرگز نظيرش را تجربه نكرده است. اين، شايد سخت‌ترين تصميم دوران كوتاه‌مدت حضور كاشاني در فوتبال باشد؛ وفاداري به يك رفاقت قديمي يا گريز از يك بازي دو سر باخت. حاجي كدام را برمي‌گزيند؟!

4 – در همين وضعيت بغرنج و پيچيده اما، شايد هنوز حبيب كاشاني يك راه فرار بزرگ داشته باشد. معماي نجات مديري كه اين روزها بدجوري در مخمصه گرفتار شده، مي‌تواند از اين قرار باشد كه با يك حركت غيرمنتظره، همه معادلات را به‌هم بريزد و از اين گرفتاري جان به در ببرد و چهره نابود شده خود را قدری ترمیم کند.  انتخاب هر کدام از چهار گزينه ايراني براي سپردن هدايت پرسپوليس هر كدام‌شان مي‌تواند انتقادهاي خاصي را متوجه كاشاني كند. تنها یک نام می تواند معلم دیروز و سرپرست موقت امروز را شفابخش باشد ، چرخش به مرد محبوب لیگ ششم پرسپولیسی ها ، مصطفی دنیزلی.
نوشته : حمید بختیاری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)