مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد لیست این باشگاه پُر است و برای جذب بازیکن جدید ابتدا باید یک نفر کنار گذاشته شود.

رضا درویش درمورد دلیل تاخیر حضور در جلسه مدیران باشگاه‌ها و دپارتمان مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به دلیل حضور در یک جلسه نتوانستم زودتر بیایم.

وی درمورد آخرین وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس، عنوان کرد: اگر بخواهیم بازیکن جدیدی بگیریم، قطعا باید یک نفر را کم کنیم‌.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه آیا جذب دروازه‌بان خارجی در دستور کار این باشگاه است، گفت: هنوز نه اما اگر یک دروازه‌بان زیر ۲۳ سال پیدا کنیم، او را جذب خواهیم کرد.

درویش درمورد وضعیت پرداخت مطالبات پریرا و دیاباته، ۲ مهاجم خارجی فصل گذشته پرسپولیس، توضیح داد: هنوز سررسید مطالبات آنها نرسیده است. هر زمان برسد، پرداخت می‌کنیم.

وی درمورد انتظار هواداران پرسپولیس برای جذب یک مهاجم خارجی، گفت: ابتدا باید فضای جذب مهاجم را ایجاد کنیم. باید بتوانیم یک نفر را وارد لیست کنیم یا نه؟ لیست ما در حال حاضر پر است‌.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد روند طی شده در این باشگاه برای کسب مجوز حرفه‌ای، توضیح داد: این کار ما حصل زحمات یک گروه بود. تمام عزیزان باشگاه شبانه‌روزی در ۴_۳ ماه گذشته زحمت کشیدند و باید از همکاری بسیار خوب فدراسیون به ویژه در بخش مجوز حرفه‌ای که بسیار با ما همراه بودند تشکر کنم‌. زحمات شبانه‌روزی پرسنل، اعضای باشگاه و امور بین‌الملل به ثمر نشست و توانستیم مشکلی که در گذشته داشتیم و سبب صادر نشدن مجوز حرفه ای و تلخکامی هواداران شده بود ، حل کنیم و مجوز را بگیریم. امیدوارم در آسیا نیز حضور مقتدرانه ای داشته و شادی و نشاط را برای هواداران داشته باشیم.

درویش در مورد سنگ اندازی‌های انجام شده، گفت: متاسفانه اخبار زیادی برای AFC ارسال می‌کردند که شاید از آن‌ها کذب بود. متاسفانه یادمان می‌رود که اگر مشکلی هم داریم، همه ایرانی هستیم. نباید مشکلات شخصی، جناحی، خطی و مرتبط با هم را بزرگ و به اغیار منعکس کنیم. مسائل و مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کردند. حساب‌هایی از 15 سال پیش، یک نمونه برای 8-7 سال پیش؛ مربی خارجی بود که فوت کرده، ما چقدر باید به دنبال وکیل او می‌گشتیم. خدا کمک کرد و دعای هواداران و زحمات شبانه روزی پرسنل ثمر داد تا بتوانیم این مجوز را بگیریم و در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا پول‌های زیرمیزی در نقل و انتقالات پرداخت شده، عنوان کرد: به جز 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی یک سال گذشته سهامشان عرضه شده، هر تراکنش مالی را باید در کدال بورس بارگذاری کنند و مثل یک آکواریوم همه فعالیت‌ها دیده می‌شوند، بقیه باشگاه‌ها به این شفافی نیستند. مجبوریم حتی یک ریال هزینه را منعکس کنیم.

  وی افزود: ضمن اینکه نه شرکت زیر مجموعه داریم نه هولدینگی که بتوانیم به عنوان مسئولیت اجتماعی، قراردادهای هواداری یا اسپانسری با شرکت‌های زیرمجموعه ببندیم. این کار را برای دو باشگاه سخت می‌کند. اگر رعایت شود شاید هیچ تیمی مثل استقلال و پرسپولیس سود نبرند. یقین دارم تیم‌های دیگر، تقریبا اکثر بازیکنانی که به پرسپولیس علاقه‌مند هستند را با حدود 30 درصد بیشتر از قراردادی که با پرسپولیس دارند، می‌خواهند. پس اگر تعادل قیمت و سقف باشد ما سود می‌بریم.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه گفته می‌شود یکی از اپراتورهای تلفنی قصد حمایت مالی از استقلال را داشت اما ظاهرا او مخالفت کرده و گفته باید این اپراتور حامی مالی یک باشگاه باشد، گفت: این را از شما می‌شنوم‌. من نمی‌توانم برای اپراتور خط مشی تعیین کنم.این صحبت بیشتر مربوط به فضای مجازی است. با یک اپراتور سال گذشته قرارداد خوبی داشتیم و باید از آن شرکت تشکر کنیم. همکاری بسیار خوبی داشتند اما صحبت کردم که گفتند چنین بودجه ای نداریم که بخواهیم بودجه را اضافه کرده و حامی تیم دیگری باشیم. این حرف‌ها بیشتر مربوط به فضای مجازی است‌. 

درویش درمورد مباحث مطرح شده نسبت به نقل و انتقالات این‌ باشگاه و جلسه اخیر با یحیی گل‌محمدی،گفت: وظیفه ذاتی سرمربی و باشگاه است که هر از گاهی با یکدیگر تعامل داشته باشند. یحیی گل‌محمدی نیز همیشه تعامل بسیار خوبی با باشگاه دارد‌. برای ادامه مسیر و لیگ بسیار سختی که قرار است شروع کنیم به باشگاه آمده بود. ما باید در آسیا، جام حذفی و لیگ برتر شرکت کنیم. برای داشتن یک تیم قدرتمند باید کار سختی را با هماهنگی‌های زیاد و پشتیبانی خوب انجام بدهیم. پرسپولیس در ۲ جام قهرمان شده و طبیعی است اپشن‌ها باید پرداخت شود اما به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌ایم این کار را انجام بدهیم. 

وی خاطرنشان کرد: شاید باید دعا می‌کردیم قهرمان نشویم تا این همه هزینه نکنیم! اما باید برای پرداخت این آپشن‌ها راهی پیدا کنیم‌. بچه‌ها بسیار خوب مشکلات ما را درک کردند. هر روز هم از هر جا حساب های پرسپولیس را می‌بندند. ببینید در ۱۲_۱۰ روز گذشته چه قدر مشکل داشتیم‌. اداره دارایی و اقتصاد حساب ما را بستند و آمدند و گفتند برای ۲۰ سال پیش مثلا ۲۰۰ میلیارد بدهی دارید. شب گذشته یک جلسه با معاونت امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی در شمیران داشتیم تا این مسائل را بررسی کنند‌. این‌ها کار را سخت می‌کند. بحران‌های اقتصادی هم در جامعه است.  در ۱۵ روز گذشته باید در شرایطی بدهی رادوشوویچ را می‌دادیم که پول هم نداشتیم. مجبور بودیم از جایی تهیه کنیم. دوستان محبت کرده و این پول را برای مدتی به ما قرض دادند. برای انتقال پول هم سختی زیادی کشیدیم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: الان با توجه به قانون جدید سازمان لیگ لیست ما 19 نفره است؛ ای کاش برای قوانین جدید مهلت بگذارند. مثلاً بگویند از شش ماه بعد این قانون اجرا می‌شود تا مربی و باشگاه بدانند برای فصل بعد چه تدبیری باید داشته باشند. البته بندهای خیلی خوبی هم در قوانین جدید وجود دارد و شاید این قانون هم در آینده خوب باشد، ولی الان کار را سخت می‌کند. در حال حاضر لیست 19 نفره ما پُر است، گل‌محمدی باید تدبیری بیندیشد تا اگر قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود، یک نفر کنار برود. به همین خاطر هم گل‌محمدی در حال تحلیل است تا ببیند چه بازیکنی اضافه شود و چه بازیکنی کنار برود. از طرفی هم هواداران خوش‌ ذوق پرسپولیس علاقه‌مند هستند. بعضی وقت‌ها پیام‌هایی به من می‌آید و هفت هشت بازیکن را به من معرفی می‌کنند. برخی‌ها فکر می‌کنند قرار است به میهمانی برویم! من اگر قرار باشد یک نفر را اضافه کنم باید یک نفر را کنار بگذارم؛ مگر اینکه بازیکن شایسته و بسیار خوبی در حد نام پرسپولیس معرفی شود که حداقل تا امروز چنین بازیکنی پیدا نکردیم.

«شما در گذشته اعلام کردید هیچ‌گونه بدهی مالیاتی ندارید و آیا بدهی اعلام شده جدید است؟»، درویش در پاسخ به طرح این سؤال گفت: من نگفتم بدهی مالیاتی نداریم؛ بدهی‌هایی که به ما اعلام شده از سال 1375 تا 1398 است. ما 17 سال آن را تسویه کردیم. منهای بدهی مالیاتی برانکو! بیش از چهار میلیارد از بدهی مالیاتی برانکو را هم طی 20 روز گذشته دادیم. ماشاالله باشگاه چاهی است که هر چقدر پرداخت می‌کنیم باز هم بدهی دارد. ما اصل بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم و فقط جرائم مانده است که یک نامه نوشتیم تا حداقل جرائم آن را ببخشند. او دیگر مشکلی برای آمدن به ایران ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه حدود 180 میلیارد تومان از پول بورس پرسپولیس در حساب این تیم باقی مانده است، اما این باشگاه دو میلیون و 500 هزار دلار وام گرفته و اقساط آن را پرداخت نکرده است، گفت: این وام‌ها قسطی نیست. این پول به ضمانت پول ما در AFC گرفته شده است و ان‌شاءالله موانع دریافت مطالبات‌مان از AFC برطرف شود، این وام را هم پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه سؤال قبل درباره دریافت وام 105 میلیارد تومانی و عدم پرداخت اقساط این وام نیز عنوان کرد: این وام قسط معوق ندارد. ما وام گرفتیم و در ازای آن پول‌مان را سپرده کردیم. سودمان را بابت قسط وام می‌دهیم و مشکلی وجود ندارد.

درویش در واکنش به این موضوع که پول بورس قرار بود سپرده‌گذاری شود، اما صرف هزینه جاری باشگاه شده است، یادآور شد: باشگاهی که به ما تحویل دادند 650 میلیارد تومان بدهی داشت و در آن فصلی که من آمدم تیم فقط 20 درصد از قراردادش را دریافت کرده بود. ما 350 میلیارد تومان سهام فروختیم؛ 650 میلیارد تومان بدهی داشتیم و پول فصل را هم نداشتیم، چون تبلیغات را هم فروخته بودند. خدا را شکر ما سال قبل 95 درصد دادیم و امسال هم صد درصد پول را. شما بگویید این معادله چطور امکان‌پذیر است؟!

وی در مورد اهدای سوپرجام نیز تصریح کرد: چون این هفته‌ها با ایام محرم تقارن دارد بنا شد در هفته سوم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا آپشن‌های باقیمانده بازیکنان از فصل قبل پیش از فصل جدید پرداخت خواهد شد یا خیر، گفت: دنبال منابعی هستیم تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

درویش درباره جانشنین محمد محمدی در باشگاه پرسپولیس هم به خبرنگاران اظهار داشت:‌ با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم. بعضی‌ها قبول نکردند و با بعضی‌ها هم در حال مذاکره هستیم. فکر می‌کنم طی چند روز آینده شخص جدید را معرفی کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)