پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پشتوانه مالی برای موفقیت تیم‌ها مهم است ولی با پول نمی‌شود قهرمانی خرید. پرسپولیس و هوادارانش این قهرمانی‌ها و جام‌ها را با تلاش و دست‌های خودشان ساخته‌اند.

ابراهیم اسدی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس کار سخت و بزرگی بود و قهرمانی در این فصل قطعا سخت‌تر از آن است. به همین دلیل کار و تلاش بیشتر نیاز دارد. هر بازیکنی که از پرسپولیس جدا می‌شود باید بازیکنی بزرگتر جای او جذب شود. به تمرین و تمرکز بیشتر نیاز خواهد بود و در عین حال حمایت بیشتری هم از سوی هواداران لازم است.

وی ادامه داد: پرسپولیس اصالت یک تیم قهرمان را از خود نشان داده است. آنها با توجه به کار تیمی، برنامه‌های تاکتیکی و رفتاری که به ویژه در دو سه ماه آخر از خود نشان دادند، این مساله را ثابت کردند و کاملا لیاقت قهرمانی را داشتند.

هافبک سابق پرسپولیس درباره این که باشگاه مجبور بود با محدودیت‌های اعمالی تعداد بازیکنان بالای ۲۳ سال را از ۲۴ به ۱۹ برساند و به این ترتیب بعضی بازیکنان را به ناچار از دست داد و به ازای آنها اجازه نداشت، بازیکن بگیرد، خاطر نشان کرد: این مساله کار را به ویژه برای لیگ قهرمانان سخت و دشوار می‌کند. ولی خب از طرف دیگر انسان‌ها در سختی‌ها ساخته می‌شوند. قطعا این محدودیت‌ها شرایط لجستیکی را برای حریفان ما در آسیا بهتر می‌کند ولی پرسپولیس هم تیم روزهای سخت است. پرسپولیس در همین سال‌های اخیر دو بار قهرمان غرب آسیا شده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفته است. این تیم راه رفتن به فینال را بلد است و تجربه‌اش را دارد. در همان سال ۲۰۱۸ هم مشکلات زیادی داشتیم. بازیکن هم کم داشتیم.

اسدی که زننده گل قهرمانی پرسپولیس در آخرین مسابقه اولین دوره لیگ برتر است، درباره ارتباط بین هزینه و کسب جام، تصریح کرد: نیاز به توضیح نیست که برای داشتن یک تیم خوب و موفق به پشتوانه مالی نیاز است. پرسپولیس هیچ‌گاه در حد لیاقت، افتخارات و هوادارانش از امکانات مالی بهره‌مند نشد. زمانی که خود من بازیکن بودم، به دلیل مشکلات مالی عجیب و غریبی که پیش آمد چند بار شانس کسب عنوان را از دست دادیم. همین حالا در فوتبال لیگ ایران همه مدعیان پول خرج می‌کنند ولی این طور نیست که با پول بتوانید جام بخرید. مسایل مالی بخشی از ماجرا است. پرسپولیس همین فصل قبل در اواخر بازی‌ها مشکلات مالی پیدا کرد ولی در حالی قهرمان شد که رقیبش آن مشکلات را نداشت و بیشتر هم هزینه کرد. پرسپولیس در این سال‌ها هیچ‌گاه گران‌ترین تیم از نظر هزینه نبوده است ولی بیشترین افتخارات را به دست آورد. پس مسایل مالی مهم است ولی همه چیز نیست. خیلی مسایل از آمادگی بدنی و روحی، برتری تاکتیکی، شخصیت قهرمانی، تمرکز، آنالیز دقیق از خود و حریفان را باید با تلاش زیاد و توسط نفرات کاربلد انجام بدهید.

وی در پایان اضافه کرد: پرسپولیس سال قبل با ۵ امتیاز اختلاف هم صدر نشین بود. فقط چند هفته کافی بود تا با چند امتیاز اختلاف از صدر فاصله بگیرد. این جزر و مدها همیشه وجود دارد ولی اگر کادر فنی نداند چه باید انجام بدهد برگردان تیم ممکن نیست. به نظرم آقای گل‌محمدی دستیاران خوبی هم انتخاب کرده است. این مساله مشهود است. مثلا مربی درواه‌بان‌ها را مثال می‌زنم. او بیرانوند را به یک بازیکن پا به توپ و داخل زمین تبدیل کرده است. الان در لیگ با فاصله دروازه‌بان مثل بیرانوند نداریم که پا به توپ و در جریان بازی حاضر باشد. پرسپولیس در این چند سال خیلی از بازیکنانش را رشد داد و به سطح بالاتری از فوتبال برد. پرسپولیس و هواداران آن این قهرمانی‌ها و جام‌ها را با تلاش و دست‌های خودشان ساختند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)