پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس گفت: کمتر کسی می‌تواند تصورش را بکند که پرسپولیس چه‌قدر مشکلات عجیب و غریب دارد. زخم‌های این باشگاه پشت قهرمانی‌هایش دیده نمی‌شود.

فرشاد پیوس در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قبل از بازی با تراکتور در تمرین، با کادر فنی و بازیکنان دیدار داشتم. درددل‌های زیادی وجود داشت. می‌توانم بگویم آن چه در مصاحبه‌ها عنوان کرده‌اند فقط بخشی از مسایل و مشکلاتی است که پرسپولیس با آن روبه‌رو است.
وی ادامه داد: بازیکنان و کادر فنی حق دارند. این بچه‌ها واقعا با تمام غیرت و تعصب‌شان برای پرسپولیس بازی می‌کنند. البته مدیران باشگاه هم واقعا در تلاش هستند و خب درباره مشکلات صحبت شده است.

پیوس خاطرنشان کرد: قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس باعث شده است که مشکلات آن دیده نشود. زخم‌های زیادی بر پیکر پرسپولیس است که پشت قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌هایش مخفی شده است. باور کردنی نیست که یک مجموعه با این مشکلات چگونه می‌تواند قهرمان شود؟ این از اراده و شخصیت قهرمانی تیم است ولی قرار نیست یک باشگاه، تیم و هوادارانش به خاطر تعصب و عشق‌شان تنبیه یا به حال خودشان رها شوند. این برای ورزش و فوتبال ایران خیلی بد است که پرافتخارترین تیمش، چنین شرایطی دارد. این یعنی، فوتبال ایران و باشگاه‌داری ما با یک مشکلات عجیب و غریبی روبه‌رو است که اگر برطرف نشود، در آینده گریبان همه باشگاه‌ها حتی آن‌هایی که شاید در این زمان دغدغه ندارند را می‌گیرند. در فوتبالی که پرسپولیس با بیشترین طرفدار و بیشترین قهرمانی نتواند روی پای خودش بایستد، دیگر باشگاه‌ها هم نمی‌توانند دوام بیاورند و این شتر دیر یا زود در خانه همه می‌خوابد.

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس اضافه کرد: اگر پرسپولیس یا استقلال با چنین شرایطی روبه‌رو می‌شوند. جای خوشحالی حتی برای رقبای آنها نیست. چون این یک هشدار جدی برای اقتصاد فوتبال ایران است. این هشدار را باید قبل از فروپاشی صنعت باشگاه‌داری کشور جدی گرفت. حق پخش تلویزیونی که هیچ‌گاه وجود نداشته است. پرسپولیس الان می‌گوید درآمد تبلیغات محیطی هم ندارد. معلوم نیست بعدا چه قدر درآمد توسط سازمان لیگ کسب بشود و چه مقدارش به پرسپولیس برسد. با شرایط ورزشگاه آزادی هم فعلا از درآمد بلیت فروشی خبری نیست. الان گفته‌اند برای قرارداد با اسپانسر هم با موانع از بالا روبه‌رو هستند. بودجه دولتی هم که ندارند. خب این باشگاه اصلا چطور باید سر پا بماند، چه رسد به این که از عنوان قهرمانی خود دفاع کند یا به عنوان نماینده ایران در آسیا با باشگاه‌هایی که از پول زیاد نمی‌دانند چه کنند، سرشاخ بشود؟ واقعا باید یک فکر اساسی برای این وضعیت کرد یا کم کم باید شاهد افول بیشتر فوتبال ایران در سطح قاره باشیم.

فرشاد پیوس درباره تیم این فصل خود نیز گفت: دوباره به سپیدرود آمده‌ام. یک تیم ریشه دار با هواداران دوست‌داشتنی است. امیدوارم این بار هم بتوانم کمک کنم و این تیم به لیگ یک برگردد. گیلان یک فوتبال غنی دارد و قطعا سهم آنها از فوتبال ایران بیش از آن چیزی است که در حال حاضر شاهدش هستیم ولی تاثیر اقتصاد ضعیف فوتبال را همه جا می‌بینیم و امیدوارم از این تیم قدیمی که در کنار چند تیم دیگر چشم و چراغ فوتبال این استان هستند نیز حمایت گردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)