پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس همیشه و در هر تورنمنتی که شرکت می‌کند، مدعی اصلی قهرمانی است.

تیم فوتبال پرسپولیس توانسته دو بازی ابتدایی فصل را با برتری برابر آلومینیوم اراک و تراکتور آغاز کند و از همین ابتدا چهره یک مدعی را به خود بگیرد.

یکی از نکات اصلی پرسپولیس در این دو مسابقه، حفظ نظم دفاعی است که سرخپوشان در هر دو مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

شیث رضایی کاپیتان و بازیکن اسبق سرخپوشان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مورد عملکرد پرسپولیس، شانس این تیم برای تکرار موفقیت‌ها، عملکرد مدافعان و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس شروع پر قدرتی در لیگ داشت.

بله. در بازی‌های ابتدایی فصل مهمترین مسائله کسب امتیاز است که بازیکنان به خوبی در دو مسابقه اول توانستند بازی را ببرند و پرسپولیس از همین ابتدا در خانه خودش که صدر جدول است، حضور داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد عملکرد تیم از شرایط ایده‌آل خودش فاصله داشته باشد.

طبیعی است. این تازه اول فصل است و همه تیم‌ها چهره تازه به خود گرفتند. الان چند بازیکن جدید هم به تیم اضافه شدند و زمان می‌برد که بازیکنان با هم، هماهنگ شوند و سرمربی هم از این ترکیب تیمش شناخت پیدا کند. به همین خاطر می‌گویم که در هفته‌های نخست نمی‌شود روی عملکرد کلی تیم قضاوت کرد. همانطور که گفتم مهمترین مساله کسب امتیاز بود که پرسپولیس هم به خوبی اینکار را انجام داد.

پرسپولیس فصل قبل موفق به فتح سه گانه (لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ) شد و حالا هم همه از این تیم انتظار موفقیت‌های بزرگ‌تر دارند. این تیم می‌تواند این موفقیت‌ها را تکرار کند؟

یک عقاب هیچگاه در ارتفاع پایین پرواز نمی‌کند. قطعا پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است.

دیگر چه تیم‌هایی را مدعی می‌بینید؟

سپاهان، استقلال و تراکتور هم به نظر من می‌توانند مدعی باشند.

یکی از بمب‌های نقل و انتقالات کنعانی زادگان بود که به پرسپولیس بازگشت. این بازگشت را چطور می‌بینید؟

حسین در جوانی و در ابتدای فوتبالش کنار من بازی می‌کرد. او پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و حالا هم از بهترین‌های آسیا است. حضور او برای هر تیمی نعمت است.

اما با حضور او بازیکنی مثل گولسیانی نیمکت‌نشین شد.

گولسیانی هم بازیکن فوق‌العاده‌ای است. در باشگاه‌های بزرگ همیشه چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد چرا که بازیکنان بزرگی در آن حضور دارند. این مربی است که وضعیت بازیکنان را در تمرینات می‌بیند و بنا به نیاز تیمش به بازیکن بازی می‌دهد. به اعتقاد من در این زمینه هیچکس جز یحیی گل‌محمدی نمی‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد چرا که تمام مدافعان پرسپولیس حتی فرشاد فرجی و وحدت هنانوف نفرات خوبی هستند.

این روزها خبر از بازگشت آل‌کثیر به پرسپولیس مطرح شده اما یحیی گل‌محمدی زیر بار بازگشت او نرفته است. نظرت در این باره چیست؟

عیسی بازیکن با کیفیتی است و خاطرات خوبی را هم ثبت کرده اما از طرفی اگر شما نگاه به کادر فنی بیندازید، سابقه ۲۰۰ سال بازی در پرسپولیس را دارند و می‌دانند که بهترین تصمیم برای تیم چیست. بازیکنان کمی بودند که از پرسپولیس رفتند و دوباره توانستند بازگردند. من چهار بار از پرسپولیس رفتم و برگشتم. همیشه اسم باشگاه (لوگو) را روی سینه و اسم بازیکن را پشت پیراهن می‌نویسند و این یعنی هیچ اسمی از لوگو بزرگ‌تر نیست.

از این مسائل بگذریم. یکی از نکات مهم پرسپولیس سال قبل و امسال این است که مدافعان در گلزنی سهم زیادی دارند. این موضوع را چطور میبینی؟

اگر دقت کرده باشید ۷۰ درصد گل‌ها روی ضربات ایستگاهی به ثمر می رسد و مدافعان هم چون از قدرت پرش و بدنی خوبی برخوردار هستند از این طریق به تیم کمک می‌کنند. واقعا این آمار گلزنی از مدافعان پرسپولیس جای تشکر دارد. این نشان می‌دهد که پرسپولیس یک تیم است.

یحیی گل‌محمدی می‌تواند امسال با کسب قهرمانی‌ای دیگر، رکورد برانکو را بشکند؟

گل‌محمدی هم همبازی من و هم کاپیتان من بوده است. به همین خاطر او به خوبی نظم تیمی و هدایت تیم بزرگی چون پرسپولیس را بلد است و عملکرد او به عنوان مربی گویای همه چیز است. به همین دلیل است که به پرسپولیس و حضور او اطمینان دارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)