احساسم می گوید استیلی سرمربی پرسپولیس می شود

مرجع خبری پرسپولیس : یحیی گل‌محمدی کاپیتان سابق پرسپولیس از شرایط حاکم بر این باشگاه چندان راضی نیست چون معتقد است ورزش جای سیاسی‌کاری نیست اما وقتی آدمهای سیاسی در رأس کار قرار می‌گیرند و باشگاهداری می‌کنند باید هم شاهد چنین اتفاقات و اختلافاتی در فوتبال باشیم.

 

*لیگ دهم حرفه‌ای تمام شد. وضعیت پرسپولیس را در حال حاضر چطور می‌بینید؟

– با توجه به اتفاقاتی که در طول نیم‌فصل افتاد و اختلافاتی که به وجود آمد متأسفانه پرسپولیس در این فصل ثبات سالهای قبل را نداشت و اختلافات باعث شد حاشیه‌های زیادی به وجود آید و تمرکز مدیریتی و تیمی پرسپولیس به هم بخورد. احساس من این است که طی روزهای آینده وضعیت بهتر می‌شود.

*دعوای حبیب کاشانی و علی دایی چقدر به تیم ضربه زد؟

 

 

– نمی‌شود میزان صدمه را اندازه‌گیری کرد اما این ناهماهنگی‌ها مشکلات زیادی برای تیم به وجود آورد و در نهایت تیم پرسپولیس ضرر کرد و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایجی که انتظار می‌رفت را نگرفت.

 

*در این دعوا چه کسی مقصر بود؟

– واقعا نمی‌دانم. خیلی هم در این رابطه فکر کردم اما به نتیجه‌ای نرسیدم و نمی‌دانم طرف چه کسی را بگیرم. واقعا قضاوت سخت بود و نمی‌دانم چه کسی مقصر است اما از صحبت‌های دایی مشخص بود که یک سری ناهماهنگی‌ها وجود داشته و کوتاهی از طرف باشگاه بوده است.

 

*یعنی در آن دعواها کاشانی مقصر بود؟

– من بحث مقصر بودن را ندارم بلکه استنباط خودم از صحبت‌های 2 طرف گفتم که کوتاهی از طرف باشگاه بوده است.

 

*سرمربی جدید پرسپولیس هم بحث جالبی است. کریم باقری اعلام کرده که برنامه‌ریزی‌ها شده و کارها از قبل هماهنگ شده است و سرمربی تیم مشخص است. در چنین شرایطی تشکیل کمیته فنی و برنامه  خواستن از مربیان به نظر یک جور  نمایش نیست؟

– فوتبال ما یک مقدار سیاسی شده و وقتی آدمهای سیاسی می‌آیند و در رأس کار قرار می‌گیرند و باشگاهداری می‌کنند کارهایی انجام می‌دهند که ما را یاد سیاست می‌اندازند. منشأ این قبیل کارها سیاسی بودن افراد است. شاید می‌خواهند با این کارها افکار عمومی را به سمتی که می‌خواهند سوق بدهند.

 

*البته علی دایی هم چند ماه قبل اعلام کرده بود که سرمربی پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شده و آقایان با مردم روراست باشند.

– به هر حال فوتبالی ها می‌فهمند مسأله چی هست. در این رابطه حرف زیاد است اما من نمی‌توانم زیاد در این زمینه صحبت کنم. دود این اختلافات به چشم هواداران و عاشقان واقعی پرسپولیس رفت. خوشبختانه پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد که خبر خوبی برای هواداران تیم بود و اگر این جام را هم نمی‌گرفت، یک سال کابوس مانند برای هواداران رقم می‌خورد.

 

*خیلی‌ها می‌گویند حمید استیلی سرمربی جدید پرسپولیس است و تمام این اتفاقاتی که در باشگاه می‌افتد برای عوض کردن افکار عمومی است. نظر شما در این رابطه چیست؟

– خودم هم احساس می‌کنم که استیلی سرمربی جدید تیم است. بحث حرفه‌ای‌گری یک طرف است اما بحث سیاسی‌کاری و سیاه‌بازی چیز دیگری است. اگر بحث حرفه‌ای‌گری بود باید اجازه می‌دادند فصل تمام شود و بعد با گزینه مدنظرشان صحبت می‌کردند. اگر بحث سیاسی‌کاری است  و قبلا صحبت کرده‌اند. به هیچ عنوان حرفه‌ای‌گری نکرده‌اند و اصلا درست عمل نکرده‌اند.

 

*به نظر شما استیلی با پرسپولیس موفق می‌شود؟

– بحث گرفتن بازیکن خوب و هماهنگی با باشگاه است که مطمئنا با باشگاه هماهنگ هستند. باید تیم را خوب ببندند تا مدعی باشند.

 

*استیلی اعلام کرده دستیاری در حد کوئیروش خواهد آورد. در این رابطه صحبت می‌کنید؟

– باید برای پرسپولیس از مربیان خیلی خوب و در حد نام پرسپولیس استفاده کنید. اگر استیلی بتواند چنین کاری بکند، خیلی خوب است و بسیاری از مشکلات فنی تیم را حل می‌کند.

 

*استیلی مدعی شده به خاطر توانایی‌هایم برای هدایت پرسپولیس انتخاب شده‌ام نه رفاقت با حبیب کاشانی، در این رابطه چه نظری دارید؟

– مربیانی که انتخاب می‌شوند باید تواناییهای خوبی داشته باشند. باشگاه گزینه‌هایی که انتخاب کرده از نظر فنی خوب هستند. علی دایی 2 سال در جام حذفی قهرمان شد و از نظر فنی خیلی خوب است. استیلی و درخشان هم به لحاظ فنی در سطح خوبی هستند. دید من به همه آنها مثبت است اما رفاقت را نمی‌شود در حرفه‌ای‌گری فوتبال دخالت داد. خودشان باید بگویند رفاقت در این انتخاب تأثیر داشته یا نه اما نمی‌شود رفاقتی کار کرد چون باید جوابگو باشند و به همین دلیل رفاقت تأثیر کمی می‌تواند در این راه داشته باشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)