دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس گفت: تیم‌های عربستانی و آسیایی سطح بسیار بالایی دارند و همیشه در شرایط بازی هستند، ولی ما در حال شکایت کردن و بیانیه‌نویسی هستیم.

علیرضا بیرانوند دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی در خصوص حضورش در دیدار مقابل النصر عربستان، اظهار داشت: ۸ صبح بیدار می‌شدم و ۱۱ شب به خانه برمی‌گشتم تا توانستم مقابل النصر بازی کنم. کشیدگی درجه دوم داشتم و حداقل باید چهار هفته استراحت می‌کردم. ۴-۵ هفته باید فیزیوتراپی می‌کردم تا بتوانم بازی کنم ولی خدا رو شکر خیلی زودتر و با ۵۰-۶۰ درصد آمادگی مقابل النصر بازی کردم. نباید بگویم اما با آمپول بازی کردم. این بازی برای مردم و هواداران مهم بود اما توانستم خودم را به بازی برسانم ولی نتیجه آن چیزی که می‌خواستیم نشد.

وی افزود: با ۶۰ درصد از توانم مقابل النصر بازی کردم و دکتر به من گفت اگر بازی و تمرین کنی ممکن است جام ملت‌ها را هم از دست بدهی اما تلاشم این بود که نگرانی هواداران پرسپولیس را از بین ببرم.

وی با اشاره به وضعیت لیگ برتر ایران عنوان کرد: تیم‌های عربستانی سطح بسیار بالایی دارند اما مهم‌تر این است که آن‌ها در شرایط بازی هستند و به صورت مرتب بازی دارند اما تیم‌های ما در حال شکایت از یکدیگر و بیانیه نویسی هستند.

بیرانوند ادامه داد: ستاره‌های بزرگ النصر اصلا جلوی پرسپولیس بازی نکردند و حتی به بچه‌ها گفتم قبل از این که ما ترابی را از دست بدهیم و با اخراج سرلک ۱۰ نفره شویم، آن‌ها هشت نفره بودند. بازیکنان بزرگی مثل مانه و رونالدو اصلا پرس نمی‌کردند و فقط منتظر تک موقعیت‌ها بودند.

دروازه‌بان تیم ملی ادامه داد: من یک بار هم گفتم که امیدوارم بازی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار نشود زیرا حس می‌کنم یک نفری که مسئول این چمن بوده، با او فسخ قرارداد کردند و او چمن را به این اوضاع در آورده است.

وی در مورد روند آینده تیمش گفت: فردا با نساجی بازی دوستانه در ورزشگاه شهید کاظمی داریم. ما یک سال است در این چمن هر روز در حال تمرین هستیم و وضعیت چمن آن بهتر از آزادی است.

وی با تاکید بر اشتباه بودن تعطیلی لیگ در آستانه آغاز دوباره لیگ برتر خاطرنشان کرد: چه اتفاقی قرار است برای تیم زیر ۲۳ سال ما بیفتد؟ مگر ما جام ملت‌ها را از دست ندادیم؟ این اتفاق به فوتبال ما ضربه می‌زند. دو تا بزرگسال یعنی سید حسین و ارسلان را برده‌اند. سید حسین رفیق من است و ارزش‌های خودش را در دروازه‌بانی دارد ولی به نظرم سیدحسین و ارسلان مطهری نباید می‌رفتند. الان بازی‌های ما عقب افتاده. تیم ملی عربستان بازیکنان با خودشان نبرده است. الان این بازیکنان چه کار می‌خواهند بکنند؟

دروازه‌بان تیم ملی درباره اظهار نظر بازیکنان النصر در خصوص چمن ورزشگاه آزادی بیان کرد: شنیدیم که چند بازیکن النصر در این مورد صحبت کردند؛ این ورزشگاه نماد ورزش ما است و برای کشور ما بد می‌شود. شما که می‌دانستید این بازی بدون هوادار است، بازی را در جای دیگری برگزار می‌کردید. مس رفسنجان و فولاد خوزستان، استادیوم‌های فوق‌العاده‌ای دارند، چرا آن جا برگزار نکردید؟ به نظرم بعد از بازی الهلال با نساجی، دیدارهای استقلال و پرسپولیس ذع به ورزشگاه دیگری منتقل کنید. قطعا اگر هواداران را داشتیم، نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

وی در خصوص مصدومیت بازیکنان گفت: مهدی ترابی روز قبل هم از همان ناحیه مچ پا مصدوم شده بود و در زمین تشدید شد. میلاد سرلک هم داور نمی‌دانست که کارت زرد دارد، وگرنه به او کارت نمی‌داد. به او گفتم با داور صحبت می‌کردی که من کارت دارم. رونالدو وقتی که با کنعانی برخورد کرد، بین دو نیمه به داور گفت که این‌ها قصدشان، مصدومیت من از ناحیه مچ پا است. بازی مقابل چنین تیم‌هایی برای بازیکنان درس است که چه قدر با کیفیت بازی می‌کنند.

بیرانوند با اشاره به چالش ابتدای فصل و جدایی از باشگاه پرسپولیس توضیح داد:می‌خواهم بگویم چه اتفاقاتی افتاد که می‌خواستم از پرسپولیس جدا بشوم. من همیشه دوست داشتم به من احترام بگذارند. خیلی برای باشگاه پرسپولیس زحمت کشیدم. اگر پارسال پرسپولیس قهرمان شده بود نمی‌آمدم! من جایی می‌روم که بتوانم آن تیم را قهرمان کنم و به هواداران کمک کنم. من سال اولی که آمدم پرسپولیس با تفاضل گل قهرمان نشد و اگر شده بود، نمی‌آمدم. می‌گذاشتم یک سال دیگر به پرسپولیس می‌رفتم. چون روی آدم فشار می‌آید و می‌گویند سال قبل با یک گلر دیگر قهرمان شدیم. برگشتم و باز هم خداراشکر قهرمان شدیم و سه گانه گرفتیم.

من در تیم ملی فکم شکست و نیاز داشتم به پولم و به باشگاه نوتیس دادم. دیدم اصلا احترام نگذاشتند. ده روز گذشت و دوباره نوتیس دادم. این یعنی دوست ندارم قراردادم را یک طرفه فسخ کنم. من می‌خواستم نوتیس سوم را بدهم به خودم بر خورد و گفتم هواداران به من حمله می‌کنند. چون فدراسیون این را اعلام می‌کرد و اگر نوتیس سه را می‌دادم می‌گفتند یا برو یا جو را خراب نکن. من دیدم اگر نوتیس سه را بدهم بی احترامی صد به خودم است و من هم با آنها لج کردم! من آدم رکی هستم و با کسانی که در باشگاه پرسپولیس هستند لج کردم و لج من هم فسخ یک طرفه بود. حجت کریمی سرپرست سابق باشگاه استقلال صحبت‌هایی را مطرح کرد که جوابش را نمی‌دهم، چرا که ممکن است هواداران این باشگاه علیه من جبهه بگیرند و بی‌احترامی به هواداران عزیز استقلال است. من برای باشگاه استقلال و هوادارانش احترام قائل هستم.

پشت این فسخ اتفاقاتی افتاد که آدم را وسوسه می‌کند. من رک و پوست کنده به آن تیمی که مرا خواسته بود گفته بودم که درست که فسخ کرده‌ام اما من پولم را می‌خواهم و کلا پنج میلیارد بود که نیاز داشتم و می‌توانست یک کاری را برایم انجام بدهد. هرچند بازهم آن پولی که خواستم را به من ندادند. باز ۱۵ درصد از پارسالم مانده است‌. من به آنها گفته بودم اگر باشگاه پولم را بدهد می‌توانید با وکیلم صحبت کنید و خیلی هم جلو رفتم.

علی بیرانوند اگر می‌خواست به خاطر پول برود، الان رفته بود! اگر به خاطر پول فوتبال بازی می‌کردم، ۷۰۰هزار دلاری که آنتورپ بلژیک به پرسپولیس داد، همه‌اش برای خودم می‌شد. بازیکن داشتیم پول گرفته، فسخ یک طرفه کرده و رفته. علی بیرانوند زمانی که از پرسپولیس رفت، سی درصد از باشگاه پول گرفته بود. نمی‌توانستم فسخ کنم و ۷۰۰ هزار دلار را برای خودم ببرم؟ من در آن سه، چهار سال سر جمع ۶ میلیارد نگرفتم اما ۷۰۰ هزار دلار به خرانه باشگاه ریختم. من دنبال پول نبودم، دنبال احترام بودم.

پیشهاد استقلال: ۱۱۰ میلیارد برای دو سال!
پولی را جلوی من گذاشتند، جدا از ۷۰ میلیارد تومانی که در قرارداد قید می‌شود. چهل میلیارد نقد می‌خواستند به من پول بدهند. پولی که به نظرم برای علی بیرانوند که هواداران بزرگش کردند ارزش نداشت. خیلی از پیشکسوت‌ها با من تماس گرفتند که این کار را نکن ولی من تصمیم نهایی را می‌گیرم. شاید چهل میلیارد می‌دادم و دو تا مغازه می‌گرفتم و سال‌ها راحت بودم اما نمی‌توانم افتخاراتی را که برای یک باشگاه بزرگ به دست آوردم پشت گوش بیندازم.

وسوسه انگیز بود ولی اینکه صحبت می‌کنند که بیرانوند پاشنه در ما در آورده و به ما گفته را قبول ندارم. اگر اتفاقی افتاد که با بنده و آقای سلیمانی مذاکره کنند، از طریق آدم‌های بزرگ و دوستان مشترک‌مان بودند. من به دوست مشترک‌مان هم گفتم که شاید کشور به هم بریزد و این اتفاق هم افتاد‌. من آن موقع واقعا فکم بسته بود و اصلا نمی‌توانستم صحبت کنم. آن تایم انقدر خیال خودم راحت بود و می‌دانستم دارم چه کار می‌کنم به آن مریض بنده خدا که نیاز داشت مرا ببیند، سر زدم. همان روزی که اتفاق افتاد، ۱۱۰ میلیارد را به خاطر پنج تومان خودم رد کردم! فقط یک قول می‌خواستم از باشگاه پرسپولیس ولی به من بی احترامی شد.

شاید باورتان نشود ولی وقتی قراردادم را فسخ کردم باز هم باشگاه پرسپولیس جلو نیامد. شاید می‌دانستند که من نمی‌روم و زرنگی کردند! آدم بعضی وقت‌ها وقتی ناراحت بشود شاید خیلی چیزها را زیر پا بگذارد. من در اوج ناراحتی‌ام این کار را نکردم و فقط تنها دلیلم برای این کار لج بود و می‌دانستم دارم چه کار می‌کنم.

بیرانوند با اشاره به مشکلات خانوادگی در زمان فسخ قرارداد پرسپولیس اظهار کرد: پسرم طاها خیلی به من زنگ می‌زد و حرف‌های عجیبی زد؛ او گفت اگر این اتفاق رخ بدهد خودکشی می‌کنم! پسرم گفت پرسپولیس اگر ۲۰ میلیارد هم داد به آن جا برو و در آخر هم همان قرارداد خودم را بستم. من از عده‌ای از پیشکسوت‌های پرسپولیس ناراحت هستم. مگر برای پرسپولیس کم بازی کردم؟ و یا فقط یک سال در این تیم بودم. گفتند بیرانوند را ببخشید، مگر من چه کاری کرده بودم که من را ببخشند؟ مگر آدم کشتم، من فقط حق و حقوقم را می‌خواستم و با پرسپولیس دوازده قهرمانی آورده‌ام و نیازی نیست که هوادار پرسپولیس من را ببخشد. شما هواداران از تیم قهرمانی می‌خواهید، پس باید از آن‌ها حمایت کنید.

وی ادامه داد: سالی بود که ما پنج هفته زودتر قهرمان شده بودیم و اعتصاب کردیم و به جای این که از ما حمایت شود، هواداران به ما فحش دادند. هیچ وقت دوست نداشتم که مردم به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک کنند.

ملی‌پوش فوتبال ایران درباره جزئیات قرارداد جدیدش با پرسپولیس توضیح داد: پرسپولیس خارج از قرارداد چیزی ندارد. یک سری اشخاص هستند که عاشق پرسپولیس هستند. من این شخص را می‌شناسم و می‌دانم هرکسی که وارد مدیریت این باشگاه می‌شوند، به خاطر این شخص است. او عاشق پرسپولیس است و گفت نمی‌خواهد اسمی از من باشد و به او گفتم شما که به باشگاه کمک می‌کنید، اسم خودتان را هم علنی کنید. کمک‌هایش اینگونه است که تمام وسایل فیزیوتراپی، تخت‌های ماساژور، پول شام بازیکنان و داروهای مورد نیاز را برای باشگاه می‌خرد. او از جان و دل برای پرسپولیس کار می‌کند و وقتی سقف باشگاه پر است، ممکن است دو الی سه میلیارد این بازیکن را در پرسپولیس نگه دارد ولی انگار من را خیلی دوست ندارد.

وی ادامه داد: حس می‌کنم صندلی مدیریت پرسپولیس درحال لرزش است. بازیکنان پرسپولیس صد درصد از آپشن‌های قراردادهای خودشان را نگرفته‌اند.

دروازه‌بان پرسپولیس افزود: اگر قرار بود از سپاهان امتیاز کم شود، باید برای هربازی سه بر صفر می‌شد اما من از ته دلم اصلا نمی‌خواستم از سپاهان امتیاز کم شود. حالا کار به جایی رسیده که آلومینیوم اراک ۹ امتیازی هم از ما شکایت کرده تا از پرسپولیس امتیاز کسر شود و…

وی درباره درخواست پیراهن رونالدو از سوی یکی از بازیکنان پرسپولیس گفت: شهاب زاهدی از رونالدو درخواست پیراهن نکرد. کنعانی در این بازی خوب بازی کرد و رونالدو را تحت فشار گذاشت ولی شهاب به رونالدو خسته نباشید گفت و درخواست پیراهن نکرد. از طرف ما درخواستی برای پیراهن رونالدو نشد و من دوست داشتم دوباره جلوی رونالدو بازی کنم. به هیچ عنوان نمی‌خواستم از این بازی فرار کنم و هرکسی جای من بود، از شرایط استفاده می‌کرد و حتی جلوی الدحیل هم بازی نمی‌کرد. من حتی الان هم به صد درصد خودم نرسیدم.

دروازه‌بان پرسپولیس گفت: باید قبول کنیم که تیم‌های عربستانی یک لول بالاتر از لیگ ما هستند به خصوص با بازیکنانی که اضافه کردند. جدا از آن در شرایط بازی با ما رو به رو می‌شوند و این برای ما خیلی بد است. ما دوشنبه دیگر با الدحیل بازی داریم و تمرین‌های خوبی هم انجام نمی‌دهیم چون باید مواظب باشیم مصدوم نشویم! النصر دو روز قبل از بازی با ما بازی داشت و بعد از آن هم با الاهلی بازی کرد. وقتی در این شرایط با ما بازی می‌کنند از لحاظ تمرکز از ما جلوترند. بازیکنان بزرگی هم گرفتند ولی ما هنوز داریم نامه نگاری می‌کنیم و علیه هم پست می‌گذاریم و از یکدیگر شکایت می‌کنیم و تیم‌های دیگر بازی می‌کنند!

بیرانوند در خصوص وحید امیری نیز گفت: من یک خبر خوب بدهم. با جنگندگی‌ای که از وحید امیری دیدم و می‌بینم، وحید امیری مقابل دحیل بازی می‌کند. من می‌گویم بازی می‌کند. همانجور که آقای بیرانوند پنج هفته مصدوم بود و بعد از شش روز بازی کرد، وحید امیری اگر قرار است دو ماه دور باشد، هشت روزه بازی می‌کند!

بیرانوند که با تعجب مواجه شده بود در این خصوص ادامه داد: فرمول خاصی نیست و آن اراده است. اگر اراده قوی داشته باشی این اتفاق می‌افتد. آن حس و انرژی که به خودت می‌دهی مهم است. امیری شخصیت بزرگی دارد و با مصدومیت‌های بدتر از این هم خودش را رسانده است. مخصوصا الان که دوست دارد بازی کند. او بعد از بازی النصر از همه ما هم ناراحت شده بود و می‌خواهد بازی الدحیل جبران کنیم. من این قول را می‌دهم که وحید هم کنارمان است.

علیرضا بیرانوند در رابطه با حضور نبیل باهویی مهاجم سوئدی در تمرین پرسپولیس گفت: سر تمرین برای خوشآمدگویی به نبیل باهویی تونل زدیم و خود من محکم او را زدم که بداند کجا آمده است. دعا می‌کنم مهاجم خوبی باشد چون با زدن ۲ گل یک دفعه فالوئرش می‌تواند از ۱۰هزار به یک میلیون برسد.

علیرضا بیرانوند درباره رفتنش به بلژیک عنوان کرد: همان ایجنتی که بیشتر از همه بازیکنان فوتبال ما درآمد دارد قصد داشت من را قبل از بازی رسمی با تراکتور و بدون اجازه باشگاه پرسپولیس به بلژیک ببرد. او بلیت بیزینس ۱۰۰ یا ۲۰۰میلیون تومانی هم خریده و ۳ نصف شب به من پیغام داد بیا فرودگاه با هم به بلژیک برویم! او حتی پیشنهاد رشوه ۱۰هزار دلاری به وکیلم داد که مرا به فرودگاه ببرد. ما بازی داشتیم و نمی‌توانستم بروم، هواداران می‌پرسیدند بیرانوند کجاست؟ بنابراین نرفتم. فردایش زنگ زد که تو را به قرآن با هم برویم که قبول نکردم و گفتم من مثل بازیکنانی نیستم که به بلژیک بروم. بازیکنانی که ۶ ماهه به ایران برگشتند و… همان نرفتن باعث مشکلاتی برای من شد. آقای سلطانی‌فر، وزیرسابق وزارت ورزش و جوانان مرا به دفترش صدا زد که مشکل تو با رئیس فدراسیون بلژیک چیست؟ رئیس فدراسیون ایرانی بلژیک با ایجنت معروف کار بازیکن می‌کنند و حتی کار به آقای عراقچی هم کشیده شد که بنده‌خدا دخالتی نداشت. در همان مقطع به من گفته شد این‌ها نمی‌گذارند در بلژیک بازی کنی. این ایجنت و رئیس فدراسیون نفوذ داشتند، گلر فرانسوی برای آنتورپ گرفتند که من بازی نکنم و حتی وُیس مرا برای سرمربی آنتورپ فرستادند تا او از من بپرسد تو گفته‌ای من پول می‌گیرم بازیکن را بازی می‌دهم؟ درد دل من را آن ایجنت برای سرمربی‌ام ارسال کرده بود و… از هواداران هم می‌خواهم به این ایجنت فحاشی نکنند.

در یکی از آیتم‌های پایانی برنامه، محمدحسین میثاقی با نمایش دادن عکس‌هایی، از بیرانوند درخواست داشت تا در خصوص مربی‌های سابق خود، اظهارنظر داشته باشد. یکی از این مربیان، علیرضا منصوریان بود که سابقه همکاری با دروازه‌بان فعلی پرسپولیس را در باشگاه نفت تهران دارد. با این حال بیرانوند، نظرات جالب توجهی را درباره این مربی به زبان آورد که علاوه بر دارا بودن جنبه طنز، حمایت تمام قدی را هم در دل خود داشت.

او پس از دیدن عکس خود و منصوریان گفت: «آقای منصوریان یک مربی خیلی دوست داشتنی اما لجباز هست! اگر با شما توی دعوا برود، بازنده‌ای. هیچ راهی هم ندارد. چندین بازی من را اذیت کرد و بازی نداد اما واقعا دوستش دارم و خودش هم این را می‌داند.»

بیرانوند در ادامه از مکالمه با نمک بین خودش و علی منصور پرده برداشت و گفت: «همیشه به زنگ می‌زند، می‌گوید دراز کجایی؟ (خنده بلند بیرانوند و میثاقی در سالن). ان‌شالله که هر کجا هست موفق باشد.»

وی در ادامه به اتفاقات رخ داده برای منصوریان در باشگاه فولاد اشاره کرد و گفت: « اتفاقی که برای علی آقا در خوزستان افتاد، فنی نبود و همه مردم این موضوع را می‌دانند. یک اتفاقی بود که از قبل رخ داد و به قول معروف فضا برای ایشان مناسب نبود. اما علی آقا ثابت کرده است که هر باشگاهی رفته، به نظرم بهترین نتایج را کسب کرده و امیدوارم دوباره بتواند یک تیم خیلی خوب درست کند.»

بیرانوند درباره یحیی گل محمدی هم گفت: زندگی ورزشی ام را مدیون یحیی هستم و هیچ وقت محبتی که به من کرد فراموش نمی کنم .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)