پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حضور مداوم بازیکنان پرسپولیس در صحنه‌هایی که توپ جریان داشت، نقطه عطف بازی‌ این تیم بود.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: پرسپولیس در آغاز هر دو نیمه نمایش بسیار خوبی داشت و الدحیل را به بهترین شکل پرس کرد، تا جاییکه تیم میزبان را در یک سوم دفاعی خودش نگه داشت و بازی فوق‌العاده با نظم، حساب شده و دقیقی را ارائه کرد. روند رو به رشد و با برنامه‌ پرسپولیس در این بازی نشانگر این بود که از بازی‌های گذشته تکمیل‌تر و تاکتیکی‌تر بازی کرد. حضور مداوم بازیکنان پرسپولیس در صحنه‌هایی که توپ جریان داشت، نقطه عطف بازی‌ این تیم بود که این موضوع نشان می‌دهد تیم الدحیل بسیار خوب آنالیز شده یود. نهایتاً پرسپولیس با کسب سه امتیاز خارج از خانه یک مقدار وضعیتش را در جدول سر و سامان داد.

کارشناس فوتبال در مورد ضعف خط حمله پرسپولیس افزود: اگر یک مهاجم و مکمل در کنار زاهدی بود و همچنین بعضی از بازیکنان دقت بیشتری داشتند پرسپولیس می‌توانست با ۳-۴ گل برنده بازی شود. البته با داشتن فوروارد در هجده قدم و چارچوب شناس گل‌های بیشتری زده خواهد شد.

*پرسپولیس نسبت به بازی با النصر تهاجمی‌تر بازی کرد

وی افزود: روش بازی پرسپولیس نسبت به دیدار با النصر تفاوت داشت و تیم تهاجمی‌تر بازی کرد. گل‌محمدی ترکیب تیم را از قالب دفاعی درآورده بود. یاسین سلمانی در پست‌های فوروارد و وینگر بازی می‌کرد و امید عالیشاه به خط حمله اضافه شده بود.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا الدحیل تیم ضعیفی بود که در خانه خودش خوب بازی نکرد، ادامه داد: الدحیل ضعیف نبود، عطش و فشار پرسپولیس از دقیقه یک روی دروازه الدحیل وجود داشت. فشار پرسپولیس باعث شده بود تا الدحیل در زمین خودش حبس شود و شوک به آنها وارد شد که در زمین خودشان تحت فشار قرار گرفته‌اند. همچنین شکل بازی الدحیل آنچنان توانمند نیست و حتی در بازی با استقلال تاجیکستان، شانس آورد که نباخت.

*ذخیره‌ها در نبود ترابی، سرلک و امیری مقابل الدحیل عالی بودند

شافعی در خصوص عدم حضور سه بازیکن اصلی پرسپولیس مقابل الدحیل، عنوان کرد: شاید امروزه بازیکنان‌ باتجربه و خوب در فوتبال حرفه‌ای روی نتایج هر تیم تاثیرگذار هستند، اما یک تیم خوب باید نفرات دوم آماده‌ای داشته باشد که عملکردشان زیاد با هم فاصله ندارد. بازیکن نیمکت‌نشین که منتظر است در ترکیب قرار بگیرد، انگیزه مضاعفی دارد تا جای خودش را در تیم، ثابت کند. با اینکه مهدی ترابی، وحید امیری و میلاد سرلک در بازی الدحیل نبودند، اما نفرات جایگزین بسیار عالی کار کردند.

وی ادامه داد: هر چه رقابت در تیم بیشتر باشد، روند رو به رشد بازیکنان جریان سریع‌تری پیدا می‌کند و باعث پیشرفت تیم در طول فصل می‌شود. بدین ترتیب هر بازیکنی آمادگی بیشتری داشته باشد به عنوان نفر اصلی در زمین مسابقه حاضر خواهد شد.

*تعطیلی لیگ، تیم‌ها و بازیکنان را بی‌انگیزه کرده

کارشناس فوتبال درباره بازی‌های کم پرسپولیس در تعطیلات و‌ گلایه درست یحیی گل‌محمدی، گفت: مهمترین موضوع نداشتن دیدارهای تدارکاتی و تعطیلی لیگ برتر است که همه تیم‌ها را به انزوا و بی‌انگیزگی کشانده است. پرسپولیس به دلیل نداشتن بازی می‌توانست در دیدار الدحیل لطمه بخورد، اما کادر فنی در زمان تعطیلات بلند مدت لیگ برتر تمامی بازیکنان را از لحاظ بدنی و روحی به بهترین شکل آماده نگه داشت تا این بازی را در قطر انجام بدهند و برنده شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)