رضایت به گزینه های سوم و چهارم

مرجع خبری پرسپولیس : مشخص نيست كه اگر علي كريمي با آن ذوق و شوق در مورد علاقه‌اش به پرسپوليس و رنگ سرخ صحبت نمي‌كرد چه اتفاقي مي‌افتاد.

 

كريمي كه تا پیش از امروز تنها خريد سرخ‌ها در بازار نقل و انتقالات بود همچنان برگ برنده حبيب كاشاني محسوب مي‌شود و حضور اوست كه باعث مي‌شود هواداران پرسپوليس با صبر و حوصله بيشتري در انتظار تركيدن بمب‌هاي حاجي قرمزها بنشينند.

 

 

 

جادوگر بالاخره به عنوان کاپیتان اول پرسپولیس از وضعیت اسفبار نقل و انتقالات باشگاه لب به انتقاد گشود و باشگاه بالاخره تکانی به خود داد و یک مدافع برگشتی از استقلال به نام محمد نصرتی را جذب کرد.

 

حميد استيلي كه همزمان با ديگر گزينه‌هاي سرمربيگري پرسپوليس ليستش را به باشگاه داده بود، در حال حاضر فقط علي كريمي را از ليست اولش در اختيار دارد. استيلي كه در مورد جذب سيدمهدي رحمتي تاكيد ويژه‌اي كرده بود، حالا بايد در مورد شكسته شدن قانون سقف قراردادها صحبت كند و با توجه به شرايط عالي باشگاه به دنبال راضي كردن رحمان احمدي باشد. البته اين پايان ماجرا در مورد گلرهاي مورد نظر پرسپوليس نيست چون ميثاق معمارزاده هم در يك قدمي تراكتور قرار دارد و به همين دليل باشگاه پرسپوليس مجبور شد قرارداد عليرضا حقيقي را تمديد كند.

سرخ‌ها در مورد خط دفاعي هم شرايط خوبي ندارند. جلال اكبري و سپهر حيدري از ليست پرسپوليس خارج شدند و البته گزينه‌هاي استيلي هم يكي يكي مي‌پرند.

سيدجلال حسيني به عنوان گزينه اول استيلي اعلام كرد به تيمي مي‌رود كه رحمتي برود و اين يعني دست رد به سينه پرسپوليس! هادي عقيلي كه گزينه ديگر استيلي بود به قطر رفت و محسن بنگر هم طبق شنيده‌ها قراردادش را با مبلغ يك ميليارد تومان با سپاهان تمديد كرد تا آب پاكي را روي دست پرسپوليس و قانون سقف قراردادها ريخته باشد.

استيلي براي دفاع چپ حساب ويژه‌اي روي محسن ايراني‌نژاد و قاسم دهنوي باز كرده بود. اما ايران‌نژاد با توجه به مذاكره نافرجامش با باشگاه پرسپوليس راهي باشگاه صنعت نفت آبادان شد و با برزيلي‌هاي جنوب قرارداد داخلي بست. در مورد قاسم دهنوي هم صحبت‌هاي زيادي به گوش مي‌رسد و موثق‌ترين آن حكايت از عدم مذاكره مسوولان باشگاه با دهنوي را مي‌دهد. سرمربي جديد سرخ‌ها كه به شدت به دنبال يك هافبك دفاعي مي‌گردد، از مدت‌ها پيش در مورد مهدي كياني نظر مساعدش را اعلام كرده بود و حتي نام او را در ليست بازيكنان مورد نظرش قرار داد ولي كياني هم با توجه به اتفاقات باشگاه پرسپوليس و تعلل در ماجراي انتخاب سرمربي، قراردادش را با تراكتورسازي تمديد كرد تا در فصل يازدهم نيز در تيم قلعه‌نويي توپ بزند.

 

حتي عبدالله كرمي هم با عقد قرارداد با فولاد خوزستان از دست سرخ‌ها پريد و آنها مجبور شدند به سراغ پژمان نوري بروند. هر چند كه پژمان بعد از گلزني به پرسپوليس با مشت‌هاي گره كرده به سوي تيفوسي‌هاي سرخ دويد ولي مسوولان باشگاه با توجه به شرايط تيم‌شان حاضر شدند با مبلغي بالاتر از سقف قرارداد‌ها پژمان را سرخپوش كنند. اما حتي اين اتفاق هم نيفتاد و نوري با باشگاه الامارات به توافق رسيد.

 

گزينه اول حميد استيلي در خط حمله با توجه به عدم دسترسی به رضا نوروزی كريم انصاري‌فر است. كريم كه قراردادش با سايپا به پايان رسيده، مي‌توانست با خيال راحت و بدون مشكل به پرسپوليس بپيوندد ولي توقع بلایا سقف قرارداد و ماجراي دوستي او با دايي همچنان اين معادله را پيچيده نگه داشته است.

گزينه دوم ليست استيلي براي پست حمله رضا نوروزي بود كه او هم نتوانست با توجه به قراردادش با فولاد سرخپوش شود. پس از اين نوبت به محمد غلامي رسيد كه او نيز در پروسه انتخاب سرمربي، به پيشنهاد اغوا كننده داماش پاسخ مثبت داد و راهي گيلان شد. مهرداد اولادي كه هميشه خودش را يك پرسپوليسي معرفي مي‌كرد به عنوان آخرين گزينه ليست حميد استيلي در خط حمله با مسوولان باشگاه وارد مذاكره شد و وقتي پيشنهاد سقف باشگاه (سيصد و پنجاه ميليون) در كنار پيشنهاد يك ميليارد و چهارصد ميليون توماني‌اش از تركيه و امارات گذاشت، بي‌درنگ پاسخ منفي را در دامان باشگاه پرسپوليس گذاشت.

اگر نگاهي به ليست بالا بيندازيد و نفرات آن را ارزيابي كنيد، حتما متوجه مي‌شويد كه در بعضي پست‌ها، سرمربي پرسپوليس حاضر شده به گزينه سوم و حتي چهارم هم رضايت بدهد ولي با توجه به شرايط مالي باشگاه و قانون سقف قراردادها، پرسپوليسي‌ها هنوز عملكرد قابل توجهی در فصل نقل و انتقالات نداشته‌اند.

 

سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس مي‌داند كه هواداران تيمش از او توقع تیمی در حد نام پرسپولیس دارند. كاشاني كه توانست در بهبه جنگ مدیریت و دایی با معرفی علی کریمی که حاضر بود تحت هر شرایطی به پرسپولیس بازگردد برگ برنده رو کند ، هرگز گمان نمي‌كرد كه در ادامه آشوب فصل نقل و انتقالات این چنین دستش  در پوست گردو بماند.كاشاني و استيلي مي‌دانند كه فصل سختي را پيش رو دارند، آيا آنها به همان اندازه‌اي كه با سختي‌هاي اين فصل آشنا هستند خودشان را براي حضور در آن آماده كرده‌اند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)