مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم پرسپوليس گفت: زمان انتخاب شده براي برگزاري اردوي تيم ملي هماهنگ با تمرين باشگاه‌ها نيست.

 

حميد استيلي در برنامه ورزش و مردم در خصوص انتخابش به عنوان سرمربي پرسپوليس گفت: ابتدا جا دارد از كميته فني و حبيب كاشاني بابت انتخاب من تشكر كنم. اميدوارم امسال يك تيم قوي درست كنم. اعتقاد دارم باشگاه پرسپوليس پتانسيل بالايي دارد.

مهمترين كار، گرفتن بازيكن است. متاسفانه تيم ملي در اردو به سر مي‌برد. با اكثر بازيكناني كه صحبت كرديم در اين اردو هستند و اين به كار ما لطمه مي‌زند.

وي افزود: اكنون دوران آماده سازي تيم‌ها است. امسال بازي‌ها 20 خرداد تمام شده و ليگ جديد 11 مرداد شروع مي‌شود. فاصله بازي‌ها كم است و رفتن تيم ملي به اردو كارمان را سخت كرده است. تاكنون نصرتي و كريمي را جذب كرده‌ايم و اگر نتوانيم از بين بازيكنان داخلي مهره‌هاي مورد نظر را جذب كنيم، سراغ بازيكنان خارجي مي‌رويم.

استيلي در خصوص اينكه پيش از اينكه سرمربي پرسپوليس شود با برخي از بازيكنان مذاكراتي داشته، گفت: اين فقط حرف و حديث‌هايي بودكه مطرح شده بود. اگر قرار بود اين واقعيت داشته باشد اكنون بايد همان بازيكنان مطرح شده به عنوان نفرات اول جذب پرسپوليس مي‌شدند مثل كعبي.

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه چرا پيش از حضور وي در اين تيم در مورد انتخابش حرف و حديث به وجود آمد، گفت: نمي‌دانم چرا اين حرف و حديث‌ها بود. خوشحالم كه كميته‌اي از پيشكسوتان پرسپوليس تشكيل شد و آنها من را انتخاب كردند. كميته‌اي كه همه پرسپوليسي‌ها اين نفرات را قبول داشتند. انتخاب من از قبل تعيين شده نبود. وقتي ابتدا دايي انتخاب شد، به او تبريك گفتم.

وي در مورد حضور چند سال قبل خود در استيل آذين عنوان كرد: خاطرات خوبي از اين تيم دارم. من به عنوان سرمربي اولين حضور اين تيم را در ليگ برتر تجربه كردم. در آن سال 70 درصد تيم تغيير كرده بود و كارمان را سخت كرده بود. به هر حال من اميدوارم كه آقاي هدايتي همچنان در بخش خصوصي بماند و موفق باشد. هر چند كه معتقدم بخش خصوصي در شرايط فعلي نمي‌تواند موفق شود چون حمايتي از آنها نمي‌شود. اگر كسي در بخش خصوصي سرمايه‌گذاري مي‌كند فقط يك عشق است.

 

استيلي تصريح كرد: اگر دنبال خصوصي سازي هستيد، بايد دولت بر تيم‌هاي خصوصي نظارت و حمايت داشته باشد نه دخالت. نقش دولت در اين زمينه مهم است. جا دارد از قاليباف تشكر كنم كه در اين چند سال اسپانسر مناسبي براي پرسپوليس و استقلال بوده است. همچنين نفرات ديگري مثل علي انصاري، حسين هدايتي و يا خسرواني در هرمزگان بايد حمايت شوند. با حمايت آنها مي‌توانيم فوتبال كشورمان را ارتقا دهيم.

سرمربي پرسپوليس در ادامه با اشاره به اينكه نبايد هميشه راس هرم را مورد حمله قرار داد، در مورد وضعيت تيم اميد و انتقادهايي كه به كفاشيان شد، گفت: هميشه در هر جايي كه هستيم راس هرم را مورد حمله قرار مي‌دهيم. در صورتي كه اگر از ابتدا آنكه در راس هرم است زير مجموعه خود را درست انجام داده باشد نبايد به راس حمله كرد بلكه بايد شخصي دچار اشتباه شده مورد مؤاخذه قرار گيرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به دليل همين مشكلات فوتبال سرمربيگري تيم اميد را قبول نكرد، گفت: اول از همه بگويم از حذف تيم اميد خيلي ناراحت شدم. جا دارد از فدراسيون فوتبال تشكر كنم كه در مقطعي مي‌خواستند من سرمربي شوم اما آن زمان مصادف با فوت برادرم بود. شرايط روحي خوبي نداشتم و معتقد بودم تيم اميد مي‌توانست به مراحل بعدي هم صعود كند. با وجودي كه معتقدم منصوريان مربي خوبي است اما فكر مي‌كنم اگر به بازيكنان تيم انتقال داده نمي‌شد كه چه مشكلي پيش آمده، بچه‌ها راحت‌تر مي‌توانستند بازي كنند و مي‌توانستيم عراق را در تهران شكست دهيم و باقي مسئوليت‌ها به گردن ديگران مي‌افتد.

استيلي در ادامه با تشكر از عزيز محمدي به دليل برنامه‌ريزي خوب در فصل گذشته اظهار داشت: براي فصل جديد برنامه‌ريزي بهتر شده است و بايد از مسئولان سازمان ليگ بابت اين برنامه تشكر كرد.

وي در خصوص اردوي تيم ملي و اتريش و همزماني آن با دوران آماده سازي تيم‌هاي باشگاهي گفت: زمان انتخاب شده براي برگزاري اين اردو هماهنگ با تمرين باشگاه‌ها نيست. البته كي‌روش خودش مربي باشگاهي بوده و شرايط را متوجه مي‌شود. من فكر مي‌كنم اگر بيش از مشخص كردن اين اردو با مربيان باشگاهي تبادل نظر مي‌شد و به حرف‌هايشان گوش مي‌دادند زمان اردو تغيير مي‌كرد. فوتبال خم رنگرزي نيست كه يك تيم در عرض يك هفته جوش بخورد. به هر حال مجبوريم از تيم ملي تبعيت كنيم ولي اميدوارم اگر قرار است برنامه‌اي براي تيم ملي باشد، اين برنامه با تبادل نظر مربيان صورت گيرد. ما هميشه مي‌آييم آدم‌ها را انتخاب و سپس مشورت مي‌كنيم. اگر ابتدا مشورت و سپس انتخاب كنيم خيلي از مشكلات حل مي‌شود.

سرمربي پرسپوليس درباره آزاد شدن گلر خارجي در ليگ برتر عنوان كرد: گلرهاي خوب ليگ برتري محدود هستند ما ابتدا بايد ليگ‌هاي دسته پايين‌تر را براي گرفتن دروازه‌بان خارجي محدود كنيم. ما اكنون بايد نگران تيم‌هاي ليگ برتري باشيم چرا كه برخي از آنها با مشكل گلر روبرو هستند. اگر اين قانون اصلاح شود، قطعا به روند دروازه‌بان سازي كمك مي‌كند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)