رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر یک از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باید ۱۷ میلیارد و نیم برای آماده‌سازی ورزشگاه تختی تخصیص بدهند.

مهدی تاج پس از پایان جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، گفت: در ورزشگاه آزادی کارهای اصولی انجام می‌شود و چهار پنج بار به صورت جدی همه قسمت‌هایش را دیده‌ام. یک احتمال می‌دادیم که ورزشگاه آزادی آماده شود، ولی اگر آماده نشود باید روی ورزشگاه جایگزین یعنی تختی تلاش کنیم. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید مبلغی را به ورزشگاه تختی بدهند تا مقدمات کار انجام شود. تنظیم کرده‌ایم پرسپولیس و استقلال هر یک ۱۷ و نیم میلیارد به ورزشگاه تختی بدهند تا مقدمات کار برای برگزاری مسابقات در آن آماده شود.

وی افزود: این دو باشگاه بازی‌های لیگ و نخبگان آسیا را در پیش دارند و تیم ملی نیز بازی‌های مقدماتی جام جهانی را خواهد داشت. اگر ورزشگاه آزادی آماده نشود باید به AFC اطمینان دهیم که ورزشگاه دیگری آماده داریم و اگر این اتفاق نیفتد، AFC خودش ورزشگاه دیگری را معرفی می‌کند که خارج از کشور خواهد بود. ان‌شاء‌الله که ورزشگاه تختی آماده شود. ورزشگاه شهدای شهر قدس برای چادرملو یزد و هوادار پیش‌بینی شده است که در این زمینه مسئولان آمده بودند. مطمئن نیستم همه کارها به نحو احسن انجام شود، ولی حداقل می‌دانیم 30، 40 سال این اتفاق نیفتاده که بلیت‌ها الکترونیکی شود و هر کسی در صندلی خودش بنشیند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که داود رفعتی بارها اعلام کرده به جز بازی‌های بزرگ سایر دیدارهای استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و در این وضعیت آیا استادیوم آزادی به نیم فصل دوم می‌رسد، گفت: اصلا ممکن است قبل از اتمام نیم فصل، ورزشگاه آزادی برسد. انتظار می‌رود بار این استادیوم را سبک کنیم. برخی بازی‌ها که هوادار کمتری دارد و امکان برگزاری‌اش در استادیوم تختی فراهم است، باید آنجا انجام‌ شود.

تاج درمورد اینکه شنیده می‌شود ظاهرا قرار است فقط ۲۵ میلیارد تومان در مرحله اول از طرف شرکت توسعه برای خرید VAR به حساب فدراسیون واریز شود، گفت: فدراسیون بحث خرید دستگاه‌ها را دنبال می‌کند. شرکت توسعه هم در حال تلاش است پول را به ما بدهد. امیدواریم در روزهای آینده این کار انجام شود‌.

وی درخصوص تاکید خود روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مسئولان یگان ویژه، توضیح داد: امروز یگان ویژه گزارشی داد که عمده آن بحث ورود بانوان، موانع و گرفتاری‌هایش بود که من هم قبول دارم اما توصیه و تذکر من این بود که ورود بانوان انجام نشود‌. همه باید به سمتی برویم که بشود اما باید موانع را رفع کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)