انتقاد شدید مدیرعامل داماش از حبیب کاشانی
مرجع خبری پرسپولیس : مدیر عامل باشگاه داماش گفت: اعتقادی به کار کاشانی ندارم زیرا وی با لابی آمده و باید با لابی برود.

 

امیر عابدینی در نشست خبری امروز دوشنبه باشگاه داماش ضمن بیان مطلب فوق گفت:

 

خیلی‌ها مهدی دینورزاده را می‌شناسند زیرا نمی‌توان بزرگان فوتبال را فراموش کرد. وی از مربیان بزرگ، متعهد و متخصص است و وقتی کنار من قرار گرفت بار بزرگی را از دوش من برداشت همانند سال 77 که پس از بازگشت پروین به پرسپولیس سال آرامی را در مدیریت تجربه کردم و بسیاری از کارها را خود پروین انجام داد.

 

وی با بیان اینکه تقسیم کار بین مدیریت و سرمربی به خوبی صورت گرفته، ادامه داد: خوشبختانه در این مدت هواداران و کسانی خواهان رشد و شکوفایی ورزش و خصوصاً فوتبال در استان گیلان هستند، از من حمایت کردند و با نکته هایی که آدم را دلسرد می‌کند و باعث می‌شود ورزش را رها کنم، در اینجا برخورد نکردم، بلکه همه به تشویق و ترغیب من برای ادامه کار می‌پردازند.

 

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با اشاره به اینکه این باشگاه از لحاظ ساختاری زبانزد است، تصریح کرد: در این مدت نیاز به کمک دولتی نداشتیم و از طریق منابع خصوصی هزینه‌های باشگاه را تامین کردیم همچنین بستری مناسب برای شکوفایی جوانان و نوجوانان را در این شهر فراهم کردیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا جذب مهدوی کیا ادای دین طرفین به همدیگر نبود اظهار داشت: از یک ماه پیش با مهدوی کیا برای جذب بازیکنان جدید مشورت کردم زیرا فکر نمی‌کردم مهدی به پرسپولیس نرود و بخواهد به داماش بیاید. یک روز بعد از آن با علی کریمی و یک روز بعدش با کریم باقری و مهدوی‌کیا بار دیگر نشست داشتیم. من کارم را بلدم و سعی می کنم از بچه های خودمان برای پیشبرد کار بهترین استفاده را بکنم

 

عابدینی ادامه داد: در آن مقطع فکر می‌کردم شرایطی پیش بیاید و مهدوی کیا به پرسپولیس برود اما کریمی با صراحت به من گفت: اگر نتوانستم به پرسپولیس بروم جا برای من در تیم داماش هست. این تعارف بسیار قشنگ بود و من به او گفتم اینجا خانه خودتان است و می توانید به داماش بیایید. البته مهدی حتی این موضوع را مطرح نکرد زیرا فکر می‌کرد به پرسپولیس می‌رود.

 

وی ادامه داد: وقتی 15 روز بعد به صورت جدی با مهدوی کیا مذاکره کردم او جوابی نداد و تنها به رشت رفت. تحقیق کرد و شرایطش را بررسی نمود و در نهایت شب گذشته تصمیم گرفت با داماش قرارداد ببندد. من و مهدی طور دیگر به همدیگر علاقه داریم همان طور که من به دایی، باقری، میناوند و شاهرودی که سالها کنار هم بودیم علاقه دارم. گاهی دلم برای مجتبی محرمی‌ آنقدر تنگ می‌شود که بغض می کنم مهدی روزهای سختی را در فوتبال سپری کرده است و داماش جایی است که در آن به آرامش می‌رسد.

 

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در مورد معاوضه محمد غلامی با محمد نوری تاکید کرد: ما هم به غلامی نیاز داریم و هم به او احترام می گذاریم زیرا بدون آنکه با من هیچ ارتباطی داشته باشد قرارداد سفید امضا کرد و رویش نشد راجع به عدد و رقم با من صحبت کند. او به اعتماد عمومی قراردادش را سفید امضا کرد و ما طبیعی است چنین بازیکن بزرگی را از دست نمی‌دهیم.

 

وی در این خصوص تاکید کرد: غلامی دو هفته با ما تمرین کرد. اما دوستان زیر پایش نشستند تا او را به تیم دیگری ببرند. دراین جا تاکید می کنم هیچ باشگاهی نمی‌تواند در خصوص جذب بازیکن با ما رقابت کند. با صراحت می‌گویم اگر بیایند و با ما در این زمینه رقابت کنند، شکست خواهند خورد. اگر آقایان با صداقت صحبت می‌کنند و قرار نیست اذیت کنند، بهتر است بروند و در زمین فوتبال به فکر پیروزی باشند زیرا در کنار زمین و حاشیه‌های فوتبال از لحاظ مدیریتی حریف من نمی‌شوند خوب است ما هم بگوییم محمد نوری را می‌خواهیم، جواب های، هوی است.

 

عابدینی در مورد بحث سقف قراردادها هم اظهار داشت: به تدریج سوپاپ این موضوع برداشته شده و سقف 350 میلیونی به کف تبدیل شده است. متاسفانه امروز هر بازیکنی که وارد می‌شود صحبت از سقف می‌کند و من احساس می کنم این مسئله باعث می‌شود بازیکنان بزرگ لطمه بخورند. به همین دلیل نامه‌ای به سازمان لیگ نوشتم تا زمانی که نمی‌توانیم کنترل صحیح بر این مقررات داشته باشیم یا آن را لغو کرده و یا پوئن‌هایی برایش در نظر بگیریم. به نظر می‌رسد این پوئن‌ها هفته آینده تعریف شود و 70 میلیون پاداش، 50 میلیون حق مسکن و پاداش‌هایی برای گل زده و پیروزی به این مبلغ اضافه شده تا حدی که این مبلغ به عرف فوتبال ما نزدیک شود.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم 33 درصد افزایش داشته، افزود: یک روز 400 هزار تومان قرارداد بازیکنان در پرسپولیس بود آن زمان به محرمی که 450 هزار تومان گرفته بود گفتم با این پول چه کار کردی و او گفت خانه‌ای را قولنامه کردم که نمی‌توانم باقی پولش را بدهم خانه‌ای که 5/2 میلیون تومان بود. اما امروز با این رقم‌ها خانه‌ام نمی‌توان اجاره کرد. به طور مثال به فرشاد پیوس در سال 72-73، 5/2 میلیون دادیم که دیدیم کم است و با اضافه کردن حق تاهل و مسایل دیگر آن را به 3 میلیون رساندیم. علی دایی با 6 میلیون پرسپولیسی شد، باقری 10 برای حق ترانسفر به باشگاه کشاورز پرداخت شد و 6 میلیون هم به خودش دادیم. امروز اما شرایط کاملاً فرق کرده و ما برای گرفتن رضایت‌نامه یعقوب کریمی بازیکن جوانان استقلال از این باشگاه نامه‌ای داریم که باید 200 میلیون تومان پرداخت کنیم این در حالی است که من برای جذب بازیکن برزیلی‌ام فقط 150 میلیون تومان هزینه کردم .

 

مدیرعامل باشگاه داماش با ابراز ناراحتی از صحبت‌های برخی از کارشناسان که در برنامه‌های زنده اعلام می‌کنند در اروپا هم چنین پولهایی به بازیکنان نمی‌دهند، تاکید کرد: چرا راست نمی‌گویید و می‌خواهید روی موج سوار شوید، بازیکن عراقی می‌آورید با 700 هزار دلار زیرا اگر این پول را ندهید این بازیکن با دو برابر این رقم به تیم‌های حوزه خلیج فارس می‌رود. شما فکر کرده‌اید چرا بازیکن ما به کشورهای عربی می‌رود آیا فوتبال آنها بهتر است؟ نه این گونه نیست بلکه آنها پول بیشتری می دهند آنها می‌تواند بازیکن اروپایی بخرند اما بازیکنان ما ارزان‌ترند. شما ببینید مهدوی‌کیا در این سالها که به اروپا رفته قراردادی کمتر از 2 میلیون مارک نداشته، پس بهتر است در فوتبال حرف‌های منطقی بزنیم.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد هیجان ملی برای نسل جوان باید هزینه داد که بخشی از این هزینه‌ها توسط باشگاه‌ها برای افتخارآفرینی مصرف می‌شود، افزود: ما در فصل نقل و انتقالات 8 بازیکن لیگ برتری می‌گیریم در حالی که تیم‌های دیگر از 27 بازیکن لیگ برتری 5، 6 بازیکن را تغییر می‌دهند پس ما از بقیه عقب‌تریم و در ابتدای کار رقابت غیر برابری بین ما و سایر تیم‌ها وجود دارد. ما اینجا ضربه می‌خوریم و به همین خاطر است که تیم‌های صعود کرده همیشه کاندیدای سقوط هستند.

 

عابدینی با بیان اینکه سقف معنی ندارد زیرا با سوپاپ‌هایی که گذاشتند رقم بازیکن به 500 میلیون هم می رسد، این در حالی است که حق انتقال 200، 300 میلیونی آنها را هم در نظر نگیریم، در مورد صحبت‌های صالح نیا سرپرست باشگاه ملوان که گفته است عابدینی از جیبش خرج می‌کند، گفت: صالح نیا استاد و دوست من است طبیعی است نمی تواند از جیبش خرج کند اما اگر ما خرج می کنیم گناه کرده ایم. آنها جدیداً هزینه‌های خود را از سوی منطقه آزاد دریافت می‌کنند و یک امتیاز مثبت نسبت به تیم ما و تیم های دیگر دارند که بهترین بازیکنان را می‌تواند به عنوان سرباز بگیرند. سال گذشته حسین ابراهیمی یکی از بهترین نفرات ما را گرفتند و امسال با رباط پاره تحویلش دادند. این جزو اتفاقات فوتبال است و ما که هم استانی هم هستیم را تحمل کنند. رقابت فوتبال شیرین است اما گاهی اوقات آن را تلخ می کنیم مگر داماش و ملوان با هم خصومتی دارد اما نمی‌دانند این چه مشکلی است در مملکت ما که بحث دشت انزلی را وارد فوتبال می‌ کنند.

 

وی در مورد اینکه تیم فوتبال این باشگاه فصل آینده چه جایگاهی را کسب می کند اظهار داشت: من با تجربه و موی سفیدم می گویم که نه من و نه هیچ کس دیگری نمی توانیم جایگاه تیم را پیش بینی کنیم زیرا این یک بحث تخیلی است. به خاطر این مسایل به لیگ برتر نیامدم اما مطمئن باشید جایگاهی که استحقاقش را داریم کسب خواهیم کرد. ما آمده‌ایم مطرح شویم و همین الان هم مطرحیم و برایما کافی است.

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نمی‌‎توانیم سنت شکنی کنیم، افزود: زمانی که در سال 72 پرسپولیس را تحویل گرفتم نهم جدول بود و همان سال هم قهرمان شد. وقتی برنامه ریزی سازماندهی و ساختارسازی هدفمند باشد به نتیجه می‌رسیم. در لیگ ایران سالها است مردم به حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن در جمع تیم‌های بالا عادت کرده‌اند. تراکتور هم جدیداً به این تیم‌ها اضافه شده و تیم‌های مس، سایپا، صبا، فولاد هم گاهی به این جمع اضافه می‌شوند و همیشه رقابت تنگاتنگی دارند. گرچه هیچکدامشان بخش خصوصی نیستند و از بودجه‌های دولتی استفاده می‌ کنند.

 

وی با بیا اینکه استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان تربیت بدنی حفاظت می‌شوند، افزود: اگر این دو تیم خصوصی نشوند به فوتبال ظلم شده است. امروز مشکل آنان ساختار است نه مدیریت. من به فتح‌الله زاده اعتقاد دارم اما اعتقادی به کاشانی ندارم زیرا وی با لابی آمده و باید با لابی برود. البته بهتر است به این مسئله نپردازیم و از آن بگذریم زیرا دردهای ما شروع می‌شود.

 

عابدینی با بیان اینکه متاسفانه کارهای سیاسی برای کنار گذاشتن دایی و به کار نگرفتن اسطوره‌های پرسپولیس صورت گرفت، خاطرنشان کرد: پروژه کنار گذاشتن دایی اصلاً ورزشی نبود وقتی این مربی سال گذشته نتیجه گرفته است چرا باید حضورش را به رفراندوم بگذاریم و سه نفر کارشناس که تا روز قبل آنها را قبول نداشتیم را برای این مسئله انتخاب کنیم. ذوالفقارنسب در حالی که روزهای آخر فوتبالش به پرسپولیس آمد باید کارشناس این تیم شود. چرا ما بزرگان گذشته پرسپولیس را با بزرگان امروز ادغام نمی‌کنیم تا در این نشست‌ها نظر دهند؟ زادمهر هم برای من بسیار ارزشمند بوده اما از روزی که به باشگاه پرسپولیس رفت یک علامت سئوال مقابل نامش قرار دارد. انسان چطوری راضی می‌شود با هر کسی کار کند. معلوم بود دیکته شده بود دایی برکنار شود اما آقایان آنچنان برخورد کردند که انگار چنین بحثی وجود ندارد.

 

وی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: دایی قول داد تیمش قهرمان جام حذفی شود این اتفاق هم افتاد. آن زمان هم دایی انتقاد می کرد که تیم‌تان را بسته‌اید، استیلی یارگیری می‌کند و اردوها را هم مشخص کردید اما همه مسایل را تکذیب می‌کردند اتفاقاتی که امروز رخ داد ضمن اینکه بعضی ها را تشویق و ترغیب می‌کنید که با سرمربی دیگری شوند و پس از آن این اتفاق را دفاع از خود دانسته و مباحث را کتمان می کنید. اینها همه رفتارهای بدی بود که صورت گرفت امیدوارم این فرهنگ ها از ورزش ما برود. مگر دعوا سر جای مهر است دعوا سر اخلاق است.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه مهدوی کیا برای جذب یک مدافع خارجی به این باشگاه کمک می‌کند، افزود: وقتی می گویم اینجا خانه مهدوی کیا است معنی‌های زیادی دارد. درست است بازیکن در زمین نقش مهمی ایفا می کند اما برای رسیدن به موفقیت باید به بضاعت باشگاه و فراهم بودن بسترها هم توجه کرد. داشتن ستاره خوب است اما اگر ستاره‌ها در ستادی کنترل نشوند نتیجه موفقیت آمیز نخواهد بود.

 

وی در خصوص اینکه آیا داماش به مشکل استیل آذین مواجه خواهد شد، اظهار داشت: استیل آذین دچار تنش‌هایی شد که هدایتی نقشی در آنها نداشت او اعتماد کرده بود اما در مدیریت و بخش فنی بحث هایی عجیب و غریب رخ داد متاسفانه سقوط استیل آذین برای بخش خصوصی بسیار دردناک بود. هدایتی چند روز پیش با من مشورت کرد و من به او مسایلی را گفتم و قرار بود آنها را انجام دهند اما شنیده ام کارهای دیگری می کند و قصد دارد تیم نفت را هم بخرد من از اینجا به او می گویم اگر ساختارسازی نکند باز هم سقوط خواهد کرد.

 

عابدینی با بیان اینکه باید نکات مثبت هم در زندگی ورزشکاران دیده شود افزود‌: شما یادتان است روزی که مهدوی کیا از هامبورگ رفت 60 هزار نفر به بدرقه‌اش آمده و برایش گریه کردند . این افتخار ملی است که دو کاپیتان تیم‌های بزرگ دنیا مانند هلند و آرژانتین مهدی را بر دوش خود بگیرند.

 

خبرنگاری از شبکه‌های عربی در خصوص حذف تیم امید از عابدینی سئوال کرد که وی در این خصوص اظهار داشت: بدتر از این هم اتفاق افتاده است و بازیکنان تیم ملی با ماژیک شماره خود را روی پیراهن نوشتند. در این مدت کارهای خوبی انجام نشده است، ساماندهی، تثبیت مدیریت و حفاظت سیستم وجود ندارد. آمد و رفت‌ها در فدراسیون تعریف خودش را ندارد و به همین دلیل است که دچار حادثه می‌شویم. مردم ناراحت هستند که شئونات ملی رعایت نیم‌شود و قطعاً اگر این شئونات رعایت شود پرخاشگری ‌ها در استادیوم رخ نمی‌دهد. کفاشیان آدم شریفی است اما قرار نیست هر آدمی شریفی در هر جایی قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه این اتفاقات تلخ در ورزش و فوتبال ایران رخ می دهد به طور مثال بوکسور ما دستکشش را فراموش می کند، اظهار داشت: حذف تیم های مختلف ما هم اتفاقات تلخی بود این اشتباه حاصل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری است که در هر تورنمنتی شکست می خوریم من تعجب می‌کنم چرا اعضای مجمع سکوت کردند زیرا براساس ماده 30 و چند ماده دیگر اساسنامه فدراسیون به ما اختیاراتی داند که هیچکدام دنبال آنها نمی‌رویم.

 

مدیرعامل باشگاه داماش خاطر نشان کرد: در اساسنامه دو بحث وجود دارد یکی اینکه هیئت رئیسه بخواهد و دیگر اینکه دو پنجم اعضای مجمع یعنی 28 نفر درخواست تشکیل مجمع اضطراری دهند و در این مجمع اگر اعضایی حذف شود حتی در صورت مشروط آنها نمی‌تواند کار اجرایی در فوتبال بکنند. آقای کفاشیان گفته است فوتبال به ایشان مزه کرده است اما به کام جامعه فوتبال تلخ بوده است. امیدوارم آدم‌های کارآمد مانند دادکان دوباره به فوتبال برگردند. در زمان صفایی فراهانی ما بهترین فدراسیون را داشتیم که در زمان دادکان هم عملکرد فدراسیون قابل قبول بود.

 

وی با بیان اینکه برای حضور در فدراسیون پا پیش نمی گذارد زیرا نمی‌خواهد کارهای بزرگی در باشگاهداری انجام دهد، افزود: هدف ما در باشگاه داماش این است که تا سه سال آینده بتوانیم به تیم‌های بزرگ آسیا طعنه بزنیم این یک هدف است و وقتی برنامه داریم و اهداف بزرگی را انتخاب می‌کنیم اگر در مسیر مناسب حرکت کنیم می توانیم به آنها برسیم.

 

عابدینی با بیان اینکه قطری‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند، تاکید کرد: زمانی که در بارسلونا بودم دیدم قطری‌ها هم برای تشکیل آکادمی به آنجا آمدند نکته جالب برایم این بود که قائم مقام باشگاه بارسلونا به من گله کرد که نزدیک دو ماه است ما با درخواست تیم فوتسال ایران برای برگزاری بازی تدارکاتی موافقت کردیم و جواب نامه‌اشان را داده‌ایم اما هنوز پاسخی به ما داده نشده است. امروز تیم بارسلونا در کشور آرژانتین 13 میلیون یورو برای کشف استعداها سرمایه گذاری می کند و قطری‌ها 130 میلیون یورو برای گرفتن این استعدادها و فکرها از بارسلونا هزینه می کنند ما با باشگاه الریان قطر ارتباط خوبی داریم و به زودی این ارتباطات که به سود فوتبال باشگاهی ایران خواهد بود علنی می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه قرار نیست فردوسی پور برای او تیم ببندد، در مورد قرار گرفتن نام نظرمحمدی در فهرست فروش این تیم اظهار داشت: اخلاق و رفتار ورزشی حکم می کند دست سرمربی را برای انتخاب بازیکن باز گذاشت اما من شخصاً در خصوص این بازیکن نظر دادم . با توجه به اینکه نظرمحمدی را خیلی دوست دارم اما وی نه تنها روی این نیمکت آرامش ندارد بلکه در زمین هم نمی‌تواند پاسخگوی انتظارات باشد به همین دلیل او را کنار گذاشتم .

 

مدیرعامل باشگاه داماش با بیان اینکه با جذب نفرات جدید این تیم از لحاظ دفاعی مشکلی نخواهد داشت و در داماش همه بازیکنان در عین رفاقت رقابت نزدیکی با هم دارند، در مورد حضور میاچ در این تیم اظهار داشت: قبل از اینکه این مربی از ایران برود با او صحبت کردم اما وی منتظر وضعیت علی دایی است. الباه به من گفته است بعضی دوستان نمی‌خواند من به داماش بیایم و می خواهم به استقلال و یا جای دیگر بروم اما اگر مشکلی نباشد این مربی در صورت موافقت مهدی دینورزاده به جمع کادر فنی این تیم اضافه خواهد شد.

 

وی در مورد اینکه چه تیمی در این فصل شانس قهرمانی دارد تاکید کرد: من فکر می‌کنم اگر استقلال بتواند سید جلال حسینی را جذب کند از لحاظ ترکیب تیمی غالب می‌شود و شانس نخست قهرمانی است. اما در خصوص پرسپولیس باید بگویم مثل اینکه قراردادی نوشته شده وجود دارد و قرار نیست این تیم رنگ آرامش را ببیند. وقتی هنوز کار شروع نشده و سرمربی این تیم می‌گوید بازیکنانی که می‌خواستنم جذب نشده اند و کاپیتان تیم هم اعتراض می‌کند که چرا این گونه یارگیری می‌کنید خدا ‌آخر و عاقبت این تیم را به خیر کند.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص مبلغ قرارداد مهدی مهدوی کیا اظهار داشت: مهدی اصلاً به پول فکر نمی‌کند زیرا زمانی که می خواست به هامبورگ برود یک تیم چینی به او پیشنهاد 5 میلیون مارکی داده بود اما مهدی به من گفت برای پیشرفت می خواهم به هامبورگ برم که پیشنهاد 2 میلیون مارکی داده است حتی زمانی که به پرسپولیس آمد دو برابر مبلغ قرارداد با پرسپولیس را می توانست از کشاورز دریافت کند دیروز هم من به او گفتم هر مبلغی که می‌خواهی در قرارداد بنویس اما او سرش را بلند نکرد و قرارداد سفید امضا را روی میز من گذاشت.

 

عابدینی در پایان گفت: این رفتارها در کجای دنیا پیدا می‌شود. این بازیکن اسطوره است و چنین فرهنگ‌هایی را می توان در فوتبال اروپا شاهد بود. ما چرا به اسطوره‌های خود احترام نمی‌گذاریم و کسانی که به ما شادی، شعف، هویت و غرور ملی می‌دهند باید بیش از دیگران جایگاه و منزلت خاصی برایشان قائل بود.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)