مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ برتر گفت:با شرایطی مواجه شدیم که ورزشگاه‌های استان تهران در سه هفته اول لیگ برتر امکان میزبانی را ندارند؛ بنابراین دو باشگاه تصمیم می‌گیرند که کجا بازی کنند.

امیرحسین روشنک در گفت‌وگو با آنا، درباره میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر اظهار کرد: متأسفانه اوضاع ورزشگاه‌های استان تهران مناسب میزبانی نیست. ورزشگاه آزادی که سالیان زیادی است درگیر مشکلات متعددی شده و آمادگی میزبانی ندارد. ورزشگاه تختی هم به سه هفته ابتدایی لیگ نمی‌رسد. تا چهارشنبه وضعیت میزبانی ورزشگاه‌ها مشخص می‌شود، چون جلسه آخر ستاد ورزشگاه‌ها برگزار خواهد شد و آنجا تصمیم‌گیری می‌کنیم. با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم جلسه می‌گذاریم.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره مطرح شدن بحث بازی استقلال در مشهد و پرسپولیس در اراک عنوان کرد: همه اینها در حد گمانه‌زنی و پیشنهاد است. مسئله مهم تصمیم دو باشگاه برای انتخاب ورزشگاه‌شان است، چون بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها خود باشگاه‌ها ورزشگاه میزبانی را معرفی می‌کنند. حالا با شرایطی مواجه شدیم که ورزشگاه‌های استان تهران در سه هفته اول لیگ برتر امکان میزبانی را ندارند؛ بنابراین دو باشگاه تصمیم می‌گیرند و ما فقط می‌توانیم به آنها در تسهیل برگزاری بازی کمک کنیم.

روشنک در مورد اینکه سازمان لیگ مخالفتی با برگزاری بازی در خارج از استان تهران ندارد، گفت: بالاخره باید ساز و کار میزبانی فراهم شود. باید موافقت هیئت فوتبال و شورای تأمین استانی که در آن قصد میزبانی دارند فراهم شود. اگر موارد اشاره شده فراهم شود، سازمان لیگ همراه دو باشگاه برای میزبانی در دیگر استان‌هاست.

وی در مورد اینکه عنوان شده بازی‌های لیگ برتر با تأخیر آغاز شود، تصریح کرد: چند روز تأخیر به ما کمکی نمی‌کند. ما یا باید سه هفته اول را لغو کنیم یا با همین برنامه جلو برویم. بار‌ها گفته شده که لغو سه هفته اول به تیم ملی ضرر می‌زند و سرمربی تیم ملی هم به این موضوع اشاره کرده است. به چهار نماینده ما در لیگ قهرمانان و لیگ نخبگان ضربه می‌زند. بلافاصله بعد از بازی‌های تیم ملی در فیفادی، بازی‌های باشگاهی آسیا را داریم. بدون بازی‌های لیگ، تیم ملی و نمایندگان آسیایی ما متضرر می‌شوند. گذشته از آنکه در نیم فصل اول برنامه بسیار فشرده‌ای داریم و لغو سه هفته اول، برنامه‌ریزی برای نیم فصل اول را غیرممکن می‌کند؛ بنابراین به لغو سه هفته اول فکر نمی‌کنیم.

روشنک خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا از بحران ایجاد شده به سلامت عبور کنیم و از هفته چهارم بتوانیم از ورزشگاه تختی و به مرور از ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی‌های استقلال و پرسپولیس استفاده کنیم. لغو سه هفته اول لیگ برتر، پاک کردن صورت مسئله است. راحت‌ترین کار پاک کردن صورت مسئله است. ما باید مشکل را حل کنیم.

وی درباره اینکه ورزشگاه شهدای شهر قدس می‌تواند میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس باشد، گفت: این موضوع مرتبط با شورای تأمین است و البته در جلسه چهارشنبه ستاد ورزشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی در این ورزشگاه هم یک سری کار‌ها در حال صورت است و باید دید به هفته اول می‌رسد؟ موافقت شورای تأمین هم لازم است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)